صعود با دست خالي

آرمان: پرسپولیس با تساوی در دیدار برگشت مرحله نیمه نهایی لیگ قهرمانان آسیا و مقابل السد قطر برای اولین بار راهی فینال لیگ قهرمانان آسیا شد.
گزارش بازی
بازیکنان السد قطر بازی را بهتر از پرسپولیسی شروع کردند و چند حمله روی دروازه علیرضا بیرانوند داشتند. دقیقه یک شوت احمد نوراللهی از بالای دروازه السدقطر به بیرون رفت. دقیقه ۳ شوت عبدالکریم حسن را بیرانوند راحت در اختیار گرفت. دقیقه ۵ برانکو ایوانکوویچ لب خط حاضر شد و بازیکنانش را هدایت کرد. دقیقه ۱۳ ضربه سر منشا با اختلاف به بیرون رفت. دقیقه ۱۶ بغداد بونجاح گل اول مسابقه را وارد دروازه بیرانوند کرد. هنگام به ثمر رسیدن گل السد یکی از خبرنگاران قطری حاضر در جایگاه جیغ بلندی گشید که باعث تعجب خبرنگاران شد. پرسپولیسی‌ها پس از دریافت گل حملات زیادی می‌کنند تا نتیجه به تساوی برسد. دقیقه ۲۴ هواداران یاد و خاطره هادی نوروزی را زنده نگه داشتند. دقیقه ۲۹ سیامک نعمتی از سمت چپ حرکتی را انجام داد و بازیکن السد ضربه‌ای به او وارد کرد، ولی داور اعتقادی به خطا نداشت. دقیقه ۳۱ السدی‌ها فرصت داشتند به گل برسند که روی حرکت زیبای سید جلال حسینی، اکرم عفیف توپ را بیرون زد. دقیقه ۴۳ شوت سیامک نعمتی از نزدیکی دروازه السد به بیرون رفت. دقیقه ۴۴ السد فرصتی عالی برای گلزنی داشت که بیرانوند در مصافی تک به تک ضربه بونجاح را دفع کرد. این مهار بیرانوند باعث شد هواداران او را تشویق کنند. نیمه نخست این دیدار با نتیجه یک بر صفر به سود السدقطر به پایان رسید. دقیقه ۴۸ سیامک نعمتی توانست گل تساوی را وارد دروازه السد قطر کرد. السدی‌ها پس از دریافت گل به شدت روی دروازه پرسپولیس حمله کردند. هواداران پرسپولیس به سبک ایسلندی برانکو را تشویق کردند. دقیقه ۵۸ بازیکن تیم السد ابتدا با دست مانع حرکت نعمتی شد و پس از آن نیز ضربه‌ای را به صورت کمال کامیابی نیا زد. همین موضوع سبب هجوم بازیکن پرسپولیس به سمت بازیکن خاطی السد شد. دقیقه ۶۲ سیامک نعمتی در محوطه جریمه السد سرنگون شد، اما داور اعتقادی به خطای پنالتی نداشت. دقیقه ۶۴ شوت علی علیپور روی پاس گادوین منشا به بیرون رفت. دقیقه‌۶۹ شوت پای چپ نوراللهی از کنار دروازه السد به بیرون رفت. دقیقه ۸۳ برانکو نخستین تعویض را انجام داد و امید عالیشاه را به جای علیپور به میدان فرستاد. دقیقه ۸۵ بیرانوند با شیرجه‌ای دیدنی ضربه سر ژاوی را مهار کرد. داور ۴ دقیقه وقت اضافه برای نیمه دوم در نظر گرفت. در نهایت این دیدار با نتیجه تساوی یک - یک به پایان رسید. با این نتیجه پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا صعود کرد. بازیکنان پرسپولیس تیز پس از سوت داور روی زمین می‌افتادند و خوشحالی خود را با یکدیگر تقسیم می‌کردند. بسیاری از کادرفنی و بازیکنان پرسپولیس سمت بیرانوند رفتند و دروازه‌بان پرسپولیس را در آغوش گرفتند. بازیکنان هر دو تیم بعد از پایان بازی با یکدیگر خوش و بش کردند و درگیری وجود نداشت. سرمربی پرسپولیس نیز تک تک بازیکنان خود را در آغوش کشید و از آن‌ها تشکر کرد.
تبریک وزیر و صحبت های تاج


وزیر ورزش و جوانان ضمن تبریک، راهیابی تیم فوتبال پرسپولیس به دیدار فینال لیگ قهرمانان آسیا را موفقیت ملی و پیروزی بزرگ ورزشی برای ملت ایران دانست. همچنین مهدی تاج بعد از حضور در رختکن تیم فوتبال پرسپولیس اظهار داشت: جا دارد ابتدا به آقای گرشاسبی تبریک بگویم و معتقدم همه مردم ایران خوشحال هستند چون این تیم با هیچ به فینال رسید. امروز ایران به فینال لیگ قهرمانان صعود کرد و این تنها پرسپولیس نبود. وی افزود: امیدوارم این خوشحالی ادامه پیدا کند و این تیم به سمت قهرمانی برود، امروز هشتاد میلیون ایرانی خوشحال هستند و به همین دلیل من به رختکن رفتم و از بازیکنان تشکر کردم.
برانکو چه گفت؟
برانکو ایوانکوویچ در نشست خبری بعد از صعود پرسپولیس به فینال لیگ قهرمانان آسیا،‌گفت: از بیرانوند خیلی تشکر می‌کنم. با توجه به اینکه او زحمت زیادی کشید و بهترین بازیکن زمین شد، دوست دارم نشست خبری را او شروع کند. به‌هرحال دو مسئله برای ما تعیین‌کننده بود. اول از همه بازیکنان که قلب‌شان را واقعاً در زمین گذاشتند. واقعاً، واقعاً و واقعاً بیشترین لیاقت و استحقاق برد را این بازیکنان داشتند. دوم هواداران پرشور و عزیزمان که دیدید وقتی یک بر صفر از السد عقب افتادیم، چطور حمایت و تشویق‌شان را ادامه دادند تا به نتیجه برسیم.
آرزوی سرمربی السد برای پرسپولیس
اوسوالدو فریرا سرمربی السد گفت: همانطور که دو بازی را دیدید بهتر از پرسپولیس بودیم در بازی رفت با پنالتی احمقاانه باختیم در تهران آنطور که می خواستیم پرسپولیس بازی کرد. بهترین بازیکن میدان دروازه بان پرسپولیس بود و برای این تیم در فینال ارزوی موفقیت می‌کنم و امیدوارم پرسپولیس قهرمان شود.