فراموش کاری‌های یارانه‌ای آقای توکلی

آفتاب یزد- گروه سیاسی : احمد توکلی کاندیدای تمام اصولگرایی که از قضا در لیست 30‌نفره جبهه پایداری‌ها برای انتخابات سال 94 بود که البته رای هم نیاورد و به مجلس نیز راه نیافت! روز گذشته رگ گردنش بیرون زده و در چهره‌ای حق به جانب در نامه ای به شورای نگهبان در مقام قضاوت برآمده است و خواستار ردصلاحیت محمود احمدی نژاد شده و او را نافرمان دانسته و .... در این خطابه پر از عصبانیتش به بحث یارانه 250هزارتومانی که بقایی و احمدی نژاد وعده داده‌اند نیز حمله کرده که از چه روی، آنها وعده‌های غیرعملی به مردم می‌دهند و این افزایش یارانه نه عملی است و نه به نفع و مصالح کشور!
**وعده قالیباف و رضایی یادش رفته؟
کار به این که تا چه اندازه بحث یارانه‌های 250هزارتومانی (آن هم در شرایطی که دولت یازدهم به در و دیوار می‌زند تا بلکه بتواند همین یارانه‌های 45 هزارتومانی را قطع کند) مبنای علمی ‌و عملی دارد؛ نداریم! اما نگاهی به وعده وعیدهای سایر شخصیت‌های اصولگرا که روزی سودای ریاست جمهوری داشتند و یا هنوز هم دارند! نشان می‌دهد که تنها احمدی نژاد و بقایی نبوده‌اند که از وعده افزایش یارانه‌ها برا ی جلب نظر مردم استفاده می‌کنند.
مگر همین محسن رضایی نبود که چندی پیش چون می‌خواست کفش‌های انتخاباتی اش را برپا کند! می‌گفت یارانه‌های الان باید با توجه به تورم، بسیار بیش از اینها باشد و سپس از طرحی با عنوان دو برابر شدن یارانه‌ها خبر داد و گفت:"با همین 70-80 هزار میلیارد تومان هم می‌شود یارانه را دوبرابر کرد و هم می‌شود جهش بزرگی در تولید و اشتغال به وجود آورد و بیکاری را حل کرد و این فوق العاده منبع عظیمی‌است."


سپس ادامه داد:" با طرح من، مردم از یک طرف یارانه می‌گیرند و از طرف دیگر هم بچه‌هایشان به سر کار می‌روند و شب که به پیش پدر و مادرشان برمی‌گردند، سرشان بالاست و با درآمد وارد خانه می‌شوند و این شدنی است."
اما در حالی محسن رضایی از افزایش دوبرابری یارانه‌ها سخن می‌گفت که اکنون رقیب حسن روحانی در انتخابات 96 یعنی محمد باقر قالیباف وعده یارانه سه‌برابری داده است و در گفتگو با مجله همشهری ماه گفته:" در حالی که هزینه‌ها سرسام‌آور شده، مردم حق دارند بگویند که حداقل باید ارزش یارانه نقدی مطابق با تورم افزایش پیدا می‌کرد و من معتقدم با مدیریت بهینه منابع مالی و هزینه‌های دولت می‌توان یارانه نقدی را تا سه برابر افزایش داد."
**اقدام سیاسی
وعده افزایش سه برابری یارانه‌ها از سوی محمدباقر قالیباف از دید هیچ کس پنهان نمانده جز احمد توکلی؟! چرا احمد توکلی هرگز نامه‌ای به محسن رضایی‌ها و بخصوص قالیباف‌ها در ارتباط با وعده افزایش چند برابری یارانه‌ها ننوشته و به آن اعتراض نکرده است!!
مگر آنها غیر از حرف احمدی نژاد را می‌زنند؟
بی‌تردید این یک بام و دو هوای توکلی نشان می‌دهد که نامه اخیرش علیه احمدی‌نژاد و درخواست ردصلاحیت او به ویژه حمله ای که درباره وعده افزایش یارانه‌ها از سوی او انجام شده، نه از سر دلسوزی بلکه از روی اهداف سیاسی و جناحی است که اگر نبود، مطمئنا بر وعده افزایش سه‌برابری یارانه‌ها از سوی قالیباف هم خرده می‌گرفت.