زمان برگزاری کنکور 98 تغییر نمی‌کند

مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور با تاکید بر این که ثبت‌نام در کنکور 98 از 24 بهمن ماه آغاز می‌شود، گفت: این آزمون در روزهای 13 و 14 تیر ماه 98 برگزار خواهد شد.
به گزارش ایسنا، دکتر حسین توکلی ضمن بیان این مطلب اظهار کرد: ثبت‌نام برای شرکت در آزمون سراسری سال 98 از روز چهارشنبه 24 بهمن ماه 97 از طریق سایت سازمان سنجش آموزش کشور آغاز می‌شود و روز پنج شنبه 2 اسفند ماه پایان می‌یابد.
وی در ادامه تصریح کرد:همان‌طور که در تاریخ 15 مهر 97 از طریق پیک سنجش و متعاقب آن هر هفته به اطلاع داوطلبان رسیده آزمون سراسری 98 در روزهای پنج شنبه 13 و جمعه 14 تیر ماه 98 در حوزه‌های مربوطه برگزار می‌شود.
مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور در پایان خاطرنشان کرد: برخلاف برخی اخبار منتشر شده زمان برگزاری آزمون سراسری سال 98 به هیچ عنوان تغییر نخواهد کرد.


تاخیر یک هفته‌ای زمان کنکور سال آینده!
رئیس مرکز سنجش آموزش و پرورش پیش از این در گفتگو با فارس اعلام کرد: سازمان سنجش زمان کنکور را یک هفته تغییر داد و کنکور در هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود.
عبدالرسول عمادی درباره گلایه برخی دانش‌آموزان از فاصله کم بین امتحانات نهایی و کنکور گفت: رایزنی‌ها در شورای سنجش و پذیرش دانشجو منجر به تغییر زیادی در زمان کنکور نشد و تنها یک هفته‌ای زمان کنکور به تاخیر افتاد.
وی ادامه داد: سازمان سنجش استدلال‌های خاص خود را دارد و عنوان می‌کند برای فراوری داده‌های مربوط به کنکور به یک زمانی نیاز دارد و به همین دلیل نمی‌تواند زمان کنکور را خیلی تغییر دهد.
عمادی اضافه کرد: ازسوی دیگر آموزش و پرورش نیز نمی‌تواند زمان امتحانات نهایی را تغییر دهد و براساس مصوبه مجلس باید در خرداد ماه برگزار شود.
وی تصریح کرد: بر این اساس کنکور که در هفته اول تیر ماه برگزار می‌شد، هفته دوم تیرماه برگزار می‌شود و این تاریخ برای کنکور 98 قطعی است اما برای سال‌ بعد مجدداً به بحث گذاشته می‌شود.
سایر اخبار این روزنامه
جزئیات سومین مرحله عرضه نفت خام در بورس انرژی اعلام شد حضرت آیت‌الله جوادی آملی: مشکل اصلی کشور بی عرضگی و عدم مدیریت است با حضور رئیس‌جمهور و به صورت ویدئو کنفرانس؛ 61 طرح زیربنایی و اقتصادی در استان گلستان افتتاح و یا عملیات اجرایی آنها آغاز شد نفس مطبوعات با گرانی کاغذ به شماره افتاده 15 کشته در سقوط هواپیمای غیرمسافربری در زیبا دشت کرج ظریف در بغداد مطرح کرد تشکیل کمیته مشترک هماهنگی لایروبی اروندرود بین ایران و عراق در آینده‌ای نزدیک دونالد ترامپ در پی اعلام تصمیم عقب‌نشینی آمر ترامپ: اگر ترکیه به کردهای سوریه حمله کند اقتصادش را نابود می‌کنیم سیاست اعتمادسوزی ترامپ در جلسه هیات دولت به ریاست دکتر روحانی؛ برای جبران خسارات ناشی از حوادث غیرمترقبه در پنج استان کشور اعتبار و تسهیلات بانکی اختصاص یافت با اشاره به گزارش هیات بررسی اظهارات اسماعیل بخشی؛ دادستان کل کشور: هیچ شکنجه و ضرب و جرحی در کار نبوده است زمان برگزاری کنکور 98 تغییر نمی‌کند از منفعت‌طلبی‌های لهستان تا پاسخ‌های هوشمندانه ایران