دشت ۳ امتیازی استقلال در هوای بارانی اهواز

استقلال تهران با پیروزی مقابل همنام خوزستانی خود در آخرین بازی هفته سیزدهم لیگ برتر با سه پله صعود در جایگاه ششم جدول رده بندی قرار گرفت. شاگردان وینفرد شفر دیشب با تک گل روح‌الله باقری در هوای بارانی اهواز پیروز زمین را ترک کردند تا به وضعیت خود در جدول رده بندی سرو‌سامان دهند.
دو تیم همنام لیگ برتر در حالی عصر دیروز به مصاف هم رفتند که پیش از همه چیز بارندگی‌های چند روز گذشته اهواز بازی را تحت تأثیر خود قرار داده بود. شدت بارندگی در طول بازی نیز به حدی بود که زاهدی‌فر، داور مسابقه مجبور به ایجاد وقفه در دقیقه ۳۹ بازی شد. با این حال استقلال تهران بازی را بهتر و روا‌ن‌تر از میزبان خوزستانی شروع کرد و می‌توانست حتی در دقایق ابتدایی بازی به دو گل هم دست پیدا کند، اما بی‌دقتی مهاجمان و عکس‌العمل‌های خوب دروازه‌بان استقلال خوزستان مانع نتیجه‌گیری شاگردان شفر شد. استقلال در دقیقه ۲۹ مزد بازی رو به جلو و جسورانه خود را گرفت و توسط روح‌الله باقری به گل رسید. بعد از توقف اجباری بازی که با اعتراض استقلالی‌های تهران همراه بود، بازهم این آبی‌های پایتخت بودند که بر بازی تسلط داشتند و با کنترل بهتر توپ و میدان به‌عنوان تیم پیروز راهی رختکن شدند.
شروع نیمه دوم برای خوزستانی‌ها با شوک همراه بود. مصدومیت ایمان مبعلی باعث تعویض او شد تا عملاً قدرت استقلال خوزستان در میانه میدان کمتر شود. اما حتی این تغییر اجباری هم نتوانست برای استقلال تهران چندان مفید باشد و بازی بیشتر در میانه میدان و زد و خورد‌های بازیکنان با هم دنبال شد، به گونه‌ای که داور مجبور به استفاده چند باره از کارت زرد شد که سهم تهرانی‌ها دو کارت و خوزستانی‌ها یک کارت بود.
استقلال خوزستان بی‌برنامه‌تر از آنی نشان می‌داد که توان برتری در بازی را داشته باشد و همین مسئله فرصت را به شاگردان شفر داد که بازهم بر توپ و میدان مسلط شوند، اما آن‌ها هم در تکمیل حرکات رو به جلوی خود با مشکل روبه‌رو بودند تا بازهم مشکلات شفر و آبی‌پوشان در امور تاکتیکی خود نمایی کند. بدون تردید اگر دیروز تیمی به‌جز استقلال خوزستان مقابل آن‌ها قرار می‌گرفت استقلال راحت بازی نمی‌کرد، خوزستانی‌هایی که نه کادر فنی ثابتی دارند و نه سر وسامانی و بعد از کسر شش امتیاز محرومیت از سوی فیفا حال و روز خوبی ندارند. خوزستانی‌ها اگر دیروز دروازه‌بانی به‌نام گروسیان را نداشتند بدون تردید با نتیجه‌ای سنگین‌تر می‌باختند، اما به هر حال باختند تا با وضعیتی بدتر از هفته‌های گذشته در انتهای جدول رده‌بندی جا بگیرند.