نگوییم خزر این دریا کاسپین است

محمود اشرفی ‪-‬ خزرها قومی یک جا نشین نبودند و از هزاره های دور از سمت شرق دریای کاسپین به سمت غرب این دریا کوچ کرده ودر قفقاز و ماورای قفقاز ساکن شدند.باور های مذهبی قوم خرز ترکیبی از شمن پرستی و جان پرستی بود و در گذر زمان یهودی شدند .من براین باورم که یهودیان اشکنازی اروپا از باقیماندگان قوم خزر هستند .
زیرا یک هزار سال پیش امپراتور اکراین به قوم غیر متمدن خزر حمله کرد و انها را نابود کرده و باقی مانده آنها به اروپا و غرب گریختند .
دریای کاسپین نام خود را از قوم ایرانی کاسپی وام گرفته است .قومی که در حاشیه دریای کاسپین ساکن بوده و تا دشت های قزوین چیرگی داشته اند .حتی به باور من نام شهر قزوین یا کاسپین بر گرفته از قوم کاسپی است . و حتی می توان گفت چون قزوین که معرب کاسپین است عمده ترین شهر نزدیک به این دریا بوده و این دریایی مربوط به شهر قزوین یا کاسپین است .برای اثبات این نظرم به این نکته اشاره می کنم که در نقشه‌های عربی دریای کاسپین بحر قزوین نامیده می‌شود .
سایر اخبار این روزنامه
ترکیه مظنونین قتل خاشقجی را معرفی کرد تداوم ماجرای کنسولگری استانبول آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی: به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک نکنیم نگوییم خزر این دریا کاسپین است گزارشی درباره قراردادهای موقت که امکان استثمار بیشتر کارگران را فراهم آورده است «همدلی» از رکود ادامه‌دار در یکی از پرحاشیه‌ترین بازارها گزارش می‌دهد خواب زمستانی مسکن ابتدا در مورد برگزاری این نمایشگاه در گالری خانه فرهنگ ایران برای ما بگویید. گزارش نشست دیروز هیات دولت با چالش‌های امروز کشور همخوانی نداشته و بیشتر به موضوع‌هایی با ارزش خبری اندک پرداخته شده است آیت الله‌هاشم‌هاشم‌زاده هریسی: به‌خاطر یک لایحه دنیا را علیه خود تحریک نکنیم توضیحات محسن‌هاشمی درباره پاسخ دفتر رهبر انقلاب به نامه او پزشکیان بر احیای کارت سوخت صحه گذاشت دومین روز رسیدگی به شکایت ایران در لاهه، وکلای ایران، آمریکا را به فرار از پاسخگویی متهم کردند در اعتراض به استرداد دیپلمات کشورمان به بلژیک صورت گرفت؛ احضار سفیر آلمان به وزارت خارجه