با این الگو مهارت‌های بومی به صنعت می‌رسد

دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت تأکید کرد: نحوه طراحی و تصویب الگو که در فراخوان رهبر معظم انقلاب تعیین شده است، نمونه­ ای از تصمیم‌گیری و اداره کشور با مشورت جمعی نخبگان است.
پیرو فراخوان رهبر معظم انقلاب اسلامی از ارکان نظام و نخبگان دانشگاهی و حوزوی کشور پیرامون الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت، نشست هم اندیشی نیم روزه ای با حضور حدود یک صد تن از اندیشمندانی که در طول هفت سال گذشته در تدوین الگوی پایه اسلامی ایرانی پیشرفت نقش داشته اند، روز پنجشنبه 26 مهرماه برگزار شد.
دکتر صادق واعظ زاده، رئیس مرکز الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت در این نشست گفت: وقتی به مشکلات امروز کشور فکر می‌کنیم ممکن است اقدامات ضروری و فوری که باید انجام شود، فکر کردن به آینده بلندمدت کشور را مشکل جلوه بدهد، اما وقتی به ریشه‌های عمیق و قدیمی این مشکلات توجه می‌کنیم می‌فهمیم که علاوه‌بر اقدامات فوری، کارهای اساسی و طولانی‌مدتی باید انجام شود تا مسائل کشور به طور اساسی حل شود. یک کارکرد الگوی پیشرفت، ایجاد تعادل و هماهنگی بین کارهای فوری و کوتاه‌مدت و زودبازده و کارهای اساسی و بلندمدت است.
واعظ زاده خاطر نشان کرد: با مشاهده بعضی تصمیمات لازم و فوری و مقبولِ همگان در کشور که به درستی اجرا نمی‌شود، باید پاسخ بدهیم که تهیه الگو برای دهه‌های آینده به چه کاری می‌­آید. اما وقتی آینده‌نگریِ بعضی کشورهای دیگر را مشاهده می‌کنیم که علی‌رغم مشکلاتی بعضاً بزرگتر از مشکلات، ما برای دهه‌های آینده برنامه‌ریزی می‌کنند، تهیه و اجرای الگوی پیشرفت را ضروری می‌یابیم.


به گفته عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی در الگوی پیشرفت بر رسیدن ایران به جایگاه مناسب خود ازطریق فعال کردن موقعیت‌های ارتباطی ایران تأکید شده است و توقف خام‌فروشی منابع طبیعی کشور با ایجاد زنجیره تولید ارزش افزوده از مواد خام کشور خواسته شده است و برای این منظور تسهیل ورود کارآفرینان دانشی به عرصه اقتصاد و توسعه شبکه‌های علم، فناوری و نوآوری و احیای بازارهای تولیدی تخصصی تدبیر شده است.
وی افزود: الگو می‌خواهد که مهارت‌های بومی ایران با پژوهش به فناوری‌های صنعتی تبدیل شود و بازارهای تولید ما با استفاده از فرهنگ و تجارب بومی و دستاوردهای دانشی احیا شود تا همه عوامل تولید در یک محیط جمع شود و تولید به‌صرفه شود.
واعظ زاده در پایان سخنان خود تاکید کرد: موقعیت ارتباطی ممتاز ایران در طول تاریخ دست‌دردست فرهنگ ایرانی-اسلامی موجب حضور مؤثر ایران در تحولات پیرامونی بوده است. جاذبه این فرهنگ همراه با قابلیت جذب و تعامل زیادی که دارد امروز هم می‌تواند در خدمت پیشرفت ایران قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
لامبورگینی ایرانی مو نمی‌زند! لامبورگینی ایرانی مو نمی‌زند! مافیا چه می‌خواهد «معدل» یا «کنکور»؟ مافیا چه می‌خواهد «معدل» یا «کنکور»؟ من سوءتفاهم نیستم من سوءتفاهم نیستم چرا نمی‌توانیم خاوری را در کانادا دستگیر کنیم ؟ چرا نمی‌توانیم خاوری را در کانادا دستگیر کنیم ؟ تاکی سوتی و بغض، پسر؟! تاکی سوتی و بغض، پسر؟! نوشابه به جای سنوات؟ زمزم: تکذیب می‌کنیم نوشابه به جای سنوات؟ زمزم: تکذیب می‌کنیم سفر به پایگاه‌های مهربانی سفر به پایگاه‌های مهربانی با این الگو مهارت‌های بومی به صنعت می‌رسد گرانی خزنده مگس‌های پرنده! قتل‌عام خانوادگی در خانه شماره 23 سکانس‌به‌سکانس کتک‌خوردن ماموران از سوی اراذل امیرحسین صدیق: در فیلمی که پورمخبر باشد، بازی نمی‌کنم روزگار سپری‌شده پاسپورت‌های مهرخورده دشمنان قسم‌خورده لس‌آنجلس- تهران یک خـــانه کـــاربلد صفحه شهرونگ مهلت مجدد FATF به ایران راهي كه بايد زودتر مي‌رفتيم صدا و سیما پای علی ضیا می‌ایستد؟