محمد سالاری*

حجم دروغ ها و بد اخلاقی ها نسبت به رئیس جمهور این روزها به طرز غیر قابل باوری افزایش یافته است. پس از آنکه رئیس جمهور در نشست خبری اخیر، دروغ بزرگ نسبت داده شده به خود را تکذیب کرد اکنون جریانی که مدعی ارزشمداری است ، تبلیغات گمراه کننده ای را بر ضد او به راه انداخته اند.
منتسب کردن یک حرف خلاف واقع به رئیس جمهور در کنار سایر تلاش هایی که برای ناکار آمد نشان دادن عملکرد دولت صورت می گیرد، تلاشی سازمان یافته برای تخریب است که در واقع اخلاق را هدف گرفته است.
در رقابت های انتخاباتی در غرب از همه ابزارها برای تخریب افراد استفاده می شود؛ از تهمت و اظهارات خلاف واقع گرفته تا مچ گیری های غیر اخلاقی . اما واقعیت این است که آنجا غرب است و اینجا ایران و غم انگیز است که تخریب کنندگان به دنبال مایوس کردن جامعه هستند . آنچه امروز در صحنه انتخابات ایران بعضا مشاهده می شود رفتارهای غیر اخلاقی گروه ها و جناح هایی است که از تهمت زدن به دیگران برای بد نام کردن رقیب هیچ ابایی ندارند و به عبارتی تداوم این رویه های تخریب آمیز به روشنی گویای آن است که جریانی خاص برای رسیدن به قدرت حاضر است تمام ارزشها و توصیه های دینی مبنی بر اخلاق مدار بودن را زیر پا بگذارد .
اعلام برائت رئیس جمهور محترم از نسبت ناروایی که در خصوص وعده 100 روزه به وی دادند ، تلاشی بود برای شفاف‌سازی جامعه و مسدود کردن راه سوءاستفاده جریان خاص که پروژه ناکارآمد نشان دادن دولت تدبیر را دنبال می کرد این در حالی است که یک مقایسه ساده میان عملکرد این دولت و دولت احمدی نژاد به خوبی نشان می دهد که طی 4 سال گذشته تحولی بزرگ در راستای رفاه و آرامش مردم ایجاد شده است که یک مقایسه ساده به وضوح نشان دهنده این مسئله است.


با این حال، جریان خاص با توسل به همه ابزارهای رسانه ای و تبلیغاتی خود تلاش دارد با وخیم نشان دادن شرایط مردم، اوضاع را بحرانی جلوه دهد تا از این رهگذر کاندیداهای مورد نظر خود را که بیشتر آنها هیچ گونه کارنامه روشنی هم در حوزه اجرا و مدیریت ندارد به عنوان گزینه اصلح معرفی کند.
بدون شک مردم با این گونه ترفندهای نخ نما شده به خوبی آشنا هستند و تجربه نشان داده موج تخریب ، اهانت و تهمت نه تنها بازخورد قابل قبولی برای هیچ جریانی به همراه نخواهد داشت، بلکه اعتبار و مقبولیت تخریب کنندگان را هم در معرض خطر قرار خواهد داد.
*قائم مقام حزب همبستگی ایران اسلامی