ژست پوشالی تل‌آویو علیه تهران با حمله به اطراف دمشق

رژیم صهیونیستی در ساعات اولیه صبح دیروز (دوشنبه) دومین حمله خود را در کمتر از ۲۴ ساعت علیه خاک سوریه انجام داد که با تقابل سامانه‌های پدافند هوایی سوریه روبه‌رو شد. سامانه‌های پدافند هوایی سوریه چهار موج حمله موشک‌های اسرائیلی که در اطراف منطقه الکسوة و حریم هوایی قنیطره متمرکز بود را رهگیری و دفع کردند. ارتش رژیم صهیونیستی به انجام این حملات اذعان کرده است.
به گزارش ایسنا، در پی این موج حملات صدای انفجار موشک‌ها و شلیک سامانه‌های دفاع هوایی سوریه در اطراف پایتخت این کشور شنیده شد. منابع محلی در دمشق اظهار کردند، صدای انفجارهای مهیب در اطراف دمشق شنیده شد در حالی که خبرگزاری رسمی سوریه اعلام کرد، سامانه‌های دفاع هوایی سوریه ده‌ها موشکی که جنگنده‌های اسرائیلی از حریم هوایی لبنان شلیک کردند را دفع کردند.
یک منبع نظامی سوریه اظهار کرد، ارتش رژیم صهیونیستی در ساعت یک و ۱۰ دقیقه بامداد امروز حملات موشکی شدیدی در موج‌های ممتدد داشت. این منبع اضافه کرد، اکثر موشک‌ها توسط سامانه‌های دفاع هوایی ما قبل از اصابت به اهدافشان منهدم شدند.
شبکه المیادین نیز گزارش داد، بخشی از حملات موشکی اسرائیل از حریم هوایی جولان اشغالی انجام شد که سامانه‌های دفاع موشکی سوریه آنها را رهگیری کردند. هواپیماهای جاسوسی رژیم صهیونیستی نیز در حریم هوایی جولان اقدام به گشت زنی کردند.


جنگنده‌های اسرائیلی در ارتفاع پایین بر فراز البقاع همزمان با انفجارهایی در آسمان دمشق و نیز هواپیماهای جاسوسی اسرائیلی در حریم هوایی روستاهای بخش شرقی جنوب لبنان به گشت زنی پرداختند.اطلاعات به دست آمده از دمشق حاکی است هدف حملات هوایی این رژیم فرودگاه نظامی الثعله در حومه سویدا در جنوب سوریه بوده است.
لاف ضد ایرانی
رسانه‌های رژیم صهیونیستی مدعی هستند، سامانه‌های دفاع هوایی این رژیم یک موشک از نوع زمین به زمین را در حریم هوایی جولان رهگیری کرده‌اند. «آویخای ادرعی»، سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی در توییتر مدعی شد، ارتش اسرائیل اهداف متعلق به سپاه قدس ایران در خاک سوریه را بمباران کرده است.
نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز در پی حملات علیه فرودگاه دمشق تاکید کرد، سیاست اسرائیل در راستای ممانعت از موقعیت‌یابی ایران در سوریه ثابت است. ، بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در سخنرانی خود با اشاره به ادعای حمله این رژیم به آن‌چه  که «اهداف ایرانی در سوریه» خوانده ادعا کرد: ما علیه نیروهای ایرانی و همچنین علیه نیروهای سوری که به دنبال تمایلات ایران هستند، فعالیت می‌کنیم.
وی در ادامه با اشاره به حمله موشکی این رژیم به سوریه مدعی شد: به هرکسی که سعی داشته به ما آسیب برساند، ضربه می‌زنیم. هرکس ما را تهدید به نابودی کند، باید مسئولیتش را نیز بپذیرد.
وی همچنین در توییتی به بیانات عزیز نصیرزاده، فرمانده نیروی هوایی ارتش جمهوری اسلامی در گفت‌وگویی با یکی از رسانه‌های داخلی که اظهار کرده بود «جوانان نیروی هوایی بی‌صبرانه و با تمام وجود آماده نبرد با رژیم صهیونیستی و محو آنها از روی زمین هستند»، واکنش نشان داد و نوشت: ما چنین تهاجم‌هایی از طرف ایران اعم از نفوذ نظامی در سوریه و بیانیه‌هایی که از طرف ایران مبنی بر نابودی اسرائیل صادر می‌شود - همانند همانی که فرمانده نیروی هوایی ایران چندی پیش نطق کرد - را نادیده نمی‌گیریم. یسرائیل کاتس، وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی روز دوشنبه در گفت‌وگویی با رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در واکنش به حمله موشکی این رژیم به سوریه، اظهار کرد: این (حمله) پیام واضحی برای ایرانی‌ها بود.
وی در ادامه با اشاره به این مسئله که سیاست این رژیم تغییر کرده است، افزود: این رویارویی آشکار با ایران است. هرگاه بخواهیم بر شدت این‌کار بیافزاییم، این کار را می‌کنیم.
ادعای تقابل با ایران در سوریه در حالی از سوی مقامات رژیم صهیونیستی مطرح می‌شود که ایران بارها تاکید کرده که پایگاه یا یگان نظامی در سوریه ندارد و بنابر این اساسا ادعای «حمله به اهداف ایرانی در سوریه» بی‌اساس است.
وزارت امور خارجه رژیم صهیونیستی پس از حمله شب گذشته در توییتی مدعی شد حمله در پاسخ به «شلیک موشک ایرانی از داخل اراضی سوریه» صورت گرفته است. در این توییت آمده است: روز گذشته، نیروهای سپاه قدس در سوریه، موشکی به سوی بلندی‌های جولان اسرائیل پرتاب کردند. پدافند دفاعی گنبد آهنین توانست جلوی این موشک را بگیرد. تلاش ایران برای نفوذ در سوریه، جان اسرائیلی‌ها را تهدید می‌کند و چنین چیزی قابل تحمل نیست.
وزارت جنگ رژیم صهیونیستی نیز در توییت دیگری ادعا کرد: با آتش گشودن به سوی شهروندان اسرائیلی، ایران بار دیگر ثابت کرد که قصد دارد در سوریه نفوذ کند و ثبات منطقه و اسرائیل به خطر بیاندازد. ما به اقدامات ‌مصمم‌مان برای خنثی‌سازی این اقدامات ادامه خواهیم داد.
وزیر اطلاعات رژیم صهیونیستی در بخش دیگری از سخنان خود همچنین مدعی شد: ما به آن‌ها (ایرانی‌ها) اجازه نفوذ در سوریه را نمی‌دهیم. هر کس که به ما حمله کند، بهای گزافی خواهد پرداخت.
گفتنی است که رژیم صهیونیستی بعد از ظهر روز یکشنبه نیز به واسطه جنگنده‌های اف ۱۶ خود موشک‌هایی را به خاک سوریه شلیک کرد که سامانه‌های دفاع هوایی سوریه هفت مورد آنها را دفع کردند.
ارتش رژیم صهیونیستی در بیانیه‌ای در روز یکشنبه اعلام کرد، سامانه‌ گنبد آهنین یک موشک که به سمت بخش شمالی بلندی‌های جولان شلیک شده بود را دفع کرد. در این بیانیه به مکان شلیک موشک اشاره نشد.
فعالان در شبکه‌های مجازی نیز ویدیوهایی از رهگیری موشک‌های اسرائیلی از سوی سامانه‌های پدافند هوایی سوریه را منتشر کردند.