خدا ما را به شهداي مدافع حرم ملحق كند

حضرت آیت‌ا... خامنه‌ای، رهبر انقلاب اسلامی در دیدار با جمعی از خانواده‌های شهدای مدافع حرم، با اشاره به شباهت حرکت مدافعان حرم اهل بیت(ع)در سال‌های اخیر با حرکت کسانی که در دوران خلفای عباسی با نثار جان خود نگذاشتند قبر مطهر سیدالشهدا از بین برود، نكاتي را بيان كردند كه در ادامه مشروح آن را مي‌خوانيد.
خوش‌ آمدید برادران عزیز، خواهران عزیز، خانواده‌های مکرم و معظم شهدای عزیزمان! حرکت این شهدای شما که در این برهه در خارج از کشور به شهادت رسیدند، درواقع شبیه حرکت آن‌کسانی است که با جانِ خودشان توانستند قبر حضرت اباعبدا... را حفظ کنند. یک روزی بود که خلفای بنی‌عباس همت گماشته بودند که قبر مطهر حضرت اباعبدا... و لابد به تبعِ آن، بقیه‌ قبور مطهره را از بین ببرند؛ یک عده‌ای با جان خودشان نگذاشتند؛ یعنی [آن‌ها] گفتند اگر بیایید، دست‌تان را قطع می‌کنیم، پای‌تان را قطع می‌کنیم، شما را به قتل می‌رسانیم؛ درعین‌حال [این‌ها] رفتند. همان رفتن‌ها بود که حالا نوبت به 20 میلیون زائر پیاده‌ اربعین رسیده است.
اگر آنجا کسانی فداکاری نمی‌کردند، امروز شوکت و هیمنه‌ محبت اباعبدا... الحسین (ع) این‌جور دنیا را فرا نمی‌گرفت؛ که شما می‌بینید در راه‌پیمایی اربعین از کشورهای مختلف -از فارس و ترک و اردو و کشورهای اروپایی و حتی از آمریکا- افرادی بلند می‌شوند می‌آیند آنجا؛ این [کار] را چه‌کسی کرد؟ این خشت اول و اصلیِ این کار را همان کسانی گذاشتند که درواقع جان‌شان را برای زیارت قبر اباعبدا... (ع) فدا کردند. این بچه‌های شما هم همین‌جور؛ اگر چنانچه این فرزندان عزیز شما، شهدای عزیز شما، این کسانی که رفتند آنجا مجاهدت کردند نبودند، دشمن تا نزدیکی قبر مطهر حضرت اباعبدا...، چند کیلومتری کربلا، جلو آمده بود؛ با خمپاره‌ کوتاه‌بُرد -خمپاره‌۶۰ کربلا را می‌زدند؛ این‌قدر نزدیک آمده بودند! به کاظمین نزدیک بودند، به زینبیه نزدیک بودند، در واقع [آنجا را] محاصره کرده بودند. این جوان‌های شما رفتند در خلال هزاران نفرِ دیگر، رفتند این بلا را از سرِ اسلام و مسلمین در واقع رفع کردند؛ کار بزرگی که این جوان‌های شما انجام دادند، این است و این اقدام برای خدا بود؛ والا ما که کسی را تشویق نکردیم [برود]؛ مثل دوره‌ جنگ که تشویق می‌کردیم و امام دستور می‌دادند و مارش عملیات می‌زدند؛ این خبرها نبود، اما درعین‌حال این جوان‌ها با شوق، با التماس، با علاقه‌مندی، بلند شدند رفتند؛ این اخلاص است؛این اخلاص را خدای متعال برکت می‌دهد. اميدوارم در آینده‌ نه‌چندان دوری، برکات این‌ها را دنیای اسلام خواهد دید. البته برای شماها -چه پدر، چه مادر، چه همسر، چه فرزند، چه برادر و خواهر- سخت است، [این] معلوم است، لکن خب این سختی‌ای است که در مقابلش چشم‌روشنی خدای متعال هست که به صابرین وعده فرموده که «أُولئِکَ عَلَیهِم صَلَواتٌ مِن رَبِّهِم وَ رَحمَة»؛ خدای متعال بر کسانی که صبر می‌کنند در این مصائب، درود، صلوات و رحمت می‌فرستد؛ این وعده‌‌ الهی است و آیه‌ قرآن است و مشمول این الطاف الهی خواهید بود. خداوند ان‌شاا... ما را هم به این جوان‌های شما ملحق کند؛ ما هم دنباله‌ همان‌ها، در همان راه حرکت کنیم و به همان سرنوشت برسیم.