وزیر دفاع: دانشجویان افسران جنگ نرم هستند

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح گفت: دانشجویان، فرماندهان و افسران جنگ نرم هستند و در عصر حاضر بیش از هر دوره‌ای باید آگاه‌تر و هوشیارتر در راه مبارزه با استکبار، مفهوم عدالتخواهی را در محیط بین‌الملل مطالبه کنند.
به گزارش ایرنا از روابط‌عمومی وزارت دفاع، امیر سرتیپ حاتمی با حضور در جمع دانشجویان دانشگاه صنعتی مالک اشتر وزارت دفاع اظهار کرد: شهدا در زمان حیات و حتی پس از حیات، منشابرکات و خیر عظیم شدند و برگردن ما حق ویژه‌ای دارند.
امیر سرتیپ حاتمی علم‌آموزی، آزادیخواهی و از همه مهم‌تر عدالتخواهی را از مولفه‌های اساسی دانشجویان عنوان کرد و افزود: عدالتخواهی دانشجویان همچون دانشجویان سال 1332 باید در تراز انقلاب اسلامی بوده و امروز نیز دانشجویان در راه مبارزه با ظلم و سلطه‌گری، شجاعانه از آرمان‌های انقلاب اسلامی دفاع کنند.
وزیر دفاع با تبیین مفهوم «عدالتخواهی» به عنوان یک مولفه اساسی دانشجوی انقلابی خاطرنشان کرد:‌ دانشجویان در کنار علم‌آموزی و شکافتن مرزهای دانش، فرماندهان و افسران جنگ نرمی هستند که در عصر حاضر بیش از هر دوره‌ای باید آگاه‌تر و هوشیارتر در راه مبارزه با استکبار، مفهوم عدالتخواهی را در محیط بین‌الملل مطالبه کنند.


امیر سرتیپ حاتمی با بیان اینکه دنیا امروز شاهد حمایت سردمداران نظام سلطه از حکومت‌های ظالم است، تاکید کرد: دانشجویان باید با حساسیت در موضوعات و پدیده‌های سیاسی دنیا و منطقه از خود بپرسند چرا امروز صدها و هزاران نفر از کودکان و مردم بی‌گناه و مظلوم در عراق، سوریه، فلسطین، لبنان و یمن کشته می‌شوند؟
وی اضافه کرد: همانگونه که دانشجویان در دوران طاغوت با خون خود عدالتخواهی را در معنای وسیع‌تر پیگیری و اجرایی کردند، امروز نیز دانشجویان باید در برابر نظام سلطه و تحولات منطقه‌ای، انقلابی، ‌پویا و آگاهانه به دنبال تحقق عدالت در عرصه بین‌الملل باشند.
وزیر دفاع در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به اهمیت دانشگاه صنعتی مالک اشتر به عنوان یک مرکز علمی مکمل در صنایع دفاع تصریح کرد:‌ این دانشگاه با هدف اجرای پروژه‌های تحقیقاتی خاص ملی، آموزش و تربیت کارشناسان و کادر ویژه موردنیاز صنایع و مراکز تحقیقاتی دفاعی کشور نقش خطیری در حفظ و ارتقای قدرت بازدارندگی کشور دارد.
امیر سرتیپ حاتمی یکی از عوامل مهم ارتقای توان دفاعی کشور را وجود ارزشمند سرمایه‌های انسانی دانشگاه صنعتی مالک اشتر عنوان کرد و افزود:‌ جذب و معرفی صدها نفر از فارغ‌التحصیلان انقلابی، مکتبی و ولایی این دانشگاه به بدنه صنعت دفاعی کشور، دستاوردهای بی‌شماری را به همراه داشته که با تکیه بر ظرفیت‌های علمی- بومی تحقق یافته است.
وی با بیان اینکه دانشگاه صنعتی مالک اشتر به خوبی توانسته تکلیف‌مداری را در اجرای ماموریت‌های واگذار شده عملیاتی کند، افزود: برابر ارزیابی‌های وزارت علوم، دانشگاه صنعتی مالک اشتر توانسته رتبه بالایی را در سطح کشور به دست بیاورد و این دانشگاه از بهترین مراکز علمی و دانشگاهی کشور از حیث تحقیقاتی، ‌تعامل، همکاری و پیشتازی در علم بوده و توانسته همکاری خوبی با سایر وزارتخانه‌ها داشته باشد.
وزیر دفاع با اشاره به تلاش دشمنان در جهت تضعیف نظام و ایجاد حس یاس و ناامیدی در مردم گفت:‌ با رهنمودهای فرمانده معظم کل قوا و تکیه بر ظرفیت‌های انسانی و دانشمندان متعهد و متخصص برآمده از دانشگاه‌های کشور به‌ویژه دانشگاه صنعتی مالک اشتر توانسته‌ایم قدرت دفاعی در عرصه‌های گوناگون را به نحو شایسته و متناسب با نیازهای کشور ارتقای دهیم.
در پایان این مراسم از دانشجویان نمونه در عرصه‌های علمی و فرهنگی تقدیر به عمل آمد.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری: ایران مشکل آب ندارد محمدرضا ستاری چیستی گذار سعودی‌ها از محافظه‌کاری به سیاست خارجی تهاجمی چالش‌های قانونی، بودجه‌ای و فرهنگی، زمان انتظار بیماران کلیوی را برای پیوند افزایش داده است هدف از فعالیت‌های ناسالم تنها بهره‌مندی مالی نیست رواج فساد در اقتصاد بیمار نزدیک به 4 سال است که تلاش برای پیوستن کشورها به پرونده ثبت جهانی شب چله بی‌نتیجه مانده است «ابتکار» از دلایل امضای یک طرح با آرای بالا و رای و خروجی پایین در صحن علنی گزارش می‌دهد نگاهی به برخی از نمایشگاه‌های هفته آتی استقبال از زمستان با گرمای هنر همزمان با ناکامی تور اروپایی نخست وزیر برای توافق بریگزیت، نمایندگان حزب محافظه‌کار جلسه رای اعتماد را کلید زدند رهبر انقلاب اسلامی: مسئولان فریب زبان‌بازی دشمن را نخورند « ایرج دانایی فرد» زننده اولین گل ایران در جام جهانی درگذشت افکار عمومی«بودجه ملی» را طلب کنند وزیر دفاع: دانشجویان افسران جنگ نرم هستند توسعه بسته‌های هنری فرهنگی در دولت دوزادهم