شهاب‌الدین صدر: نظر رهبری درباره سی‌اف‌تی تعیین کننده است

یک نماینده ادوار مجلس گفت: شورای نگهبان و دستگاه‌های تصمیم‌گیری که این موارد همچون CFT را بررسی می‌کنند باید با دقت نگاه کنند که منافع ملی ما در کدام قسمت قرار می‌گیرد که قطعا در این موارد نظر مقام معظم رهبری تعیین کننده و نافذ هست.
به گزارش ایلنا، شهاب‌الدین صدر درباره رد CFT از سوی شورای نگهبان گفت: باید در مراجع بالای تصمیمگیری در کشور مثل شورای عالی امنیت ملی و بخش‌هایی که زیر نظر مقام معظم رهبری اداره می‌شود، تصمیمات مقتضی به نحوی گرفته شود که در نهایت به تامین منافع ملی ما منجر شود. هرچند که برای این تصمیم‌گیری‌ها ممکن است برای هر دستگاهی یک نقشی را قرار دهند که نقش آفرینی کند اما دستگاه دیپلماسی ما و دولت و مجلس برنامه را به نحوی پیش ببرند که کار به انجام برسد و به نفع کشور باشد.
وی افزود: حتی زمانی که ما در مجلس بودیم رد شدن بعضی از لوایح و مناسبات، دست دستگاه دیپلماسی ما را برای مذاکره با اروپا و کشورهای دیگر باز می‌گذاشت که آن‌ها بگویند فضای مراکز تصمیم‌گیری در کشور ما اینگونه است و در چانه زنی و گرفتن امتیاز آن‌ها می‌توانند بهتر نقش بازی کنند و اگر این کار را شورای نگهبان کرده و مجلس هم مصمم باشد، می‌توانند موضوع را به مجمع تشخیص مصلحت نظام ببرند و آنجا بررسی مجددی بکنند که قطعا به نفع کشور بشود.
این نماینده مجلس هشتم تاکید کرد:‌ آنچه که در فضای عمومی دنیا اطلاع رسانی می‌شود، مهم است ما باید توجه کنیم که بالاخره شفافیت‌های مالی یکی از مسائلی است که امروز در دنیا مطرح است و ما باید مراقبت کنیم که به هر بهانه‌ای اتهامات نابجا و ظالمانه به کشور ما زده نشود. کشور ما دارد بر اساس آرمان‌های انقلاب جلو می‌رود و اهداف نظام و انقلاب ما روشن است اما در دنیا برخی کشورها با گروهک‌هایی در ارتباطند که به اسرائیل وصل هستند و به ما که می‌رسد می‌خواهند فشارها را به ما وارد کنند. ما از اینکه در دنیا صحبت از شفافیت شود، همیشه باید استقبال کنیم، در همه زمینه‌ها؛ چون کشور و ملت ما آزاده هستند و در مقابل نیرنگ‌های امریکا باید سیاست‌های دقیقی را اتخاد کنیم که ما در دنیا در اذهان عمومی محکوم نشویم.


وی ادامه داد: شورای نگهبان و دستگاه‌های تصمیم‌گیری که این موارد را بررسی می‌کنند باید با دقت نگاه کنند که منافع ملی ما در کدام قسمت قرار می‌گیرد که قطعا در این موارد نظر مقام معظم رهبری تعیین کننده و نافذ هست.
صدر درباره احتمال ورود رهبری و شورای عالی امنیت ملی به این موضوع گفت: به این دلیل که این مباحث جزو سیاست‌های کلان نظام است، قطعا باید با ملاحظه و نقطه نظرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری انجام شود که ایشان از نظر اشرافی که به سیاست‌ها و قوای سه گانه دارند، همه ملاحظات صورت می‌گیرد. همانطور که مذاکرات برجام را دولت در چارچوبی زیر نظر مقام معظم رهبری جلو برد و تمام مسائل کلان کشور طبق قانون اساسی اینگونه است، در این موضوع هم شورای نگهبان که نظر داده مجلس و مجمع تشخیص و شورای عالی امنیت ملی هم با ملاحظه نظرات و رهنمودهای مقام معظم رهبری باید تصمیم نهایی را بگیرند.