جلال میرزایی: رئیس‌جمهوری در تعریفش از «بحران» بازنگری کند

یک عضو فراکسیون امید گفت: به نظر من اینکه رئیس‌جمهوری دونفر مشاور منصوب کند و بخواهد با این‌ها مشورت کند، اسمش مشورت نیست، این مشاور پایگاه اجتماعی و سیاسی ندارد. مشورت باید با انجمن‌ها و کانون‌های قدرت و تشکل‌های مدنی انجام شود.
جلال میرزایی در گفت‌و‌گو با ایلنا درباره این اعتقاد که برخی می‌گویند روحانی باید در مورد مشکلات کشور با مردم صحبت کند، گفت: به نظر من این ادبیات که من می‌خواهم بیایم و چیزهایی را بگویم و بعد هیچ چیزی هم گفته نشود ادبیات احمدی‌نژاد است که باعث یاس و سرخوردگی طرفداران هم می‌شود. کشور مشکلاتی دارد که برخی ساختاری و برخی تحت تاثیر عوامل بیرونی است.
وی خطاب به رئیس‌جمهوری گفت: شما باید به اینجا بیایید و به واقعیات توجه کنید و خوب تحلیل کنید و بگویید این مشکلات وجود دارد و کار ما و دولت هم نیست. به نظر من صحبت کردن به گونه‌ای که در جامعه ایجاد التهاب کند تاثیر منفی بیشتری روی شاخص‌های اقتصادی و بازار می‌گذارد و عدم اطمینان نسبت به آینده اقتصاد را تشدید می‌کند و باعث افزایش قیمت ارز و طلا خواهد شد. این عضو فراکسیون امید با اشاره به توصیه‌هایی که از سوی مقام معظم رهبری به رئیس‌جمهوری شده بود، تاکید کرد: رهبری از منظر و جایگاه خود که به شرایط کشور اشراف دارند قطعا واقف هستند که حتی ناآرامی ذهنی تاثیر منفی بر شرایط کشور می‌گذارد و باعث گسترش اختلافات و عدم انسجام بیشتر می‌شود.
وی با اشاره به نوع نگاه تعدادی از اصلاح‌طلبان و برخی رسانه‌ها خاطرنشان کرد: برخی از اصلاح‌طلبان و رسانه‌ها این انتظار را در جامعه افزایش می‌دهند که آقای رئیس‌جمهوری باید ناگفته‌ها را بگوید، اما ناگفته چیست؟ الان اصحاب مطبوعات و سایت‌ها در طول روز موارد زیادی از این ناگفته‌ها را می‌گویند. رسانه‌ها گاهی اوقات درباره مسائل امنیتی زوایای مختلفی را بررسی می‌کنند و بعد وقتی مقام امنیتی به اینجا می‌آید و تحلیل می‌کند می‌بینید که سطح و نوع تحلیل ضعیف‌تر از مباحثی است که در رسانه‌ها مطرح می‌شود. نماینده مردم ایلام در مجلس در واکنش به این گفته رئیس‌جمهوری که در تصمیمات با فکر جمعی مشورت می‌کنم، گفت: در این مدتی که در مجلس هستیم چیزی به عنوان مشورت از آقای روحانی ندیده‌ایم.
وقتی می‌خواهید وزیری را انتخاب کنید درست است که قانون گفته جزو اختیارات‏تان است اما شما در جامعه و محیط اجتماعی که موافقان و منتقدانی دارید در حال زندگی کردن هستید.
سایر اخبار این روزنامه
علیرضا صدقی قلمهای شکسته زیر پای قدرت توضیح سردبیر برداشت‌های اشتباه از کارتون FATF «ابتکار» از پیامدها و حواشی گمانه‌زنی‌ها درباره تغییرات در کابینه دولت گزارش می‌دهد آزادی رسانه چه نقشی در کاهش حجم شایعه دارد؟ عبور آزادی از معبر مطبوعات قیمت بالای چاپ، کتاب‌های عکس را با چالش‌ مواجه کرده است قاب های گران کتاب‌های عکاسی « ابتکار» چالش‌ها و عواقب ارائه بن های بسته‌های حمایتی معیشتی به اقشار کم در آمد را بررسی می کند اطلاعیه مهم سهامداران عمده سایپا درباره شایعات اخیر نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل استعفا داد خداحافظی ترامپ با هیلی « ابتکار» تبعات ناپدید شدن روزنامه نگار عربستانی برای سعودی ها را بررسی می‌کند تاوان سنگین ریاض برای خاشقجی اکران محدود فیلم «انتقام‌جویان: جنگ ابدیت» در برخی سینماهای تهران آغاز شده است به نام سینما ، به ضرر فیلم‌های ایران بهرام شفیع، مجری برنامه «ورزش و مردم» چهره در نقاب خاک کشید اسحاق جهانگیری: هر کس خیانت کرد مهر خیانت بر پیشانی‌اش بزنیم جلال میرزایی: رئیس‌جمهوری در تعریفش از «بحران» بازنگری کند