مجلس کارآمد، حق و خواست ملی است

جامعه و سرزمین و سیر و سرنوشت آن، متعلق به ساکنان و شهروندان آن است و آنها هستند که باید برخود حکومت کنند و با مشارکت هم، شیوه زندگی و آینده خود را مطابق با اصول و آئین خود ترسیم نمایند. با مردم‌سالاری دینی و اعتقاد واقعی به مشارکت موثر مردم، باید جهت و مقصد جامعه را ترسیم نمود.
مجلس شورای اسلامی بعنوان رکن رکین جمهوریت نظام، باید همچنان که امام امت فرمودند، در رأس امور بماند و در تندباد شبه افکنی، در عمل، متمردین از حاکمیت مردم‌سالاری دینی و یا رفتار نسنجیده و گفتار ناپسند تعداد قلیلی از نمایندگان مجلس، خدشه نپذیرد. امیدوارم من بعد و به ویژه در مجلس آتی، هموطنان و جهانیان بتوانند مردم‌سالاری دینی، آزادگی و حریت، شجاعت و پایبندی به ادب و اخلاق و قانون در نظام اسلامی را در آینه اراده و اقتدار مردم، یعنی در مجلس شورای اسلامی کارآمد، ببینند.
مردم انتظار دارند نمایندگان مجلس شورای اسلامی، که طبق سوگند خود، موظف به پاسداری از حقوق ملت هستند، ملزم و مصمم هستند تا در راه حفظ حقوق همه شهروندان و رعایت قانون اساسی و حمایت از کیان مجلس و منافع ملی، از اختیارات قانونی خود استفاده کافی بعمل آورند و فریاد خودشان را، جز در زمانی که شاهد ایجاد خلل و شکاف در اعتماد و امید و آرمان مردم، ناشی از سوء مدیریت صاحب منصبان، می‌شوند برسر مسئولین بکشند نه اینکه سر کارکنان دون پایه تشکیلات دولتی، بخاطر منافع خود وخویشان و دوستان، بناحق، داد بزنند.
همه قدرت نظام اسلامی در حمایت مردم از آن نهفته است و هر اقدامی که به شکاف میان نظام و مردم بینجامد، ضربه‌ای به منافع نظام وکیان است.


با کمال ناباوری در عصری که اصل قانون گرایی مورد قبول همه افراد و گروه‌ها وحتی خود قانون شکنان حرفه‌ای نیز قرار گرفته است، رفتارهای ناصواب بعضی نمایندگان و همچنین کم توجهی به انحصار قانونگذاری برای مجلس، نه تنها موجب تنزل مجمع و مجلس در افکار عمومی شده است، بلکه سبب وهن نظام در افکار بین‌المللی گشته است.
مصلحت نظام در این است که حقوق شهروندی را پاس دارند تا با شگل گیری مجلس واقعی  برآمده از اراده ملت، بتواند در اقتدار و پایداری نظام اطمینان و ارتقایی حاصل کند.
امام راحل در طول زمامداری حکیمانه‌اش همواره انتظار داشت که مجلس، به مثابه کانون اقتدار نظام، در رأس امور بماند، برای استیفای حقوق اساسی خود و ملت اهتمام ورزد، و از هرگونه تعرض در امان باشد.
بی‌تردید نمایندگان با کمال صداقت و شجاعت، با رعایت ادب و اخلاق اسلامی، بایستی مجدانه تلاش کنند در فضایی آرام و آکنده از منطق و محبت، همه توان خود را صرف دفاع از حقوق مشروع و مسلم ملت کرده و ضمن همکاری با سایر قوا و نهادها، با ایفای وظایف نمایندگی در راه اعتلا و سرافرازی میهن و رفاه و اقتصاد مردم عزیز خود، قدم‌های اساسی بردارند.