اختصاص۵۰۰ میلیون دلار برای دارو

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران اعلام کرد: دو ماه پیش وزارت بهداشت به شورای عالی سران سه قوه برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارویی پیشنهاد داد.
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما طاهر موهبتی گفت: دو ماه پیش وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به شورای عالی سران سه قوه برای تخصیص ۵۰۰ میلیون دلار از صندوق توسعه ملی به شرکت‌های دارویی پیشنهاد داد و مصوب شد تا این رقم به پرداخت مطالبات شرکت‌های دارویی اختصاص یابد و این پیشنهاد خدمت مقام معظم رهبری ارسال شد.مدیر عامل سازمان بیمه سلامت ایران افزود: امروز مقام معظم رهبری با این پیشنهاد موافقت کردند و برحسب مصوبه‌ای که در اختیار ما قرار می‌گیرد ما این پول را به قیمت سامانه نیما تبدیل به ریال می‌کنیم و به حساب شرکت‌های تولید و پخش دارو واریز می‌شود.
وی گفت: بخش عمده هزینه‌های دارو در بیمارستان‌ها ایجاد می‌شود که بدهی سنگینی را از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی به شرکت‌های تولید و پخش دارو ایجاد کرده است.
موهبتی افزود: شرکت‌های دارویی از دانشگاه‌های علوم پزشکی طلب دارند و دانشگاه‌های علوم پزشکی نیز از بیمه‌ها طلب دارند، به محض اینکه مصوبه به دست ما برسد، در نخستین فرصت از طریق دانشگاه‌های علوم پزشکی پول را به شرکت‌های دارویی می‌رسانیم.