سلام ایران

هر روز با شما در اینجا خواهیم بود، صدای شما، حرف شما و پیشنهاد شما را می شنویم و می خوانیم و بازگو می کنیم.
با ما همراه باشید، بگویید و بنویسید
تلفن: 88769075 - 021  پیامک: 3000451213



نظــــــــر مـــــردم
■  کلینیک‌های ترک سیگار را توسعه دهید / 263... 0938: توسعه کلینیک‌های ترک سیگار و گسترش این نوع بخش‌های درمانی بهترین راه مبارزه با دخانیات است. قطعاً فقدان یا کمبود این نوع مراکز درمانی و نیز عدم فرهنگ‌سازی قوی در این باره از علل گرایش و تداوم استعمال دخانیات است.
■  بی‌توجهی به معیشت بازنشستگان تأمین اجتماعی / آقای حسین‌ الله‌وردی: اینجانب بازنشسته تأمین اجتماعی هستم و متأسفانه هیچ مقام مسئولی توجهی به وضعیت معیشت بازنشسته‌های سازمان تأمین اجتماعی نمی‌کند. همه کالاهای مصرفی و اساسی کلی افزایش قیمت پیدا کرده است ولی حقوق بازنشسته‌ها فقط مقدار ناچیزی افزایش داشته است. از مسئولان درخواست داریم به این قشر ضعیف جامعه توجه بیشتری کنند.
■  جریمه خودرو در حین رفتن به تعمیرگاه / آقای قاسمی: اینجانب در مورخه 20 آبان جهت گرفتن معاینه فنی به مرکز معاینه فنی مراجعه کردم که مرکز مربوطه از خودروی اینجانب ایراد گرفتند و برگه دادند که به تعمیرگاه مراجعه کنم. در حین مراجعه به تعمیرگاه در خیابان دماوند، پلیس خودروی اینجانب را به دلیل نداشتن معاینه فنی جریمه کرد. هرچه توضیح دادم که بنا به توصیه مرکز معاینه فنی در حال رفتن به تعمیرگاه هستم هیچ توجهی نکردند. از مسئولان محترم راهنمایی و رانندگی درخواست دارم مشخص کنند آیا جریمه صورت گرفته از سوی مأمور راهنمایی و رانندگی علی‌رغم داشتن برگه مراجعه به تعمیرگاه قانونی است یا خیر؟
■  سایپا به تعهدات خود عمل نمی‌کند / رزمی - 072...0917: من پراید 111 ثبت‌نام کردم. قرار بود مردادماه دعوتنامه شرکت سایپا ارسال شود ولی خبری نشد. من نمی‌دانم دولت چطور مجوز پیش‌فروش برای این شرکت‌ها اعطا می‌کند در صورتی که این شرکت‌ها به تعهدات خود عمل نمی‌کنند.
■  بازنشسته‌ایم و یارانه‌مان قطع شده است / یک مخاطب: همسر اینجانب بازنشسته آموزش و پرورش است. مدت سه سال است که دولت، یارانه ما را قطع کرده است و هرچه هم پیگیری می‌کنیم به نتیجه‌ای نمی‌رسیم. امیدواریم مسئولان مربوطه در این باره پاسخگو باشند که به چه دلیل یارانه ما را قطع کرده‌اند؟ این در حالی است که یارانه افرادی با درآمد بالا قطع نشده است.
■  احساس مشاغل فراموش شده / آقای منتظری: خیلی از مشاغل از جمله آهنگری، نجاری و... در سال‌های گذشته جزو مشاغل ثابت و خوب ایرانی بود که در حال حاضر به فراموشی سپرده شده است و اکثر این کارگاه‌های ذکر شده به بیرون شهر انتقال پیدا کرده‌اند. جوانان و خانواده‌های آنها رغبتی جهت یادگیری این مشاغل ندارند. پیشنهاد می‌شود به جای ساختن این همه مجتمع تجاری در شهر که فقط کالای خارجی را تبلیغ می‌کنند با کمک سازمان فنی و حرفه‌ای اقدام به ساخت مجتمع‌های فنی و کارگاهی در سطح شهر کنند تا جوانان علاقه‌مند جهت یادگیری این مشاغل و کمک به کاهش آمار بیکاری در کشور تجهیز شوند.