مسئولین دولتی عضو هیئت‌های علمی

وزارت علوم، وزارتخانه‌ای کلیدی است که تخصیص بودجه
در آن حساسیت‌های خاص خود را دارد. در بودجه اولیه که به این وزارتخانه اختصاص می‌یابد، کمیسیون آموزش مجلس نظارت داشته و سعی بر تاثیرگذاری دارد. در تخصیص بودجه، البته سازمان برنامه و بودجه باید اهتمام و توجه بیشتری نماید، آن‌هم در شرایط فعلی کشور. بسیاری اوقات اعتراضاتی به نمایندگان مجلس واصل می‌شود که کمیسیون آموزش به آن رسیدگی می‌نماید. خود وزارت علوم بسیاری اوقات به خاطر تعلل در تخصیص بودجه توسط سازمان برنامه و بودجه معترض است و به این کمیسیون مراجعه می‌نماید. البته در فرآیندی متفاوت ابتدا خود دانشگاهها
میزان بودجه را درخواست می‌کنند و وزارت علوم در این مسئله نقشی ندارد. لازم به ذکر است اگر دانشگاهها به ما نمایندگان مراجعه نمایند، حتماً اشکالات مد نظر آنها را دنبال می‌نمائیم. متاسفانه مشاهده می‌کنیم که دانشگاهها به ویژه در مباحث مرتبط با تامین خوابگاههای دانشجویی و سلف سرویس دانشجویان به مشکل بر خورده‌اند. این قبیل ردیف بودجه‌ها مبلغ چندان چشمگیری در برابر برخی دیگر از هزینه‌های کشور نیست و نباید به دانشجویان عزیز به خاطر این موارد فشار وارد کرد. بودجه‌های اختصاص یافته به فرصت‌های مطالعاتی، هزینه‌های تحقیقاتی و اعزام به خارج، ردیف‌های مشخص دارد و بی‌شک نباید بودجه یک ردیف را به ردیف دیگری اختصاص داد.اگر در این زمینه اعتراض مشخصی وجود داشته باشد، بی‌شک ما باید به آن رسیدگی نماییم. ممکن است در برخی مواقع بی‌عدالتی و رانت رخ داده باشد و ما باید با توجه و دقت بالا به این موارد رسیدگی نماییم. ممکن است در اختصاص بودجه تبعیض‌هایی به وجود آید که نیاز به رسیدگی مشخص دارد.
یکی از مواردی که باید مسئولین وزارت علوم با دقت به آن بپردازند، موضوع مسئولین دولتی شاغل در وزارت خانه است. این مسئولین بعضاً در فواصل فراغت از مسئولیت به عنوان عضو هیئت علمی در این دانشگاه مشغول به کار می‌شوند. بسیار مهم است که در مقابل حقوقی که این عزیزان دریافت می‌کنند حتماً کار انجام دهند و به سر کلاس بروند و درس بدهند. هیچ استثنایی در این مورد قابل قبول نیست.