در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل لاریجانی: مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست خود آمریکایی‌ها بود

رئیس مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست خود آمریکایی‌ها بود، گفت: ترامپ ناگهان زیر میز توافق زد و تصور کرد با این برخورد می‌تواند ایران را به‌هم بریزد.
به گزارش ایسنا، علی لاریجانی با سناتور «فرناندو کالور دی ملو» رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل و رئیس جمهور اسبق این کشور دیدار و گفت و گو کرد.
لاریجانی در این دیدار شرایط بین المللی را به خاطر رفتارهای ترامپ دارای شرایط غیرمتعینی توصیف و اظهار کرد: اقدامات ترامپ اروپایی‌ها را به خاطر مسائل اقتصادی، روس‌ها را به خاطر پیمان موشکی‌شان و دنیا را به خاطر خروج از پیمان محیط زیست و توافقنامه هسته ای نگران کرده و صحنه غیرمتعینی را به وجود آورده که نیاز به تغییر شرایط از سوی کشورها دیده‌ می‌شود.
لاریجانی با اشاره به تروریسم بین‌المللی بیان کرد: اگر پرونده تروریسم باز شود، اشتباه فاحش آمریکایی‌ها مشخص شده بود، داعش را ایجاد کردند که برایشان مشکل ساز شده، لذا مبارزه آنها در حوزه تروریسم صادقانه نیست.


وی در ادامه با یادآوری این مطلب که آمریکا در حوزه مساله هسته ای ماجراجویانه برخورد کرده است، اظهار داشت: خود آمریکا درخواست مذاکرات هسته ای را داشت و اوباما در این زمینه ۲ نامه برای ایران نوشت که مذاکرات هم که میان ایران و اعضای ۱+۵ صورت گرفت، بسیار زمان برد و در نهایت به تصویب شورای امنیت رسید.
لاریجانی در ادامه یادآور شد: با این حال ناگهان ترامپ زیر میز زد و اکنون مجددا از آمادگی خود برای مذاکره خبر‌ می‌دهد در حالی که عملکرد او شبیه یک بازی است و تصور‌ می‌کند‌ می‌تواند با این برخورد شرایط ایران را به هم بریزد.
رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه با تاکید بر اینکه ترامپ تاریخ نخوانده و نیاز به مشاوره دارد، عنوان کرد: ایران کشوری نیست که بعد از جنگ جهانی در قرن بیستم به وجود آمده باشد، بلکه ایران ریشه چندهزار ساله دارد و مشکلات را در خود کشور حل‌ می‌کند.
رئیس کمیته روابط خارجی برزیل: سکوت دربرابر زورگویان جایز نیست
رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل نیز در این دیدار مسیرهای دو کشور برزیل و ایران را در عرصه بین الملل یکسان دانست و گفت: به دنبال افزایش روابط با ایران هستیم و به عنوان نماینده پارلمان کشورم حمایت کامل خود را از ایران اعلام‌ می‌کنم.
رئیس جمهور سابق برزیل در ادامه با بیان اینکه ترامپ به قواعد بین المللی احترام نمی گذارد، عنوان کرد: برزیل در کنار کشورهایی همچون روسیه، هند، چین و آفریقای جنوبی عضوی از گروه بریکس و در کنار ایران است و خواستار روابط بیشتر با دولت جمهوری اسلامی در حوزه اقتصادی و تجاری هستیم.
سایر اخبار این روزنامه
رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قزوین: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب، رخت برخواهد بست اختلاف نظر بر سر اصل 110 قانون اساسی بین مجمع تشخیص و نمایندگان مجلس با انتشار نامه «علی مطهری» وارد فاز جدیدی شد بعد از گذشت یک سال از وقوع زلزله غرب کشور، «همدلی» در یک گزارش میدانی تلاش کرد وضعیت مردم زلزله‌زده را بررسی کند «همدلی» در گفت‌وگو با کارشناسان یک اتفاق مهم نفتی را بررسی کرد مردمی شدن نفت، تحریم را می‌شکند؟ نقدی بر انتخاب خواننده جوان پاپ برای اجرای کنسرت 80 هزار نفری در ورزشگاه آزادی حسرتی به وسعت یک استادیوم رهبر معظم انقلاب اسلامی در دیدار دست‌اندرکاران کنگره شهدای قزوین: اگر روحیه جهاد و شهادت گسترش یابد گرایش به شرق وغرب، رخت برخواهد بست تکنوکرات های آفتاب پرست! در دیدار با رئیس کمیته روابط خارجی و دفاع ملی مجلس برزیل لاریجانی: مذاکرات هسته‌ای در زمان اوباما درخواست خود آمریکایی‌ها بود عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس: عده‌ای در داخل خواست دشمنان را تکرار می‌کنند