دادستان تهران: امروز ناامنی حرف اول دشمن است

دادستان تهران اظهار کرد: با توجه به تاکید مقام معظم رهبری در مورد همکاری قوای سه‌گانه برای حل مشکلات کشور اقتضا دارد که همه مسئولین جهادگونه کار کرده و بیش از گذشته فعالیت‌ها را افزایش داده و بیش از گذشته در میدان حضور داشته باشند؛ چراکه در شرایط جنگ اقتصادی با دشمن به سرمی‌بریم.
به گزارش ایسنا، عباس جعفری دولت‌آبادی در نشست با معاونین دادسرای تهران و دادستان‌های شهرستان‌ها به تبیین شرایط جاری کشور پرداخت و با تاکید بر این‌که کشور به رغم مشکلاتی که دارد به خوبی در حال اداره شدن است، افزود: این دوران سپری خواهد شد و توطئه آمریکا علیه انقلاب اسلامی، شکست می‌خورد و ایران با سربلندی به راهش ادامه می‌دهد.
دادستان تهران با اشاره به اهداف دشمن که به صورت علنی ابراز شده بر لزوم هوشیاری برای مقابله با این اهداف تاکید کرد.
جعفری دولت‌آبادی دامن زدن به ناامنی را یکی از اهداف دشمن عنوان کرد و ادامه داد: ظرف دو ماه گذشته حوادث اهواز، میرجاوه و نظایر آن موید آن است که آمریکا طرحی را دنبال می‌کند تا کشور را ناامن جلوه داده و به مردم القا کنند در ایران امنیت وجود ندارد و حاکمیت نمی‌تواند آن را تامین کند، بنابراین هوشیاری در مقابله با این ناامنی‌ها امری ضروری است و باید با این قبیل مسائل برخورد کرد؛ چرا که امروز ناامنی حرف اول دشمن است و جلوگیری از آن به معنای مقابله با اقدامات امریکاست.


تشدید فشارهای اقتصادی بر کشور واعمال تحریم‌ها، هدف دیگر دشمن است که دادستان تهران به آن اشاره کرد و افزود: امریکا به دنبال این است که تجربه‌ سرنگونی بدون جنگ شوروی سابق(دوران گورباچف) را در ایران پیاده نماید و وضعیت ایران را با شوروی سابق مقایسه کرده و فکر می‌کند می‌تواند با اعمال فشارهای اقتصادی و بدون جنگ ایران را تسلیم کند. البته مقام معظم رهبری در همایش اقتدار عاشورایی پاسخ آن‌ها را دادند و طبیعی است ایران با روسیه دوران گورباچف قابل مقایسه نیست؛ چرا که ایران سرزمین شیران است و مردمانی باهوش، بصیر، در صحنه و مقاوم دارد و دشمن در این فشارها برای برهم زدن وضع اقتصادی، به دنبال اهداف کلان‌تری است.
دادستان تهران تلاش برای توقف ایران در زمینه هسته‌ای و موشکی را استراتژی دیگر دشمن معرفی کرد و گفت: آن‌ها می‌دانند با کشوری روبرو هستند که در کنار مقر آمریکایی‌ها به مواضع داعش موشک پرتاب کرد، لذا می‌خواهند اقتدار ایران را در حوزه‌های هسته‌ای و موشکی بشکنند تا اگر روزی خواستند با ایران مذاکره کنند، اقتدار نداشته باشیم.
وی با اشاره به تشدید جنگ روانی و رسانه‏ای و ادعای نقض حقوق بشر به عنوان هدف دیگر دشمن را علیه جمهوری اسلامی تشریح کرد و گفت: اخیراً وزیر امور خارجه امریکا طی اظهار نظری دروغ‌های آشکاری مطرح کرد و می‌خواست افکار عمومی جهان را در مقابل ایران قرار دهد، و ایران را به نقض حقوق بشر و حمایت از تروریست متهم کردد. دشمن از طریق تشدید جنگ روانی علیه جمهوری اسلامی و ادعای این‌که ایران ناقض حقوق بشر است؛ از تروریست‌ها حمایت می‏کند و در امورداخلی برخی کشور‏های منطقه دخالت می‌کند، در پی ایجاد یک جنگ روانی است . دادستان تهران دامن زدن به اختلافات در کشور را به عنوان راهبرد دیگر دشمن برای افزایش فشار عنوان کرد و افزود: این طرحی است که از ابتدای انقلاب تاکنون وجود داشته در حالی‌که در همه حکومت‌ها اختلاف نظر و اختلاف سلیقه وجود دارد؛ اما آن‌ها تلاش می‌کنند که به این موضوع دامن بزنند، خبرهای دروغ را منتشر کنند و مقامات را به هم بدبین کنند تا به اختلافات در کشور دامن بزنند.
جعفری دولت‌آبادی تلاش برای شکست سیاست‌های ایران در منطقه به خصوص در سوریه و عراق را به عنوان نکته دیگر مورد توجه قرار داد و گفت: آمریکا در صدد است تا فروش نفت ایران را متوقف کرده و به گونه‌ای ایران را تسلیم کند، وقتی دشمن این‌گونه علنی اظهار نظر می کند، دادستآن‌ها باید در حوزه کاری خود هوشیار باشند. وی با اشاره به این‌که ایران امروز مرکز ندای حق و قلب تپنده اسلام است افزود: دشمنان با وجود مردمی بصیر و رهبری هوشیار می‌دانند که با چه کشور مقتدری روبرو هستند و اگر با هم هماهنگ باشیم، این وعده خداوند است که جبهه حق پیروز است و همه مسئولیت داریم که در حوزه کاری خود چند برابر گذشته به انجام وظیفه بپردازیم.
دادستان تهران مبارزه با فساد را از مسائل مهم کشور دانست و در پاسخ به شبهه‌ای که برخی در نقش قوه قضاییه در مبارزه با فساد ایجاد کرده و اعتقاد دارند اگر قوه قضاییه موفق عمل کند فساد در کشور برطرف خواهد شد، گفت: اگر می‌خواهیم در مسئله مبارزه با فساد موفق شویم، همه دستگاه‌ها باید کمک کنند و صرفاً ‌وظیفه یک دستگاه نیست؛ چرا که امروز موضوع مبارزه با فساد به یک مسئله ملی تبدیل و مستلزم همکاری همه دستگاه‌ها است.
سایر اخبار این روزنامه
بررسی فعال سازی کارت‌های سوخت در دستور کار هفته جاری کمیسیون انرژی محمدعلی وکیلی سلاخی انسانیت پشت عابربانک بن سلمان آیا تغییرات ناشی از قانون منع بکارگیری بازنشستگان به نفع یک جریان سیاسی حرکت خواهد کرد؟ «ابتکار» از علل تشکیل تعداد بالای پرونده‌ها در دستگاه قضایی کشور گزارش می‌دهد همه راه‌ها به «دادگاه» ختم می‌شوند! «ابتکار» از سهم، نقاط قوت و ضعف ایران در گردشگری ورزشی گزارش می‌دهد چالش‌های مسافران ورزشکار در سفر به ایران آمریکا برای وضع قوانین مقابله‌ای علیه ایران در پاریس ناکام ماند آیا غرب واقعاً به این نتیجه رسیده که محمد بن سلمان باید از قدرت کنار برود؟ ابهام در سرنوشت سیاسی شاهزاده جوان معاون اول رئیس‌جمهوری: یکی از ضعف‎های کشور دور شدن جریان‌های سیاسی از یکدیگر است سوگل طهماسبی، بازیگر تلویزیون در گفت‌وگو با «ابتکار»: مردم نسبت به اطرافشان دغدغه‌مند هستند معاون اول رئیس‌جمهوری: یکی از ضعف‎های کشور دور شدن جریان‌های سیاسی از یکدیگر است دادستان تهران: امروز ناامنی حرف اول دشمن است