اهدای دیپلم افتخار به معاونت اجتماعی فرهنگی شهرداری تهران

مراسم اختتامیه نخستین جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت بعد از ظهر پنج‌شنبه 26 مهر، با حضور دکتر سید محمدهادی ایازی رییس جشنواره، دکتر محمود تارا سرپرست دفتر آمار و فن آوری وزارت بهداشت، امیرحسین اسدی دبیر جشنواره و اعضای شورای سیاستگذاری این جشنواره برگزار شد.
به گزارش ستاد خبری جشنواره رسانه‌های دیجیتال سلامت، آیین اختتامیه این جشنواره با نمایش تیزر تبلیغاتی جشنواره و اجرای محمدسلوکی آغاز شد. پس از آن امیرحسین اسدی، دبیر جشنواره به عنوان اولین سخنران روی سن آمد. وی گفت: در حال حاضر ما بیکاران زیادی در مملکت داریم و وقتی نگاه می‌کنیم و می‌بینیم در اکوسیستم سلامت 300 هزار میلیارد تومان ظرفیت اشتغال داریم، غبطه می‌خوریم. فرهنگسازی برای کسب و کار نو از دوران مدرسه و دبستان آغاز می‌شود تا پس از دانشگاه ادامه دارد و مانند دانه‌های تسبیح به هم ربط دارد. برخی از افراد باید مانند پنیر پیتزا شوند تا این ناهم جنس‌ها را به هم وصل کنند. حال زحمت این کار، گردن معاونت اجتماعی افتاده است. در این راه شتابدهنده‌های بزرگ و قانونی شروع به حمایت از استارتاپ‌های این حوزه کردند. سیستم مدارسی که اکنون داریم جهت آمادگی افراد برای 10 سال گذشته است نه آینده. ما این اقدام را آغاز کردیم تا اتفاق خوبی در نظام سلامت کشور بیفتد.
در بخش دیگر، دکتر سیدمحمدهادی ایازی معاون اجتماعی وزیر بهداشت و رئیس جشنواره روی سن آمد و طی سخنانی گفت: همانطور که پیش از این اشاره کردم، حمایت‌های لازم از استارتاپ‌های سلامت تاکنون صورت نگرفته بود و نظام سلامت در این حوزه دچار نوعی عقب‌ماندگی بود. به نظر می‌رسد اقدامات جدی در این حوزه باید صورت می‌گرفت. در حال حاضر اپلیکیشن‌هایی داریم که به نوبت‌دهی بیماران و سامانه‌ای برای اسکان‌ همراهان بیماران وجود دارد که بسیار موثر است. بعد از این جشنواره، راه‌اندازی مرکز شتابدهی سلامت را خواهیم داشت. در این خصوص تفاهم‌نامه‌ای با معاونت علم و فناوری ریاست جمهوری امضا شد. امیدواریم با ورود این نهادها، در این حوزه حمایت‌های لازم صورت گیرد و در حمایت از استارتاپ‌ها نقش حمایتی خود را ایفا کنند.
پس از سخنان رئیس جشنواره، داوران بخش جنبی در بخش دانشگاه‌ها و سازمان‌های مردم نهاد معرفی شدند.
در این بخش علی کوزه گر، برای مجتمع دیجیتال خلیج فارس، ولی‌اله شجاع پوریان برای معاونت اجتماعی شهرداری تهران، مجید ولی محمدی برای موسسه ویکی نیکی و سید تقی نوربخش برای سازمان تامین اجتماعی دیپلم افتخار دریافت کردند.