مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: فولاد مبارکه از راه‌کارهای قانونی برای مقابله با تحریم‌‌‌‌ها استفاده می‌کند

مجید مرادیان- همدلی| مدیرعامل فولاد مبارکه درباره تحریم فولاد مبارکه از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا گفت: پیش تر نیز آمریکا صنعت فولاد ایران و گاز و پتروشیمی را تحریم کرده بود؛ در نتیجه این اتفاق موضوع تازه‌ای نیست.
مهندس حمیدرضا عظیمیان در گفت وگو با عصرمعدن با بیان این مطلب در ادامه افزود: متاسفانه نام بردن از فولاد مبارکه اصفهان و چندین شرکت در فهرستی که منتشر شده ممکن است برخی محدودیتها را برای فولاد مبارکه ایجاد کند؛ البته ما نیز با راهکارها و ظرفیت‌های قانونی به مقابله با تحریم می‌رویم تا نتواند مشکلاتی برای شرکت ایجاد کند.
مدیرعامل فولاد مبارکه با بیان این مطلب افزود: البته این موضوع نیازمند برخی هماهنگی‌ها با مراکز دولتی و وزارت صنعت، معدن و تجارت است که با آنها نیز گفت وگو می‌کنیم تا بتوانیم راهکاری پیدا کنیم. ما در اولین فرصت راهکارهای خود را برای مقابله با تحریم تهیه می‌کنیم و آن را به اطلاع همه مصرف کنندگان، سهامداران و کسانی که با فولاد مبارکه در ارتباط هستند قرار خواهیم داد.
وی دربــــاره اقدامات این شرکت گفت: هماهنگی‌های لازم را در داخل کارخانه و با دولت محترم انجام‌‌‌‌ می‌دهیم و آن را اعلام‌‌‌‌ می‌کنیم.


مهندس عظیمیان ادامه داد: ما سعی می‌کنیم تاثیر اقدام خصمانه آمریکا را که از حربه تحریم علیه کشورها استفاده می‌کند، به حداقل برسانیم و آثار آن را بر شرکت به کمترین میزان ممکن برسانیم.
وی در پاسخ به این سوال اینکه تحریم‌ها تا اندازه ای‌‌‌‌ می‌تواند بازارهای ایران را در اروپا و کشورهای عراق و افغانستان تحت تاثیر قرار دهد نیز گفت: همان گونه که اشاره کردم، تحریم‌‌‌‌ها موضوع جدیدی نیست و اکنون تنها اسم شرکت فولاد مبارکه در فهرست آمده است؛ بنابراین ما مذاکرات خود را با طرف‌های قرارداد خود ادامه‌‌‌‌ می‌دهیم و راهکارها را برای تدوام و حفظ بازار در کشورهای اروپایی و کشورهای همسایه در دست خواهیم داشت. از سوی دیگر با توجه به مذاکراتی که دولت با گروه ۱+۴ داشته و در حال انجام است از ظرفیت‌‌‌‌های آن استفاده خواهیم کرد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهور ترکیه روایت عربستان را رد کرد اردوغان: ترکیه باید محاکمه کند گزارش میدانی «همدلی» از کشمکش بین دانشگاه الزهرا و ساکنان منطقه ده‌ونک دلهره تخریب رسانه ملی در روزگاری که ریزش شدید مخاطب دارد، در حال لجبازی با پربیننده‌ترین برنامه تلویزیون است «همدلی» وظایف مجمع تشخیص مصلحت نظام و تداخل این وظایف با مجلس و شورای نگهبان را در گفت‌وگو با کارشناسان بررسی کرد نگاهی به دلایل افت بیش از دو هزارو 460 واحدی شاخص بورس و تحلیل بیم و امید بازار از نگاه کارشناسان مدیرعامل فولاد مبارکه اصفهان: فولاد مبارکه از راه‌کارهای قانونی برای مقابله با تحریم‌‌‌‌ها استفاده می‌کند نخستین صعود پرسپولیس به فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن پرواز سرخ جهانگیری: با چالش صندوق‌های بازنشستگی روبه‌رو خواهیم بود نخستین صعود پرسپولیس به فینال معتبرترین تورنمنت باشگاهی قاره کهن پرواز سرخ انتقاد یک نماینده از سفرهای خارجی برخی نمایندگان وزیر اطلاعات در مرز مهران خبر داد: دستگیری و شناسایی 15 تروریست در مرزهای جنوبی کشور شدند سخنگوی وزارت امور خارجه تاکید کرد؛ آزادی مرزبانان ربوده شده، اولین آزمون «عمران‌خان» در مناسبات ایران و پاکستان