استیضاح ظریف کلید خورد!

آفتاب یزد- گروه سیاسی : در شرایطی که اظهارات ظریف پیرامون وجود پولشویی همچنان با واکنش های منفی اصولگرایان و نمایندگان جبهه پایداری روبه روست حشمت‌ا...
فلاحت پیشه رئیس کمیسیون امنیت ملی خبر از برگزاری جلسه مشورتی با حضور ظریف، جنیدی و کدخدایی برای بررسی CFTداده است .
رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی از جلسه کارگروه امنیت ملی برای بررسی ایرادات شورای نگهبان به لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مقابله با تامین مالی تروریسم (CFT) خبر داد و گفت‌ که این جلسه نشان داد که می‌توانیم برای رفع ایرادات به نتیجه‌ای برسیم.
حشمت ا... فلاحت پیشه در گفتگو با ایسنا، اظهار کرد: «جلسه مشورتی برای بررسی ایرادات لایحه شورای نگهبان به لایحه CFT با حضور ظریف؛ وزیر امور خارجه، جنیدی؛ معاون حقوقی رییس جمهور، کدخدایی؛ سخنگوی شورای نگهبان و نماینده‌ای از مجمع تشخیص مصلحت نظام برگزار شد.»


وی با بیان این که برخی از نمایندگان در این جلسه حضور داشتند، گفت‌: «وقتی به توافق نهایی برسیم موضوع در جلسه کمیسیون امنیت ملی مطرح شده و ما ایرادات شورای نگهبان را در حضور آقای کدخدایی به رای کمیسیون می گذاریم. جلسه دیروز نشان داد که می‌توانیم به نتیجه‌ برسیم.»
این در حالی است که نمایندگان جبهه پایداری که پیشتر به ظریف بابت اظهاراتش درباره پولشویی 30 هزارمیلیاردی در کشور به او اولتیماتوم 48 ساعته داده بودند تا از خود دفاع کند در غیر اینصورت استیضاح می‌شود، اکنون استیضاح ظریف را کلید زده اند .
حسینعلی حاجی دلیگانی نماینده جبهه پایداری مجلس درباره استیضاح ظریف و آمدن آن به صحن مجلس شورای اسلامی گفت: «طرح استیضاح آقای ظریف در حال تدوین است و در روزهای آینده برای آن امضا جمع‌آوری
خواهد شد.»
نماینده مردم شاهین‌شهر با بیان اینکه به آقای ظریف فرصت داده شده تا مدارک خود را درباره اظهاراتش ارائه دهد، اظهار داشت: «آقای ظریف طی روزهای اخیر سخنانی را درباره وجود پولشویی در کشور عنوان کردند که از ایشان خواسته شد تا ۲۹ آبان مدارک خود را در این باره به دست نمایندگان برساند.»
وی ادامه داد: «آقای ظریف تاکنون مدارک خود را ارائه نکرده است بر همین اساس هم نمایندگان طرح استیضاح وی را تدوین و
پس از جمع آوری امضاء تقدیم هیئت رئیسه مجلس می‌کنند.»
حاجی دلیگانی همچنین به ایرنا گفت: «هنوز امضاهای این طرح جمع آوری نشده است و از امروز امضاهای این طرح استیضاح را جمع آوری کرده و پس از آن به هیات رییسه مجلس ارائه می کنیم.»
البته علی اصغر یوسف نژاد عضو هیئت رئیسه مجلس اعلام داشته است که ممکن است نمایندگان اظهاراتی را در مخالفت با صحبت‌های آقای ظریف مطرح کرده باشند اما هیئت رئیسه تقاضایی برای استیضاح آقای ظریف دریافت نکرده است. حسام الدین آشنا مشاورفرهنگی دولت نیز در دفاع از ظریف با همان ادبیات خاص راز آلود خود در توئیتی خطاب به ظریف نوشته است :« دست از جنگیدن با کسانی کشیدم که کوچکی خود را با تهمت به بزرگان پنهان
می کردند .سعی نکردم انتظارات دیگران را برآورده
کنم و همه را شاد و راضی نگه دارم. دیگر سعی نکردم کسی را راضی کنم که درباره من اشتباه می کند. آنگاه شروع کردم به جنگیدن برای اهدافم، رویاهایم، ایده هایم و سرنوشتم.روزی که جنگ های کوچک را متوقف کردم روزی بود که مسیر موفقیتم آغاز شد. هر نبردی ارزش زمان و روزهای زندگی ما را ندارد.»
گفتنی است محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه 20 آبان 97 در گفت و گویی اظهارداشت: پولشویی در کشور یک واقعیت است و هشدار داد که دلیل فضاسازی‌هایی که علیه مصوبه‌های ضدپولشویی می‌شود منافع اقتصادی افراد است.
وی دراین گفت و گو اظهار کرده بود: «بالاخره پولشویی یک واقعیت در کشور ماست و خیلی‌ها از پولشویی منفعت می‌برند. من نمی‌خواهم این پولشویی را به جایی نسبت دهم؛ اما جاهایی که هزاران میلیارد پولشویی می‌کنند حتما آنقدر توان مالی دارند که ده‌ها و صدها میلیارد هزینه تبلیغات و فضاسازی کنند... با این وضعیت ما نمی‌توانیم با فضاسازی‌ها مقابله کنیم. کسانی که یک قلم معامله‌شان ممکن است ۳۰ هزار میلیارد باشد، فضاسازی کرده‌اند. آنها می‌توانند بودجه وزارت خارجه را هزینه یک قلم فضاسازی‌شان کنند.»