آیت الله جنتی: ملاک شورای نگهبان درباره FATF شرع مقدس و قانون است

به گزارش جماران، آیت‌‎الله جنتی در جلسه روز گذشته بعد از عرض تسلیت شهادت امام مجتبی (ع) به نقل از شیخ مفید گفت: نامگذاری امروز به عنوان روز سلمان فارسی در تقویم رسمی کشور اقدامی مبارک است؛ چراکه سلمان فارسی حافظ سّر نبی اکرم(ص) و حضرت علی(ع) بودند.
آیت الله جنتی به مصوبه مجلس شورای اسلامی درباره اف‌ای‌تی‌اف (FATF) اشاره و خاطرنشان کرد: معیار و ملاک شورای نگهبان شرع مقدس و قانون است و امیدواریم که نتیجه عملکرد ما به نفع اسلام و انقلاب و تضمین کننده عزت کشور باشد.
*اعلام نظر درباره CFT به جلسات آینده شورای نگهبان موکول شد
در همین حال، سخنگوی شورای نگهبان گفت: اعلام نظر درباره لایحه الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم CFT، به جلسات آینده شورای نگهبان موکول شد.


«عباسعلی کدخدایی» سخنگوی شورای نگهبان با اشاره به جلسه دیروز این شورا، به مهر گفت: در این جلسه بررسی لایحه «حفاظت از خاک» در دستور کار قرار گرفت و بخش هایی از آن بررسی شد.
وی در خصوص بررسی لایحه «الحاق دولت جمهوری اسلامی ایران به کنوانسیون مبارزه با تامین مالی تروریسم» (CFT) نیز افزود: هیئت دولت از ما خواسته بود تا نمایندگانش در شورا حاضر شوند و توضیحاتی ارائه دهند که بر این اساس، امروز آقایان جهانگیری، ظریف و همتی در جلسه شورا حضور یافتند و توضیحاتی دادند و اعضای شورا نیز سوالاتشان را مطرح کردند.
کدخدایی تصریح کرد: قرار شد در جلسات آینده شورا با حضور کارشناسان دیگر، ابعاد دیگر این لایحه را بررسی کنیم تا نظری که شورا می‌دهد، نظر دقیق و همه جانبه‌ای باشد.
سخنگوی شورای نگهبان گفت: بر این اساس اعلام نظر در خصوص لایحه CFT به جلسات آینده شورا موکول شد.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخبگان و استعدادهای برتر علمی: برنامه دشمن، تصویرسازی غلط از ایران است شوی تبلیغاتی و فشار آمریکا با تحریم چند بانک و موسسه ایران پوشش خوبی برای کمرنگ کردن فشارهای داخلی و جهانی است «همدلی» درباره وضعیت هشدار آمیز 18 صندوق بازنشستگی همزمان با اعتراض مستمری‌بگیران بازنشسته گزارش می‌دهد گزارش‌ها نشان می‌دهند که برخی از بانک‌های خصوصی بدون مجوز سود سپرده‌ها را افزایش داده‌اند در بازی تیم ملی فوتبال ایران مقابل بولیوی، درهای ورزشگاه به روی زنانی خاص باز شد هرمز شریفیان صدا و سیمای مخاطب گریز امنیت، فرهنگ و حقوق شهروندی در خوزستان گفت‌وگوی ظریف با همتای پاکستانی در مورد مرزبانان ایرانی آیت الله جنتی: ملاک شورای نگهبان درباره FATF شرع مقدس و قانون است صالحی: به دنبال افزایش یارانه مطبوعات در نیمه دوم سال هستیم در دیدار مدیرسیاسی وزارت خارجه آلمان و عراقچی صورت گرفت؛ تاکید برضرورت اجرایی شدن کانال ویژه مالی پس ازخروج آمریکا ازبرجام