مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کامل هستند

اولین تصاویر از نیروهای ایرانی ربوده شده در مرز میرجاوه از سوی گروهک تروریستی «جیش العدل»  در کانالی که منتسب به این گروه است، منتشر شد. این گروهک با انتشار دو عکس مدعی شد که افراد حاضر در این تصاویر نیروهای ربوده شده در مرز میرجاوه به همراه تسلیحاتی هستند که از آن منطقه غارت کرده‌اند. این پایگاه اسامی مرزبانان ربوده شده را نیز منتشر کرد که بر اساس آن عباس عابدی، محمد معتمدی سده، پدرام موسوی، کیانوش بابایی فریدنی حیدری، مهرداد آبان، مجید نارویی، محمود هرمزی، رسول گمشادزهی،  سعید ریگی، زبیر ریگی، بهروز ریگی و عبدالکریم ریگی اسامی مرزبانان ربوده شده است. روز گذشته همچنین مدیرکل امور مرزی وزارت کشور با اعلام اینکه مرزبانان ربوده‌شده در سلامت کامل هستند، گفت که «پیگیری‌ها برای آزادی این عزیزان به صورت مستمر ادامه دارد و دولت پاکستان عزم جدی برای همکاری با جمهوری اسلامی در این زمینه دارد.» همزمان اخباری مبتنی بر انجام پیگیری‌های دیپلماتیک و نظامی منتشر شد. از جمله محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه با اشاره به گفت‌وگو با مسئولان اسلام‌آباد از افزایش نیروهای پاکستان در مرز مشترک با ایران خبر داد.
ظریف با یادآوری اینکه «سفارت ایران در پاکستان، سفارت پاکستان در تهران، وزیر کشور و وزیر دفاع پیگیر وضعیت این مرزبانان ربوده شده هستند»، گفت: دولت پاکستان اذعان داشته به شرط همکاری ایران، پیگیر پیدا کردن مرزبانان خواهیم بود. ظریف با تأکید بر اینکه دولت پاکستان به جهت اتفاق این حادثه و نگهداری این مرزبانان در خاک این کشور  مسئول است، افزود: «به همراه سردار باقری و در سطوح دیگر با دولتمردان و مسئولان کشور پاکستان صحبت کردیم تا حضورشان در مرز مشترک با ایران را افزایش دهند، البته جمهوری اسلامی ایران حضور خوبی در مرز مشترک خود با پاکستان دارد.» وزیر امور خارجه یادآور شد: «به نظر مرزهای مشترک پاکستان با افغانستان و هند برای آنها از اهمیت بیشتری نسبت به مرز مشترک با ایران برخوردار است اما به ما وعده افزایش در شرایط مناسب دادند هرچند بعد از اتفاق قبلی در بخش‌هایی از مرز حاکمیت‌شان افزایش پیدا کرده است.»
 پیگیری آزادسازی مرزبانان در سفر به پاکستان
سخنگوی سپاه نیز دیروز از سفر فرمانده نیروی زمینی سپاه برای رایزنی و پیگیری موضوع آزادسازی مرزبانان ربوده شده ایرانی به پاکستان خبر داد. رمضان شریف با اشاره به تلاش‌های سپاه پاسداران انقلاب اسلامی برای آزادسازی مرزبانان ایرانی ربوده شده توسط گروهک تروریستی وابسته به استکبار جهانی گفت: «در تداوم این تلاش‌ها، صبح دوشنبه سردار پاکپور فرمانده نیروی زمینی سپاه در رأس هیأتی برای پیگیری موضوع به پاکستان اعزام شد.» به گفته سخنگوی سپاه، در این سفر موضوع اقدام گروهک‌های تروریستی در ربودن 12 نفر از مرزبانان بومی مستقر در پاسگاه مرزی منطقه میرجاوه از داخل خاک پاکستان و تلاش برای آزادی آنان و نیز رایزنی جهت دستیابی به اقدامات مشترک و قاطع ضد پدیده تروریسم و تضمین امنیت پایدار مرزی با مقامات نظامی و امنیتی این کشور دنبال می‌شود. بامداد 24 مهرماه بود که  تعدادی از نیروهای هنگ مرزی در منطقه صفر مرزی لولکدان (منطقه صفر مرزی لولکدان مربوط به بخش ریگ ملک شهرستان میرجاوه در ۵۰ کیلومتری این شهر) به دست اعضای گروهک تروریستی ربوده شدند. پس از آن بود که گروهک تروریستی جیش‌العدل در کانال تلگرامی منتسب به این گروهک، مسئولیت این ربایش و انتقال سربازان ربوده شده به کشور پاکستان را پذیرفت. سپس قرارگاه قدس نیروی زمینی سپاه در اطلاعیه‌ای با اشاره به اینکه پایگاه محل استقرار سربازان ربوده شده از استحکامات خوبی برخوردار بوده، نحوه عمل گروهک تروریستی را از طریق فریب و تطمیع عوامل نفوذی دانست و تأکید کرد که عملیات تعقیب اشرار، تروریست‌ها و عوامل نفوذی دشمن و نیز اقدامات لازم برای آزادسازی ربوده شدگان با جدیت در دستور کار نیروهای دفاعی و امنیتی مستقر در مناطق مرزی قرار گرفته است.