شجاع پوریان در همایش گرامیداشت روز عصای سفید: اجرای قانون جامع معلولین در اولویت شهرداری تهران است

معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران گفت: بر اساس قانون جامع معلولین، باید سهم معلولین در کسب مناصب و جایگاه‌های شغلی تحقق یابد و ما نیز نیز تلاش داریم ضمن ساخت شهر دسترس پذیر، حقوق معلولان در شهرداری تهران رعایت شود‌. امروز در شهردارى تهران افراد داراى معلولیت به عنوان نیروى قابل اتکا و توانمند حضور دارند و قطعا می‌توان از توانمندى و استعدادهاى آن‌ها بیش از پیش استفاده کرد.
به گزارش روابط عمومی معاونت امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، ولی‌الله شجاع‌پوریان در همایش گرامیداشت روز جهانی نابینایان که به همت کانون معلولین شهر تهران و انجمن نابینایان با حضور مسئولین لشکری کشوری و شهری در تالار ایوان شمس برگزار شد؛ ضمن تبریک درخشش معلولین و جانبازان کشورمان در مسابقات ورزشی آسیایی اظهار داشت: این موفقیت بهترین نشانه برای این شعار حقیقی است که هیچ گاه معلولیت باعث محدودیت و مانع رسیدن به قله‌های افتخار نیست.
وی فراهم‌سازی شهر دسترس پذیر برای تمامی اقشار جامعه را از وظایف مدیریت شهری دانست وافزود: قوانین موضوعه کشوری نیز بر توجه به معلولین صحه گذاشته و شعار شهر زیست پذیر شهرداری تهران نیز ترجمانی از مناسب سازی شهر و فراهم سازی زیرساخت‌های شهر دسترس پذیر به شمار‌ می‌رود.
در همین راستا ضرورى است مناسب سازى شهر تهران در معابر  و فضاهاى شهری و وسایل حمل و نقل عمومى با تاکید بر تمامى نیازها و ویژگیهاى افراد داراى معلولیت در اولویت برنامه اى تمامى واحدهاى مدیریت شهرى قرار گیرد.


معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران با اشاره به اقدامات صورت گرفته در حوزه رسیدگی به معلولین گفت: به نظر می‌رسد جامعه معلولین باید بر روند انجام این برنامه‌ها نظارت داشته باشند و این امر با تصمیم قابل تقدیر ستاد مناسب‌سازى شهردارى تهران از طریق کمیته‌های  مناطق 22 گانه که با حضور دبیران کانون معلولین و سازمان‌های مردم نهاد مناطق به عنوان ناظر مدنى تشکیل می‌شود، پیگیری شود.
وی از قانون جامع معلولین به عنوان یکی از قوانین مترقى مصوب مجلس شورای اسلامی یاد کرد و افزود: این قانون باید در تمام دستگاه‌ها و نهادهای کشور اجرایی شود و دسترس پذیرى شهرها و سهم معلولین در کسب مناصب و جایگاه‌های شغلی تحقق یابد.
شجاع پوریان اعلام کرد: ما نیز تلاش داریم حقوق معلولان در شهرداری تهران رعایت شود و اعمال این قانون را رصد‌ می‌کنیم.
وی با اشاره به حضور یکی از روشندلال به عنوان حقوقدان برجسته در شورای شهر چهارم گفت: در این دوره آقای دکتر علی صابری را به عنوان عضو هیئت مدیره شرکت توسعه فضاهای فرهنگی منصوب کردیم، زیرا بر این باوریم که جامعه باید از توانمندی‌ها و استعدادهای معلولین برخوردار شود.
معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران بر لزوم استفاده بهینه از ظرفیت معلولین در مناصب و مدیریت‌های اجرایی بخش‌های مختلف تاکید کرد و گفت: جایگاه معلولین‌ می‌تواند حتی تا نمایندگی مجلس و سطح وزارت ارتقاء یابد که تحقق آن با خودباوری معلولان و همراهی مردم و مسئولین امکان پذیر است. لذا از مجلس محترم تقاضا دارم امکان حضور نابینایان را به عنوان نماینده در مجلس اصلاح و بازبینی کنند.