توکلی: مجبور به پذیرش FATF هستیم

رویداد۲۴|  احمد توکلی عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز چهارشنبه 21 آذرماه در نشست پرسش و پاسخ با دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی در مشهد گفت: سازمان‌های جهانی به‌وسیله قدرت‌های بزرگ تاسیس شده و به گونه‌ای کار می‌کنند که سهم و قدرت آن‌ها همیشه محفوظ باشد. با این وجود نمی‌شود جدای از دیگر کشورها زندگی کرد.
وی به عضویت 39 کشور جهان در گروه بین‌المللی ویژه اقدام مالی اشاره و بیان کرد: اختلاف درمورد اف.ای.تی.اف بر سر این است که آیا شرط و شروط ایران پذیرفته می‌شود، یا مورد قبول آن‌ها قرار نمی‌گیرد.
عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام ادامه داد: آمریکا یک کشور ظالم و زورگو است و همه کشورها از او حساب می‌برند. اگر به اف.ای.تی.اف ملحق نشویم ضربه‌های بیشتری به کشور وارد می‌شود و با چند تهدید و تلفن آمریکا نسبت به شرکت‍‌های خارجی، آنها را از ادامه کار با ایران منع می‌کنند.
وی گفت: شورای امنیت سازمان ملل متحد نیز همینگونه است. پنج کشور داری حق وتو هستند و در حق بقیه ظلم می‌شود اما بخاطر این کار ایران از آن کناره‌گیری نکرده و در مجامع بین‌المللی حضور دارد و حرف خود را می زند. پیامبر(ص) هم در صلح حدیبیه شرط و شروط مشرکان قریش را پذیرفت.


توکلی به موضوع شفافیت مالی در کشور نیز اشاره و بیان کرد: شفافیت مانع فساد است؛ ماده 29 قانون برنامه ششم توسعه نیز از همه مقامات و مدیران می‌خواهد تمامی دریافتی‌های خود را اعلام کنند. قرار بود از اسفند پارسال اینکار عملی شود اما برخی مسئولان نمی‌خواهند مردم در جریان دریافتی آن‌ها باشند و مخالفت می‌کنند.
وی در پاسخ به پرسشی در مورد قانون بازنشستگی نیز گفت: در این خصوص افراط و تفریط شده است. برخی افراد بازنشسته لایق ادامه کار هستند اما فشار بیکاری در جامعه باعث شد نمایندگان یک تصمیم مطلق بگیرند و تصمیمات مطلق نیز همیشه در یک جاهایی استثنادار می‌شوند.