9 راهکار برای ایجاد درگاهی در خانه‌های کوچک

زندگی در یک خانه کوچک بدون داشتن فضای درگاهی به این معنی نیست که وسایلی مانند کلیدها، چکمه‌ها، کت‌ها و ... باید جلوی در ورودی خانه پراکنده شوند. در اینجا چند روش برای ساماندهی لوازم در درگاهی یک خانه کوچک به شما پیشنهاد می‌شود تا با بکارگیری این روش‌ها خانه‌ای مرتب و منظم داشته باشید.
تصویر روبه‌رو، گوشه در ورودی یک خانه را نشان می‌دهد که به خوبی ساماندهی شده‌ است. قفسه‌ها فضایی بسیار مناسب برای نگهداری اشیای کوچکی مانند کلید، کیف پول، نامه‌ها  و آویزها نیز گزینه مناسبی برای سازماندهی لباس‌ها جلوی در ورودی یک خانه کوچک هستند.
1- قفسه‌هایی از جنس لوله‌های مسی یکی از لوازمی هستند که با نصب آنها روی دیوار می‌توان انواع کفش، چکمه و دمپایی را روی آن قرارداد و از تجمع آن جلوی در جلوگیری کرد. 2- میله‌های مسی ابزار مناسبی برای ساماندهی انواع لباس‌ها، کت‌ها، پالتوها و ... جلوی در است. با نصب این میله‌های مسی به سقف یا دیوار و استفاده از چند گیره یا قلاب به راحتی می‌توانید لباس‌های جلوی در را یکجا
مرتب کنید. 3- اگر شما جلوی در ورودی کمد جارختی ندارید، می‌توانید یک جفت قفسه دیواری نصب کرده و با استفاده از چند قلاب در زیر آن کیف‌ها، پالتوها و کت‌های خود را روی آن آویزان کنید. 4- وجود یک شوفاژ (رادیاتور) در جلوی در ورودی، فضایی مناسب برای مرتب‌کردن وسایل است. کافی است بالای شوفاژ یک قفسه نصب کنید و لوازم کوچک را روی آن قرار دهید. 5- نصب گیره به دیوار و یک قفسه بالای آن شاید خیلی ساده به نظر برسد، اما یک راه‌حل بسیار مناسب برای مرتب‌کردن مانتوها، کت‌ها و پالتوهاست. 6- راهکار ساده دیگر برای ساماندهی در ورودی استفاده از سبدهای ویژه در زیر قفسه دیوار است. شما در این سبدها می‌توانید وسایلی مانند کلاه و دستکش قرار دهید و با نصب گیره جالباسی روی دیوار و قفسه تمام وسایل خود را شسته‌و‌رفته جمع‌آوری کنید. 7- اگر دلتان می‌خواهد لباس‌ها و وسایل شما جدا از دیگران باشد، می‌توانید زیر جالباسی چند گیره دیگر نصب کرده و لباس‌های خود یا فرزندتان را به شکل جداگانه در آنجا قرار دهید. 8- وجود مکانی برای نشستن جلوی در ورودی یک ایده شیک و جالب است، اما شاید فکر کنید این ایده برای خانه‌های کوچک امروزی زیاد مناسب نیست. اما شما با گذاشتن چند نیمکت زیر جارختی دیواری می‌توانید از آن به‌عنوان صندلی استفاده کنید، همچنین زیر این نیمکت‌ها نیز فضایی مناسب برای قرار دادن سبدهای لباس و لوازم خواهد بود. 9- و در پایان یک ورودی کوچک و نصب چند گیره کوچک در دیوار نزدیک آن می‌تواند محلی برای جمع‌وجور کردن چیزهای کوچک و دور از چشم باشد.