نمایش اقتدار نظامی در رژه باشکوه ارتش

حسن روحانی رئیس‌جمهور کشورمان در مراسم بزرگداشت 29 فروردین(روز ارتش) که در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد با بیان اینکه ارتش جمهوری اسلامی ایران یادآور نظم و انضباط و دفاع مشروع از سرزمین ایران است، گفت: هیچ عملیاتی در دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آنکه پشتیبانی هواپیماهای نیروی هوایی، توپخانه نیروی زمینی، زرهی نیروی زمینی و هوانیروز در کنار رزمندگان باشد.
وی تاکید کرد: هیچ عملیات نطامی را در هشت سال دفاع مقدس نمی‌بینید مگر آنکه وحدت سپاه و ارتش و بسیج و نیروی انتظامی را در کنار یکدیگر مشاهده می‌کنیم.
روحانی تصریح کرد: امروز قدرت نظامی هوشمند نیروی زمینی، هوایی، دریایی و پدافند هوایی ارتش درکنار سپاه پاسداران قدرتمند، بسیج دلاور و‌ نیروی انتظامی ما با دوران دفاع مقدس قابل مقایسه نیست.
وی بیان داشت:روزی نمی گذرد مگر آنکه که ابتکار نیروی‌های مسلح و صنعت دفاعی ما را قدرتمند تر از روز گذشته می سازد.


وی گفت:‌ همسایگان ما می‌توانند مطمئن باشند که نیروهای مسلح به عنوان دفاع از قدرت کل منطقه مهم و‌حساس خاورمیانه هستند، کشورهای دیگر می‌توانند به نیروهای مسلح ما اطمینان داشته باشند که قدرت دفاعی کشور ما یک قدرت تدافعی و‌ بازدارنده است و یک قدرت تهاجمی نیست اما با این حال نشان داده‌ایم در برابر تجاوز متجاوزین تا چه حد سخت از ملتمان دفاع خواهیم کرد.
روحانی تصریح کرد: ارتش جمهوری اسلامی ایران و‌نیروهای مسلح ما دارای ویژگی‌هایی هستند که در هیچ کشوری سراغ داریم، اولین ویژگی آن ایمان و انگیزه الهی است که در قلوب نیروهای مسلح و از جمله پرسنل ارتش ما که همواره آماده برای فداکاری است.
روحانی با بیان اینکه دومین ویژگی نیروهای مسلح ما ارتباط آنها با ملت است، افزود: ملت در کنار نیروهای مسلح هستند و نیروهای مسلح ما در کنار ملت قرار دارند، هرکجا منافع ملی است نیروهای مسلح ما در خط مقدم منافع ملی و حراست از آن هستند، هرکجا که رنج و سختی ملت ما ببینند نیروهای مسلح در کنار مردم ما هستند، هرکجا آلام طبیعی باشد، نیروهای مسلح در کنار مردم هستند و این ارتباط عمیق میان مردم و نیروهای مسلح یکی از ویژگیهای نیروهای مسلح جمهوری اسلامی ایران است.
روحانی ادامه داد: ویژگی دیگر نیروهای مسلح ما داشتن فرمانده کل قوا است که این فرماندهی نشات از اسلام از فقه از ولایت از عدل و اعتدال می‌گیرد، فرماندهی نیروهای مسلحی که از طریق جایگاه دینی و جایگاه قانونی این شان و‌ مرتبه را به دست آورده است.
روحانی اظهارداشت: عشق نیروهای مسلح و اعتماد و احساس تکلیف شرعی در برابر فرماندهی کل قوا یکی از ویژگی‌های ممتاز نیروهای مسلح ما است.
رژه بزرگ نیروهای سه‌گانه ارتش
و قرارگاه پدافند هوایی
دیروز(سه‌شنبه) رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین روز ارتش و تجلیل از فداکاری‌های نیروی زمینی با حضور رئیس‌جمهور، سردار سرلشکر محمد باقری رئیس ستادکل نیروهای مسلح و فرماندهان عالیرتبه ارتش، سپاه و نیروی انتظامی در جوار حرم حضرت امام خمینی(ره) برگزار شد.
در این مراسم که وابستگان نظامی دیگر کشورها نیز در آن حاضر بودند، یگان‌های مختلف محمول و پیاده نیروهای ارتش و قرارگاه پدافند هوایی رژه رفتند.
همزمان با تهران، رژه روز ارتش در دیگر شهرهای کشور نیز برگزار شد.
S-300
 با موشک‌هایش به رژه روز ارتش آمد
به گزارش فارس، سامانه موشکی بُرد بلند پدافند هوایی S-300 بصورت کامل در رژه دیروز نیروهای سه‌گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به نمایش درآمد.
سامانه موشکی S300، یک سامانه موشکی سطح‌ به ‌هوای دوربرد با قابلیت استفاده در تمامی ارتفاع‌هاست و در واقع نوع تکمیلی سامانه پدافندی ارتفاع بالای S200 به شمار می‌رود.
این موشک در ابتدا برای رهگیری هواپیماها و موشک‌های کروز ساخته شده و بعدها توانایی رهگیری موشک‌های بالیستیک نیز به آن افزوده شد.
جنگنده‌های ارتش بر فراز آسمان تهران
به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش)، انواع جنگنده‌های نیروی هوایی در جریان برگزاری رژه بزرگ یگان‌های ارتش، در قالب دسته‌های فروندی بر فراز حرم امام خمینی(ره) اقدام به اجرای رژه هوایی کردند.
جنگنده‌های F7, F5, F4, F14, MiG29, صاعقه، سوخو24،  c130 و تانکر سوخت رسان از جمله هواپیماهای حاضر در این رژه بودند.
پرواز 53 فروند بالگرد هوانیروز
در جریان برگزاری رژه بزرگ نیروهای سه گانه ارتش و قرارگاه پدافند هوایی به مناسبت 29 فروردین (روز ارتش)، 53 فروند بالگرد هوانیروز نیز بر فراز حرم ملکوتی امام خمینی(ره) اقدام به رژه هوایی کردند.
بالگردهای شینوک، کبری، 206 و 214 از جمله این بالگردها بودند.
مردم تهران تصاویر پرواز عقاب‌ها را ثبت کردند
تعداد زیادی از خبرنگاران داخلی و خارجی با حضور در مراسم، رژه روز ارتش را پوشش خبری دادند.
یکی از نکات حاشیه‌ای مراسم دیروز که البته در نقطه دیگری از تهران رخ داد، حضور جمع زیادی از مردم در غرب تهران و در نزدیکی فرودگاه مهرآباد بود که به تماشای  نشست و برخاست جنگنده‌های نیروی هوایی پرداختند.