فوت سومین دانش‌آموز براثر آتش‌سوزی

آتش‌سوزی در دبستانی در شهر زاهدان باعث جان باختن دانش آموزان شد. همچنین دبستان غیردولتی اسوه حسنه پلمب شد و دانش‌آموزان در هر مدرسه‌ای که خانواده‌ها تمایل داشتند ثبت‌نام خواهند شد و با دستور دادستان مدیر مدرسه نیز بازداشت شده است. علی مرادی، مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش استان سیستان و بلوچستان اظهار کرد: چهار دختر دانش آموز که در این حادثه دچار حادثه شده بودند سه تن از آنها جان خود را از دست دادند. طبق گفته‌های او این حادثه در زنگ تفریح مدرسه رخ داده است. مرادی افزود: علت آتش‌سوزی، استفاده از چراغ نفتی برای گرم کردن یکی از کلاس‌های درس بود. با وجود آنکه استفاده از این چراغ‌ها و بخاری‌های چکه‌ای ممنوع است، اما مدرسه از آن استفاده می‌کرد و بر اثر آتش‌سوزی چراغ نفتی و سرایت آتش به کلاس درس چهار دانش‌آموز دچار سوختگی شدند.
خط ‌ونشان وزیر برای عاملان حادثه زاهدان
وزیر آموزش و پرورش هم گفت: مقصران حادثه آتش سوزی مدرسه در زاهدان با شدیدترین برخوردهای اداری مواجه می‌شوند. محمد بطحایی افزود: اتفاقی که در آن مدرسه رخ داد از سوی دو تیم در حال بررسی است و در عین حال تیمی از مقامات قضائی هم این موضوع را مورد بررسی قرار داده‌اند. او در پاسخ به پرسشی درباره اینکه آیا پس از گذشت مدتی از وقوع چنین حوادثی، باز هم رسیدگی به وضعیت گرمایشی مدارس در دستور کار وزارتخانه است یا خیر؟ اظهار کرد: به هیچ وجه این موضوع از دستور کار ما خارج نمی‌شود.
دادستانی ورود می‌کند


همچنین مدیر کل آموزش‌وپرورش استان سیستان‌وبلوچستان از محرز بودن تخلف عوامل مدرسه اسوه حسنه زاهدان در بروز حادثه آتش‌سوزی خبر داد. علیرضا نخعیدر گفت: بررسی‌ها نشان می‌دهد که کوتاهی بعضی از همکاران ما موجب بروز این حاثه شده است، طبیعتا با آنها برخورد صورت می‌گیرد، زیرا تاکید جدی آموزش و پرورش در قالب بخش‌ نامه‌ها و جلسات متعدد و آموزش‌های مستمر این است که از وسیله گرمایشی غیرمطمئن استفاده نشود. این مدرسه به تاکیدها و دستورالعمل‌ها توجه نکرده است. ضمن اینکه جا به جایی که این مدرسه غیردولتی داشته قانونی نبوده و بدون تایید مراجع رسمی و سازمان نوسازی مدارس نقل مکان انجام شده و مکان ایمن کافی را نداشته است. در همین رابطه علی موحدی‌راد، دادستان عمومی و انقلاب مرکز سیستان و بلوچستان گفت: معاون و بازپرس ویژه قتل در محل حاضر هستند، با بررسی‌های صورت گرفته قصور مدیر و مربی آموزشی محرز شده است و در این رابطه دستور بازداشت آنها صادر شد.
جان باختن فرزند پیشکسوت کشتی
پیشکسوت کشتی سیستان و بلوچستان در غم از دست دادن دخترش در حادثه تلخ آتش سوزی عزادار شد. در حادثه دلخراش و جانسوز این پیش دبستانی سه تن از کودکان زاهدانی جان خود را از دست دادند که یکی از در گذشتگان صبا عربی، فرزند مرتضی عربی از پیشکسوتان و قهرمانان کشتی سیستان و بلوچستان بود. حادثه آتش سوزی در مدرسه انگار تمامی ندارد. این در حالی است که در طول سال اخبار متعدد درباره ایمن سازی مدارس به گوش می‌رسد، اما باید دانست که نوسازی مدارس کشور بیش از این نیازمند توجه مسئولان امر را می‌طلبد.