تقدیر از 79 برگزیده بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور

مراسم تقدیر از 79 برگزیده بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی عصر دیروز در دانشگاه تربیت مدرس برگزار شد
احسان جمالی معاون فنی آماری سازمان سنجش آموزش کشور عصر دوشنبه دراین مراسم گفت: دانشگاه صنعتی شریف با 14 مدال (سه طلا، سه برنز و هشت نقره) دانشگاه تهران با 14 مدال (دو طلا، هفت برنز و پنج نقره) و دانشگاه فردوسی مشهد با هفت مدال (پنج طلا، یک نقره و یک برنز) صاحب رتبه‌های نخست تا سوم شدند.
به گفته وی، المپیاد علمی دانشجویی سال 97 با سه رشته جدید تحت عنوان روانشناسی، مهندسی صنایع همچنین بین رشته‌ای علوم و فناوری سلول‌های بنیادی و علوم بافت، برگزار شد.
وی در مورد شیوه شرکت این برگزیدگان در المپیاد علمی دانشجویی، توضیح داد: در آزمون کارشناسی ارشد سال 97 شرکت کردند و از بین 307 هزار و 355 شرکت کننده، 377 نفر انتخاب برگزیدگان هر دانشگاه معرفی شدند.


به گفته معاون فنی آماری سازمان سنجش، در کل تعداد یک هزار و 177 نفر برای مرحله نهایی معرفی شدند و در این مرحله 979 نفر به رقابت پرداختند و 79 نفر برگزیده شدند.
جمالی عنوان کرد: برای برگزیدگان تسهیلات مختلفی در نظر گرفته شده است که یک سری از جانب بنیاد ملی نخبگان و معاونت علمی و بخشی دیگر از جانب وزارت علوم اهدا می‌شود.
وی افزود: تاکنون 62 نفر از این برگزیدگان به دانشگاه‌های سطح یک کشور معرفی شده‌اند. همچنین رتبه‌های اول تا پانزدهم بدون نیاز به شرکت در کنکور کارشناسی ارشد، برای پذیرش در این مقطع به دانشگاه معرفی می‌شوند.
معاون سازمان سنجش، گفت: دانشجویانی که هم‌اکنون در ارشد تحصیل می‌کنند و در رتبه‌های اول تا پانزدهم قرار دارند برای پذیرش در دکتری امتیازاتی کسب می‌کنند.
سایر اخبار این روزنامه
سخنگوی وزارت خارجه: سازوکار مالی اروپا شامل همه کالاها می‌شود مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان اعلام کرد: عزم جدی ذوب آهن اصفهان برای ارتقاء صادرات در سال جاری پیامدهای ذلت پذیری ارتجاع عرب واشنگتن‌پست: ترامپ، آینده آمریکا را در معرض تردید قرار داده است پیروزی مقاومت مردم یمن بر جنایتکاران تاریخ تقدیر از 79 برگزیده بیست و سومین المپیاد علمی دانشجویی کشور گروه پهپادی هوانیروز تشکیل می‌شود امیر کویت: علاقه‌مند به توسعه و گسترش همکاری با ایران هستیم کاهش پلکانی قیمت خودرو در دستور کار وزارت صمت و خودروسازان رئیس قوه قضاییه: دادستان‌ها به موضوع گرانی‌ها ورود کنند رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس: احتمال تصویب لوایح پالرمو و CFT زیاد است تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی نخست وزیر فرانسه: اشتباه کردیم به حرف مردم گوش نکردیم جهانگیری: فرهنگستان‌ها جایگاه رفیع و برجسته‌ای در ایران دارند حجت‌الاسلام والمسلمین ناطق نوری: دستیابی به برجام تصمیم عاقلانه‌ای بود تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی وزیر خارجه قطر: امارات و عربستان عامل بی‌ثباتی در منطقه هستند رای دیوان عدالت اداری به استرداد وجوه دریافتی غیرقانونی مدیران بیمه سلامت ایران تغییر کاربری زمین‌های کشاورزی، تهدیدی برای تولید مواد غذایی