ادای احترام سراسری به شهدای مرزبانی در حمله تروریست‌ها سربازان در مرز شهادت

همدلی| درپی درگیری چهارشنبه شب گذشته مرزبانان سیستان و بلوچستان با اشرار مسلح، 10نفر از نیروهای مرزبانی کشورمان به شهادت رسیدند. طبق گزارش مرکز اطلاع‌رسانی پلیس؛ در حین گشت‌زنی نیروهای مرزبانی کشورمان، تعدادی از تروریست‌ها از داخل خاک پاکستان با سلاح‌های دور برد مرزبانان کشورمان را مورد هدف قرار دادند. گفتنی است که عوامل وابسته به گروهک تروریستی جیش‌العدل، مسئولیت این حمله تروریستی را برعهده گرفته است.
به دنبال این حادثه تروریستی، سفیر پاکستان در تهران به وزارت امور خارجه فراخوانده شد. بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه کشورمان با اعلام این خبر گفت که در این احضار، مدیر کل آسیای غربی وزارت امور خارجه مراتب اعتراض جمهوری اسلامی ایران را به سفیر پاکستان ابلاغ کرد و گفت ما قویا انتظار داریم طرف پاکستانی اقدامات جدی و اساسی برای بازداشت تروریست‌ها و مجازات آنان انجام دهد. قاسمی دراین باره افزود: متاسفانه مرزهای پاکستان با ما ناامن‌ترین مرزهاست، در حالی که ما سعی کردیم امن‌ترین مرزها را با پاکستان فراهم کنیم. ما انتظار داریم، طرف پاکستانی با عمل به وعده‌های سابق خود به مقامات کشورمان، اجازه ندهد در آینده این حوادث از مرزها و خاک پاکستان تکرار شود. سفیر پاکستان نیز ضمن ابراز تسلیت و همدردی نسبت به حادثه اخیر، اطمینان داد که مراتب را در اسرع وقت به دولت متبوع خود انتقال خواهد داد. به دنبال این حادثه روز گذشته دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان نیز در دیدار با سفیر ایران، شهادت شماری از مرزبانان ایرانی در حادثه تروریستی در نزدیکی مرز پاکستان را تسلیت گفت.
«طارق فاطمی»، دستیار ویژه نخست‌وزیر پاکستان در امور خارجی، در دیدار با «مهدی هنردوست» سفیر ایران در اسلام‌آباد، گفت: پاکستان تسلیت صمیمانه خود را به دولت و مردم ایران به‌ویژه خانواده‌های داغ‌دیده ابراز می‌دارد. این حادثه تروریستی واکنش‌های زیادی را در داخل کشور از سوی مردم و مسئولان به همراه داشته است. قربانعلی دری‌نجف‌آبادی نیز در خطبه‌های نمازجمعه روز گذشته خود در جمع نمازگزاران اراک خواستار پاسخگویی دولت پاکستان در قبال شهادت مرزبانان ایرانی شد و اظهار کرد: اینکه از داخل مرز یک کشور مرزبانان کشور دیگری هدف قرار داده شوند، نشانگر حسن همجواری نیست. همچنین سردارحسین دهقان، وزیر دفاع کشورمان در پی شهادت جمعی از مرزبان پیام تسلیتی صادر کرد و در بخشی از این پیام تاکید کرد: ضمن حفظ حق پاسخگویی قاطع به اینگونه اعمال رذیلانه تروریستی، از مسئولان پاکستانی می‌خواهیم دراسرع وقت نسبت به دستگیری و مجازات عاملان این جنایت اقدام کنند.
شهادت مرزبانان موجی از اندوه بر دل‌های ایرانیان نشاند / وزرای کشور، اطلاعات، دفاع و خارجه از تکرار این حوادث جلوگیری کنند


محمدرضا تابش، نماینده اصلاح‌طلب چند دوره مجلس شورای اسلامی و عضو هیات رئیسه فراکسیون امید نیز با صدور پیامی شهادت جمعی از مرزبانان کشورمان را تسلیت گفت و خواستار پیگیری جدی موضوع توسط مسئولان ذیربط شد. در بخشی از این پیام آمده است: «بی‌شک این حرکت بزدلانه که با چراغ سبز کشورهای حامی تروریست و قصور برخی کشورهای همجوار صورت می‌گیرد، خللی در عزم استوار مردم ایران در دفاع از انقلاب و حفظ وحدت و انسجام ملی به‌وجود نخواهد آورد و قطعاً این قبیل اقدامات شکست‌خورده، در آستانه انتخابات پیش‌رو، هوشیاری و عزم مردم را جزم‌تر از گذشته کرده و یک بار دیگر نقشه‌های بدخواهان نظام را نقش بر آب خواهند کرد.» عبدالکریم حسین‌زاده دیگر عضو هیات رئیسه فراکسیون امید مجلس و رئیس ستاد اقوام، ادیان و مذاهب حسن روحانی نیز در واکنش به این اقدام تروریستی گفت: متاسفانه برخی کشورهای پیرامون ما به دلیل ساختار درون سرزمینی از ثبات لازم برخوردار نیستند اما باید تمهیداتی اندیشیده شود که آسیبی از جانب آن‌ها متوجه ما نشود.
این نماینده اصلاح‌طلب مجلس با اشاره به اینکه رئیس‌جمهور، وزیر امور خارجه و استاندار سیستان و بلوچستان نیز خواستار پاسخگویی دولت پاکستان به این موضوع بوده‌اند، تاکید کرد: بی‌ثباتی در پاکستان نباید اسباب ناامنی در مرزهای ایران را فراهم کند.
مردم ایران نیز در فضای مجازی به شهادت این سربازان واکنش‌های گسترده‌ای نشان دادند و با گذاشتن مطالب و تصاویر و طرح‌های مختلف نسبت به این شهدا ادای احترام کردند.