بیمارستان امدادی جنوب مشهد جان می گیرد

نادینلویی/ معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد از اختصاص 20 میلیارد تومان برای ساخت بیمارستان امدادی جنوب مشهد خبر داد و اعلام کرد عملیات ساخت این بیمارستان به زودی آغاز می شود؛ خبری که پایانی بر طلسم 18 ساله بیمارستان امدادی جنوب مشهد خواهد بود. به گزارش «خراسان رضوی» ، حدود 18 سال پیش بود که رهبرمعظم انقلاب در سفر خود به مشهد بر ایجاد دو بیمارستان سوانح امدادی در ورودی‌های شمالی و جنوبی مشهد تأکید فرمودند، بر این اساس، قرار شد بیمارستان سوانح شماره 2 مشهد، با هدف امدادرسانی سریع به مجروحان و حادثه‌دیدگان احتمالی تصادفات جاده‌های جنوب این شهر، ساخته شود اما به دلیل مشکلات تخصیص اعتبار، عملیات ساخت آن متوقف شده بود و پیشرفت فیزیکی اندکی داشت، حال اما با پیگیری های انجام شده و آن طور که معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد به «خراسان رضوی» می گوید، با اختصاص اعتبار 20 میلیارد تومانی برای این بیمارستان، عملیات ساخت آن به زودی آغاز می شود. دکتر بدیعی تصریح می کند: خوشبختانه با پیگیری هایی که از سوی معاون توسعه دانشگاه علوم پزشکی مشهد صورت گرفته است برای ساخت بیمارستان امداد جنوب مشهد 20 میلیارد تومان اعتبار اختصاص می یابد.
امیدواریم بیمارستان سال آینده به مرحله افتتاح برسد
وی می افزاید: امیدواریم با راه اندازی این پروژه مانند دیگر پروژه ها، این بیمارستان سال آینده به مرحله افتتاح برسد. وی در پاسخ به این سوال که عملیات اجرایی ادامه ساخت بیمارستان چه زمانی شروع خواهد شد، می گوید: به محض تخصیص اعتبار کار آغاز می شود، به ما گفتند که 20 میلیارد را جزو اعتبارات در نظر گرفته ایم و قول دادند که این رقم را به ما اختصاص بدهند. وی تصریح کرد: ان شاءا... با تخصیص  این اعتبار طلسم 18 ساله ساخت این بیمارستان شکسته خواهد شد، همچنین خبر خوشی که برای مردم داریم این است که بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد.شایان ذکر است، معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد در نشست خبری هفته سلامت که درچهارم اردیبهشت ماه امسال برگزار شده بود در پاسخ به سوالی در زمینه «دلایل متوقف ماندن عملیات اجرایی بیمارستان امدادی جنوب مشهد» گفته بود قبل از شروع سال جدید نمایندگان دفتر رهبر معظم انقلاب به مشهد آمدند و پیگیر رسیدگی به این بیمارستان شدند، همچنین نمایندگانی از دولت در حال پیگیری وضعیت این بیمارستان هستند.  معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور کاهش آمار مرگ و میر سوانح ترافیکی و صدمات ناشی از آن اقدامات گسترده ای در دانشگاه انجام شده و بر این اساس به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران سوانح و حوادث ترافیکی چهار سایت تروما در بخش های مختلف مشهد در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شاپور بدیعی روز گذشته در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، بیمارستان سوانح طالقانی، بیمارستان شهید کامیاب و بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز از جمله مراکزی هستندکه برای امداد رسانی به مصدومان سوانح رانندگی و حوادث در چهار بخش مشهد در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد پایگاه های شهری باید به ۷۵ پایگاه و ۱۱۰ آمبولانس فعال و در محورهای برون شهری نیز به ۲۳ پایگاه و ۲۳ آمبولانس فعال برسد که هم اکنون با توجه به طرح های اجرا شده از برنامه ششم توسعه عقب هستیم.
 
خبرمرتبط
معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد تشریح کرد
اقدامات پیشگیرانه برای کاهش مرگ و میر ناشی از سوانح رانندگی



معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: به منظور کاهش آمار مرگ و میر سوانح ترافیکی و صدمات ناشی از آن اقدامات گسترده ای در دانشگاه انجام شده و بر این اساس به منظور ارائه خدمات مناسب به بیماران سوانح و حوادث ترافیکی چهار سایت تروما در بخش های مختلف مشهد در نظر گرفته شده است. به گزارش خبرگزاری مهر، دکتر شاپور بدیعی روز گذشته در نشست شورای هماهنگی ترافیک استان اظهار کرد: بیمارستان جدید شهید هاشمی نژاد اوایل سال آینده به بهره برداری می رسد، بیمارستان سوانح طالقانی، بیمارستان شهید کامیاب و بیمارستان امداد و نجات جنوب نیز از جمله مراکزی هستندکه برای امداد رسانی به مصدومان سوانح رانندگی و حوادث در چهار بخش مشهد در نظر گرفته شده است. وی ادامه داد: بر اساس برنامه ششم توسعه، تعداد پایگاه های شهری باید به ۷۵ پایگاه و ۱۱۰ آمبولانس فعال و در محورهای برون شهری نیز به ۲۳ پایگاه و ۲۳ آمبولانس فعال برسد که هم اکنون با توجه به طرح های اجرا شده از برنامه ششم توسعه عقب هستیم.