طنین فریاد استکبارستیزی مردم در مراسم 13 آبان

مراسم راهپیمایی ۱۳ آبان 97 در تهران همزمان با سایر استان‌ها از مقابل لانه جاسوسی برگزار شد و راهپیمایی‌کنندگان در بیانیه این مراسم تاکید کردند که «آمریکا این بار هم سیلی محکم دیگری از ملت ایران خواهد خورد». این مراسم با حضور اقشار مختلف مردم‌ از جمله دانش‌آموزان و جمعی از مسوولان در مقابل لانه جاسوسی- سفارت پیشین آمریکا در تهران- برگزار شد. راهپیمایی‌‌کنندگان در مراسم راهپیمایی 13 آبان پرچم آمریکا را به آتش کشیدند.
اما جمعی از مسوولان و شخصیت‌های کشوری و لشکری در مراسم راهپیمایی 13 آبان در تهران‌ حضور یافتند. بطحائی‌ وزیر آموزش‌و‌پرورش، محمدنبی حبیبی‌ دبیرکل حزب موتلفه، جمعی از مسوولان سپاه پاسداران، نمایندگان مجلس، برخی اعضای هیات دولت، برخی از مقامات قضایی و برخی دیگر از شخصیت‌های سیاسی از جمله شرکت‌‌کنندگان در این راهپیمایی بودند.
سرلشکر محمدعلی جعفری فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب اسلامی در مراسم گرامیداشت سالروز استکبارستیزی که در مقابل لانه جاسوسی برگزار شد، با بیان اینکه اگر آمریکایی‌ها در لانه جاسوسی باقی می‌ماندند بدون تردید انقلاب ما 40 ساله نمی‌شد و در همان دهه اول کار انقلاب تمام بود، اظهارکرد: تسخیر لانه جاسوسی به دست دانشجویان انقلاب دوم ملت ایران بود که به فرموده امام خمینی‌(ره) این پیروزی از پیروزی اول بزرگ‌تر بود. وی با بیان اینکه «غلبه بر جنگ اقتصادی هم نزدیک خواهد بود»، خطاب به «‌رییس‌جمهور عجیب و غریب آمریکا» گفت: هرگز مردم ایران را تهدید نکن‌ چرا که هنوز ناله‌های نظامیان شما در طبس و ملوان‌های شما در خلیج فارس شنیده می‌شود و شما می‌دانید که روزانه چه مقدار از کهنه سربازان شما در آمریکا از افسردگی دست به خودکشی می‌زنند. ما را تهدید نظامی نکنید و از تهدید نظامی نترسانید.
آیت‌الله آملی‌لاریجانی نیز در حاشیه مراسم ١٣ آبان‌ اظهار کرد: پیام این راهپیمایی برای استکبار جهانی که سرکرده آن آمریکاست، این است که مردم بصیر و هوشیار ما در صحنه حاضر هستند و استقلال و عزت خود را حفظ خواهند کرد و تسلیم زورگویی‌های آمریکا و اذنابش نخواهند شد. وی با تاکید بر اینکه با چنین ملت بصیری هیچ‌گاه با زبان قدرت نباید صحبت کرد، افزود: این مردم آزموده هستند و در طول 40 سال انقلاب در برابر همه فشار‌ها و تحریم‌ها ایستادگی کرده‌اند. رییس قوه قضاییه با اشاره به ادعای آمریکا‌ مبنی بر اینکه جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید، از این موضوع به عنوان خوابی که هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد، یاد کرد و گفت: آمریکایی‌ها گفته‌اند که جمهوری اسلامی 40 سالگی انقلاب را نخواهد دید‌ ولی این خواب هیچ‌گاه تعبیر نخواهد شد و این ملت استوارتر، سرافرازتر و قدرتمندتر به مسیر خودش ادامه می‌دهد. وی یادآور شد: آن کسانی که رو به افول هستند، آمریکا و قدرت‌های شیطانی منطقه‌اند و همین حالا نیز نشانه‌های آغاز این افول، روشن است.


آملی‌لاریجانی با بیان اینکه به این ملت هوشیار و جوانان بصیر و توانمند و عزتمند افتخار می‌کنیم، تاکید کرد: مطمئن هستیم که نصر الهی همراه ملت ایران خواهد بود.
وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه ملت ایران همچنان شعار مرگ بر آمریکا را سر می‌دهند. دلیل این استمرار و مداومت چیست، اظهار کرد: آمریکایی‌ها، عزت و قدرت ما را نشانه گرفته‌اند و با اصل انقلاب و مردم غیور ایران مخالف هستند و اگرچه در ظاهر شعار‌هایی می‌دهند، ولی رفتارشان در طول 40 سال انقلاب همین را نشان داده است و هرچه توان داشته‌اند برای ضربه زدن به مردم و انقلاب ما به میدان آورده‌اند. رییس قوه قضاییه در پایان گفت: باید با همه توان با استکبار مقابله کنیم و این مردم نیز مقابله کرده‌اند و استوارتر خواهند ایستاد. حجت‌الاسلام منتظری در حاشیه راهپیمایی ۱۳ آبان در جمع خبرنگاران اظهار کرد: حضور مردم در راهپیمایی ۱۳ آبان نشانه بصیرت آنهاست. مردم ما می‌دانند در شرایط حساس باید حضور فعال‌تری داشته باشند. وی افزود: امروز آمریکا به عنوان شیطان بزرگ، دشمن اسلام و مسلمین است و ما هم باید دشمنی خود را با آنها ابراز کنیم. دادستان کل کشور با بیان اینکه تحریم‌های آمریکا علیه ایران، اتفاق جدیدی نیست و ۴۰ سال است که آنها ما را تحریم کردنده‌اند، گفت: تحریم، زمینه‌ و بستری است برای رشد و پیشرفت ما‌. البته تحریم‌ها فشارهایی را بر مردم تحمیل می‌کنند ولی قطعا این تحریم‌ها و فشارها موجب پیشرفت و ترقی خواهند شد. ما باید از این تحریم‌ها استقبال کنیم چرا که زمینه‌ای است که مردم و خصوصا جوانان ما به این فکر و اندیشه بیفتند که روی پای خودشان بایستند و ارتباط خود را با دشمن کمتر کنند.
وی همچنین در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران پیرامون دلیل پشیمانی برخی از تسخیرکنندگان لانه جاسوسی، گفت: دلیل این پشیمانی را باید از خودشان پرسید. لابد اعتقاد و ایمان آنها آنچنان که باید و شاید عمیق نبوده است. این امر جدیدی نیست، در تاریخ اسلام سابقه دارد عده‌ای که مدتی در تبعیت از پیامبر اکرم‌(ص) و ائمه اطهار‌(ع) بودند و بعدا انحراف پیدا کردند، باید دعایشان کرد که از این انحراف برگردند.
اما محمدرضا عارف با حضور در راهپیمایی روز ۱۳ آبان و در جمع خبرنگاران درباره تاثیر توطئه‌های دشمنان بر روحیه استکبارستیزی مردم ایران اسلامی گفت: مردم ایران نشان دادند همانند روزهای اول انقلاب روحیه استکبارستیزی دارند و این روحیه مسیر انقلاب ما را شفاف کرده است.
رییس فراکسیون امید مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: با انسجامی همانند انسجام روزهای انقلاب و اتکا‌ به نیروهای داخلی می‌توانیم با استکبار و توطئه‌های دشمنان مقابله کنیم. وی افزود: حتی روسای‌جمهور آمریکا که یک مقدار عقل و تدبیر بیشتری داشتند، هیچ کاری نتوانستند بکنند. قطعا اقدامات ترامپ هم علیه ایران به بن‌بست می‌رسد که آثارش را می‌بینیم. عارف درباره اقداماتی که باید مجلس و دولت در قبال تحریم‌ها علیه ایران انجام دهند، خاطرنشان کرد: مهم‌ترین مساله انسجام است. مجلس و دولت باید احساس کنند «ید واحده» هستند و یک مسوولیت دارند. آن مسوولیت پاسخگویی به نیازهای مردم و پاسداری از آرمان و ارزش‌های انقلاب است.