ال‌کلاسیکو این‌جا است قلب ایران، نصف جهان!

شهروند| رویارویی سپاهان و پرسپولیس همواره در طول لیگ برتر با حاشیه‌های زیاد و جذابیت بالایی همراه بوده و این فصل هم با توجه به جایگاه 2 تیم در جدول ال‌کلاسیکوی ایران با حساسیت دوچندانی برگزار می‌شود. ساعت 16:10 امروز در ورزشگاه نقش‌جهان با سوت علیرضا فغانی نبرد بزرگ تهران و اصفهان استارت می‌خورد.
آمار موفق برانکو
برابر قلعه‌نوعی
از زمانی که برانکو به‌عنوان سرمربی پرسپولیس در لیگ ایران مشغول فعالیت شده، تا همین چند ماه قبل مقابل امیر قلعه‌نوعی شکست نخورده بود. این آمار در شرایطی رقم خورده بود که قلعه‌نوعی با 3 تیم استقلال، تراکتورسازی و ذوب‌آهن برابر پرسپولیس با هدایت برانکو قرار گرفت و درنهایت در هفته بیست‌ونهم لیگ هفدهم موفق شد طلسم نبردن برانکو را بعد از 6تقابل بشکند. با وجود این طلسم‌شکنی همچنان آمار برانکو برابر قلعه‌نوعی با موفقیت بیشتری همراه است. این نخستین تقابل قلعه‌نوعی با برانکو به‌عنوان سرمربی سپاهان است.


شجاع خلیل‌زاده، چهره ویژه ال‌کلاسیکو
ال‌کلاسیکو یا دربی ایران نامی است که برای تقابل سپاهان و پرسپولیس به دلیل حساسیت بالای این مسابقه انتخاب شده است. شاید بازی امروز برای خیلی از بازیکنان 2 تیم که سابقه حضور در تیم رقیب را داشته‌اند یا برخی از بازیکنان سپاهان که قبلا با پیراهن استقلال در دربی به میدان رفته‌اند، از حساسیتی ویژه برخوردار باشد، اما شجاع خلیل‌زاده را می‌توان به‌عنوان چهره ویژه این دیدار معرفی کرد. این بازیکن که چند‌سال سابقه بازی در سپاهان را دارد، با حاشیه‌های زیادی در ابتدای فصل گذشته از اصفهانی‌ها جدا شد و به تیم برانکو پیوست. قلعه‌نوعی از هواداران سپاهان درباره این بازیکن درخواست جالبی داشته است: «من وقتی از سپاهان جدا شدم، با تیم‌های مختلف به اصفهان آمدم و به من احترام گذاشتند. امیدوارم همین کار را با شجاع هم انجام دهند.»
طبقه دوم آماده نشد!
در حالی که ورزشگاه نقش‌جهان مدت‌هاست با بازسازی دوباره میزبان بازی‌های خانگی سپاهان شده، طبقه دوم این ورزشگاه هنوز هم نمی‌تواند از تماشاگران پذیرایی کند. اصفهانی‌ها که این فصل از نتایج تیمشان راضی هستند و به حمایت از شاگردان قلعه‌نوعی می‌پردازند، امروز هم نمی‌توانند از طبقه دوم استفاده کنند، چون مقام‌سازی این بخش به درستی صورت نگرفته است. بنابراین نهایتا 38‌هزار نفر می‌توانند ال‌کلاسیکوی ایران را از نزدیک تماشا کنند. یکی از حواشی احتمالی این بازی مثل هفته‌های اخیر می‌تواند آوردن پرچم ژاپن برای کری‌خوانی از سوی اصفهانی‌ها باشد که سرمربی سپاهان این حرکت را به لوس بازی تشبیه کرده است!
رونمایی از قهرمان نیم‌فصل در نصف‌جهان
با توجه به توقف پدیده برابر ماشین‌سازی و همچنین عقب ماندن استقلال و تراکتورسازی از دیگر مدعیان، قهرمان نیم‌فصل احتمالا امروز در نقش‌جهان رونمایی می‌شود. چه سپاهان و چه پرسپولیس برنده بازی امروز باشند، می‌توانند صدرنشینی را تجربه کنند. البته شاگردان برانکو در صورت برتری با پدیده هم‌امتیاز می‌شوند و کار به تفاضل گل کشیده می‌شود. حالا دیگر مرد کروات به چند نفر از بازیکنان جوانش هم اعتماد کرده و خیلی خودش را درگیر کمبود بازیکن و مصدومیت برخی از نفرات نمی‌کند. سپاهان حتی با تساوی هم فعلا می‌تواند بالاتر از پدیده قرار بگیرد؛ اگرچه آنها با توجه به میزبانی قطعا به دنبال 3 امتیاز هستند. البته یک بازی برای هر 3 تیم بالای جدولی که شانس قهرمانی نیم فصل را دارند، باقی مانده که در این میان کار پدیده با توجه به رویارویی با استقلال از همه سخت‌تر است. ال‌کلاسیکوی ایران جدا از حساسیت‌های جدولی همواره جذاب و حساس بوده؛ باید دید این‌بار چه نتیجه‌ای در دوئل جذاب رقم می‌خورد.