رئيسي و قاليباف تا آخر مي‌مانند

شرق: کسی قرار نیست به نفع کسی کنار برود؛ نه قالیباف به نفع رئیسی و نه رئیسی به نفع قالیباف. این شاه‌بیت سخنان مسعود میرکاظمی، از اعضای ستاد رئیسی و نیز محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، است. آنها تأکید کرده‌اند رئیسی و قالیباف تا انتها با یکدیگر رقابت خواهند کرد؛ به گفته باهنر، دست‌کم تا پنج روز مانده به انتخابات.بنابراین دو رقیب روحانی عزم خود را جزم کرده‌اند که تا لحظه آخر در برابر روحانی صف‌آرایی کنند؛ اگرچه معلوم نیست در این صف‌آرایی که در برابر روحانی قرار است شکل بگیرد، رئیسی و قالیباف در نقش رقیب واقعی یکدیگر ظاهر خواهند شد یا آنکه در نبرد با روحانی، تقسیم وظیفه خواهند کرد.  درحال‌حاضر میرکاظمی  اعلام کرده این دو نامزد با یکدیگر رقابت خواهند کرد؛ با‌این‌حال مشخص نیست این یک تاکتیک است که امکان تغییر آن وجود دارد  یا آنکه یک استراتژی بلاتغییر است.
به گزارش «ایسنا»، مسعود میرکاظمی، عضو ستاد انتخاباتی حجت‌الاسلام رئیسی، در سخنانی در سلسله نشست‌های انتخاب نسل سوم، در پاسخ به این پرسش که آیا آقای رئیسی می‌خواهد به نفع قالیباف از انتخابات کناره‌گیری کند، گفت: آقایان قالیباف و رئیسی می‌خواهند با یکدیگر رقابت کنند. آنان روی دو صندلی نشسته‌اند و مانند آقای جهانگیری و روحانی نیستند که دو صندلی را اشغال کرده‌اند؛ اما یکی هستند.
او همچنین در پاسخ به سؤالی درباره استفاده از نظرات سعید جلیلی در ستاد انتخاباتی رئیسی، گفت: آقای جلیلی از روزی که انصراف خود را برای حضور در انتخابات ریاست‌جمهوری اعلام کرد، با ستاد آقای رئیسی همکاری می‌کند و سایر دوستان نیز به همین شکل با ستاد انتخاباتی آقای رئیسی همراه هستند.از سوی دیگر، محمدرضا باهنر، دبیرکل جبهه پیروان خط امام و رهبری، گفته علاقه دارد بین این دو نامزد رقابت درون‌گفتمانی شکل بگیرد؛ اما توضیح بیشتری نداده که منظورش از رقابت درون‌گفتمانی چیست. به گزارش ایلنا، باهنر در نشستی خبری که روز گذشته در  نشست ماهانه جامعه اسلامی مهندسین برگزار شد، دراین‌باره گفت: به نظر می‌رسد میرسلیم تا روز انتخابات باقی نمی‌ماند. مؤتلفه این اطمینان را به آیت‌الله موحدی داده‌اند که مقابل جمنا نیستند. درباره آقایان رئيسي و قالیباف، علاقمندیم با هم رقابت کنند تا نامزد نهایی‌مان مشخص شود؛ ولی  رقابت آنها موجب اختلاف نشود و رقابت اصلی را تحت‌الشعاع قرار ندهد. رقابت آنها باید درون‌گفتمانی باشد.
باهنر  یادآور شد: در سال ۹۲ عارف با فشار کناره‌گیری کرد؛ ولی تفرق اصولگرایان موجب خردشدن آرای آن شد. امیدوارم امسال قالیباف و رئيسي هم‌گرایی خوبی داشته باشند؛ هرچند ممکن است جمنا با تحلیل‌ آرایی، بگوید هر دو نامزد تا انتهای رقابت باقی بمانند.
باهنر اضافه کرد: اعضای شورای مرکزی جمنا نامزد نهایی را مشخص می‌کنند. تا پنج روز به انتخابات، دو کاندیدا باقی می‌مانند. برای تعیین نامزد نهایی، شاخصه‌هایی بررسی می‌شود و نظرسنجی هم خواهد شد. در نظرسنجی، هم نتیجه نظرسنجی‌ها مهم است و هم روند و فرایند نطرسنجی‌ها؛ یعنی ببینیم روند کدام نامزد رو به صعود است.محمدرضا باهنر با اشاره به کاندیداتوری احمدی‌نژاد، عنوان کرد: کاندیداتوری احمدی‌نژاد و اعوان و انصارش برای خیلی‌ها غیرمترقبه بود. البته من در آخرین جلسه مجمع با آقای جنتی صحبت می‌کردم و گفتم من خبری ندارم؛ ولی تحلیلم آن است که احمدی‌نژاد ثبت‌نام می‌کند. به غیر از تبعیت از فرمایش‌های حضرت آقا، ایشان استدلال خوب و قوی داشتند که ممکن است دوقطبی تندی ایجاد کند. باهنر با بیان اینکه مصالح کشور بر حضور‌نداشتن احمدی‌نژاد بود، یادآور شد: با اعلام نامزدها، خیلی از سناریوها منتفی شد که از قضا به تساوی هم هستند؛ اصلاح‌طلبان و اعتدالیون سه کاندیدا دارند و اصولگرایان هم سه نفر.