رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان: نشانه‌های آشکارِ افول قدرت آمریکا؛

ایران قوی و پیشرفته‌تر شده است
پایگاه اطلاع رسانی دفتر مقام معظم رهبری ـ حضرت آیت الله خامنه‌ای رهبر معظم انقلاب اسلامی صبح دیروز، شنبه در آستانه ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان با تجلیل از حضور پرمعنا و عظیم مردم در «رزمایش بی نظیر، توصیف‌ناپذیر و شگفتی ساز اربعین»، سه حادثه ۱۳ آبانِ ۴۳، ۵۷ و ۵۸ را نشانه‌هایی از چالش عمیق و مستمر ملت ایران و امریکا خواندند و با اشاره به شکست شیطان بزرگ در تحقق هدف اصلی توطئه های ۴۰ سال اخیر آن یعنی بازگشت به سیطره دوران رژیم ستم شاهی در ایران تاکید کردند: افول امریکا به واقعیتِ مورد اجماع صاحب‌نظران معتبر جهان تبدیل شده اما در سوی دیگر این چالش، ملت ایران با انگیزه، روحیه و کار و تلاش جوانان عزیزش، آینده ای درخشان و به مراتب بهتر را در پیش دارد.
رهبر انقلاب اسلامی در ابتدای سخنانشان با تبریک به همه کسانی که توفیق حضور در  حرکت پرشور اربعین را داشتند، گفتند: غربی‌ها از درک و تحلیل این پدیده فوق العاده عاجزند، آنها چند سال در قبال حرکت عظیم اربعین «توطئه سکوت» را به‌کار گرفتند اما امسال مجبور شدند مقداری به آن بپردازند البته با تحلیل های خصمانه و غلط و بلاهت آمیز.
ایشان با تاکید بر اینکه سرچشمه فیاض راهپیمایی اربعین، غربی‌ها و رسانه های آنها را دستپاچه کرده است، گفتند: رسانه های غربی همچون رادیو انگلیس ادعای حکومتی بودن این مراسم عظیم را مطرح کردند اما کدام دولت می تواند ۱۰ تا ۱۵ میلیون انسان را در مسافتی حداقل ۸۰ کیلومتری، پیاده به حرکت درآورد؟


حضرت آیت الله خامنه ای در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به سه حادثه روز سیزده آبان که به نحوی مرتبط با امریکا است، گفتند: حادثه اول در سال ۱۳۴۳ مربوط به تبعید امام خمینی(ره) در پی اعتراض ایشان به لایحه کاپیتالاسیون یا همان مصونیت اتباع امریکایی در ایران بود. حادثه دوم به کشتار دانش آموزان و نوجوانان به دست رژیم امریکاییِ پهلوی در سال ۵۷ مربوط می شود و در حادثه سوم که در سال ۱۳۵۸ اتفاق افتاد، لانه جاسوسی امریکا به دست دانشجویان تسخیر شد که در واقع سیلی متقابل ملت ایران به امریکا بود.
ایشان این سیلی خوردن و تحقیر امریکا را نتیجه قدرتی دانستند که انقلاب اسلامی به مردم داد و افزودند: مجموعه این سه حادثه نشان دهنده چالش میان ایران و امریکا است که این چالش در طول چهل سال گذشته ادامه داشته و امریکایی‌ها در آن از انواع تحرکات و دشمنی ها استفاده کرده اند.
کلاه‌گذاشتن آمریکایی‌ها بر سر خود یا ملتشان است
حضرت آیت الله خامنه ای یکی دیگر از ابزارهای امریکا در چالش ۴۰ ساله با ایران را استفاده از «جنگ رسانه ای» دانستند و گفتند:  جنگ رسانه ای امریکا به معنای دروغ پراکنی، فتنه انگیزی، ترویج فساد و تحریک افراد از ابتدای انقلاب اسلامی وجود داشته است که البته امروز با استفاده از فضای مجازی، شیوه های آن جدیدتر شده است.
حضرت آیت الله خامنه ای تاکید کردند: امروز تنها کشوری که امریکا کوچکترین نقشی در تصمیمات آن ندارد، جمهوری اسلامی ایران است و این، به معنای شکست امریکا است.
ایشان سپس به شرایط امریکا در جهان اشاره کردند و افزودند: در یک نگاه وسیع تر، قدرت و اقتدار و هیمنه امریکا در دنیا، رو به افول و زوال است و امریکای امروز به مراتب ضعیف تر از امریکای چهار دهه قبل است.
ترامپ باقیمانده آبروی آمریکا را برده
حضرت آیت الله خامنه ای خاطرنشان کردند: اکنون نه تنها اقتدار معنوی و قدرت نرم امریکا رو به افول است بلکه اقدامات رئیس جمهور عجیب و غریبِ فعلیِ امریکا، «لیبرال دموکراسی» را نیز که پایه تمدن غرب است، بی آبرو کرده است.
رهبر انقلاب اسلامی، «قدرت سخت» امریکا در زمینه های نظامی‌گری و اقتصاد را نیز رو به افول خواندند و افزودند: آنها ابزار نظامی دارند اما به علت افسردگی، سردرگمی و تردید سربازانشان مجبورند از سازمان‌های جنایتکاری نظیر بلک واتر برای تحقق اهدافشان در کشورهای دیگر کمک بگیرند.
ایشان عوامل افول شیطان بزرگ را بلندمدت و مربوط به عملکرد سلطه‌طلبانه آن در طول تاریخ این کشور دانستند و تاکید کردند: براساس سنت الهی، امریکا محکوم است که از صحنه قدرت جهانی زایل بشود.
سخنان رهبر معظم انقلاب در جمع دانش آموزان و دانشجویان با چند توصیه به جوانان ادامه یافت که اولین آنها فراموش نکردن دشمنی با امریکا بود.
ایشان هوشیاری در مقابل فریب و لبخند دروغین دشمن را ضروری خواندند و یادآوری کردند: امریکایی ها گاهی می گویند با ملت ایران مشکلی نداریم و تحریم ها علیه مردم نیست بلکه با دولت ایران دچار چالش هستیم اما این یک دروغ فضاحت بار است چون دولت ایران بدون ملت کاره ای نیست و آنها با حضور و اراده ملت دشمنند.
رهبر انقلاب در پاسخ به این سوال که ایستادگی و دشمنی ملت ایران با امریکا تا چه زمانی ادامه خواهد داشت، افزودند: وقتی امریکا سیطره جویی خود را کنار بگذارد می شود با او مانند دیگر کشورها تعامل کرد اما این مسئله بعید است چون ذات استکبار، سلطه جویی و سیطره طلبی است.
دومین توصیه حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان، «ترویج و تبیین نظریه مقاومت» بود.
ایشان نظریه «مقاومت در مقابل دشمن قوی‌پنجه» را هم در مقام نظر هم در جایگاه عملی، نظریه ای متقن و صحیح خواندند و افزودند: جوانان در محیط های مختلف هدف اصلی استکبار یعنی سلطه طلبی را تبیین کنند تا ضرورت و صحت نظریه مقاومت، به‌خوبی نمایان و درک شود.
توصیه آخر حضرت آیت الله خامنه ای به جوانان عزیز ایران، «احساس مسئولیت در قبال موضوع پیشرفت کشور» بود.
ایشان، «الگوی اسلامی ایرانی پیشرفت» در پنجاه سال آینده را که برای پخته شدن و تکمیل در اختیار صاحب نظران قرار گرفته، برنامه‌ای فکر شده برشمردند و افزودند: جوانان خود را بخشی از این نقشه وسیع ۵۰ ساله بدانند و برای ایفای نقش براساس مقتضیات زمان در عرصه های علمی، فناوری، اقتصادی، اجتماعی و سیاسی آماده باشند.
رهبر انقلاب اسلامی در جمع بندی سخنانشان تاکید کردند: بدون تردید آینده کشور درخشان و به مراتب بهتر از امروز است و اگر ملت با همین روحیه و انگیزه پیش برود، ایران عزیز در آینده ای نه چندان دور به اوجی می رسد که در تعاملات جهانی دست برتر را داشته باشد و جوانان، این پیشرفت عظیم را که به برکت اسلام و انقلاب ایجاد می شود تجربه کنند.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار هزاران نفر از دانش آموزان و دانشجویان: نشانه‌های آشکارِ افول قدرت آمریکا؛ گزارش «همدلی» از واکنش مثبت بازارها به یک تکانه سیاسی- اقتصادی در بازار نفت قیمت‌ها ریخت «همدلی» از ظرفیت نهفته ایران در جذب توریست طبیعت‌گرد گزارش می‌دهد پرنده‌نگری جاذبه فراموش‌شده اکوتوریسم ایران دولت آمریکا تحت فشار متحدانش به بررسی معافیت برخی کشورها از تحریم نفتی ایران پرداخته است گزارشگران ایرانی نه تنها لذت تماشای فوتبال را افزایش نمی‌دهند، بلکه اعصاب بینندگان را به‌هم می‌ریزند رئیس‌جمهور ترکیه با انتشار یادداشتی در واشنگتن پست، بار دیگر بر پیگیری ماجرای خاشقجی تاکید کرد محمود اشرفی ثبات ایران و ناکامی تحریم هویت ملی هویت شهروندی معاون اول رئیس‌جمهور: دولت جمهوری اسلامی ایران دولتی پولدار است ترکیه با ایران و سه کشور دیگر با پول ملی تجارت می کند ارتش در بیانیه‌ای تاکید کرد؛ ۱۳ آبان یکی از نقاط برجسته و سرنوشت‌ساز تاریخ ایران است