همایش فرصت‌های سرمایه‌گذاری چابهار برگزار شد

نخستین همایش فرصت های سرمایه گذاری چابهار (chabahar invest ) به‌عنوان رویداد مهم سرمایه‌ای - اقتصادی تنها منطقه اقیانوسی ایران برگزار شد.این همایش و نمایشگاه به همت منطقه آزاد چابهار و به منظور معرفی فرصت های سرمایه‌گذاری در تنها بندر اقیانوسی ایران برپا شد.
سرمایه گذارانی از ایران ، افغانستان، ترکیه، عمان و ... در این همایش شرکت و در پنل های تخصصی «صنعت و معدن» ، «نیرو و انرژی» ، «کشاورزی و شیلات»، «گردشگری و توریسم» و « تجارت، حمل و نقل و ترانزیت» حضور پیدا کردند.عبدالرحیم کردی، مدیرعامل منطقه آزاد چابهار در این همایش گفت:«چابهار فرصتی است برای جبران فشارهای اقتصادی که تحریم های ظالمانه علیه ملت ایران ایجاد کرده است».
کردی افزود:«ایران تنها راه برای مناسبات ترانزیتی کشورهای شرق آسیا، آسیای میانه و اروپاست و چابهار بهترین و کم هزینه ترین نقطه اتصال در این چهار راه جهانی است».
وی همچنین با اشاره به اینکه چابهار نقطه تلاقی و اثرگذارترین رویداد در دو سند بزرگ توسعه کشور یعنی توسعه محور شرق و توسعه سواحل مکران است، تصریح کرد: « در همراهی و حمایت سرمایه گذاران برای تحقق پتانسیل‌های توسعه منطقه مصمم هستیم».


برندگان نهایی طرح «باشگاهسفیران فرهنگی بانک صادرات ایران»
جوایز خود را دریافت کردند
به گزارش روابط‌عمومی بانک صادرات ایران، از میان ده‌ها اثر ارسالی به دبیرخانه طرح‌ «باشگاه سفیران فرهنگی بانک صادرات ایران» شش اثر با رای هیات داوران برگزیده شد و برندگان نهایی جوایز خود را طی مراسمی در اداره کل روابط عمومی این بانک دریافت کردند.بنابراین گزارش، بانک صادرات ایران با هدف جلب مشارکت‌های مردمی در امور فرهنگی، طرح «باشگاه سفیران فرهنگی بانک صادرات ایران» را با در نظر گرفتن مشوق‌هایی، برگزار کرده که در این راستا از بهترین تلاش‌های صورت گرفته، تقدیر شده است. مشارکت‌کنندگان در این طرح با تهیه فیلم از هر رویداد فرهنگی و ارسال آن از طریق پیام‌رسان‌های این بانک به عضویت «باشگاه سفیران فرهنگی بانک صادرات ایران» درآمده و با انعکاس موضوعات فرهنگی، اجتماعی و مناسبتی، پس از انتخاب برگزیده‌ها توسط هیات داوران، از جوایز ارزنده آن برخوردار شده‌اند.بانک صادرات ایران با 67 سال سابقه درخشان در ارائه انواع خدمات مالی و بانکی، توجه به رویدادهای فرهنگی را در دستور کار قرار داده و همواره در تلاش برای انعکاس رویدادها و مناسبت‌های خاص و عمل به مسئولیت‌های اجتماعی خود، از ظرفیت‌های مختلف فرهنگی مردم کشور استفاده کرده است.
ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس: خودروسازان در ظاهر خصوصی‌سازی شده‌اند
ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس با بیان اینکه سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت است، گفت: ساختار خودروسازی‌‌ها ظاهرا به نام بخش غیردولتی است و خصوصی سازی شدند، اما در واقع توسط دولت اداره می‌شوند و مدیریت‌هایی که اکنون در ساپیا و ایران خودرو انتخاب می‌شوند، ۱۰۰ درصد دولتی هستند.محمدرضا پورابراهیمی در گفت‌وگو با «الف»، با اشاره به اشکالات اساسی در حوزه واگذاری‌ها اظهار کرد: یکی از اشکالات این است که دولت سهام‌ها را واگذار کرده که بخشی از این سهام‌‌ها به اسم سهام عدالت است که اگرچه باید به مردم منتقل می‌‌شدند.
وی با بیان اینکه الان سهام عدالت به نام مردم و به کام دولت است، افزود: سهام عدالت به جای اینکه به مردم واگذار شود و آن‌ها شرکت‌ها را اداره کنند، خود دولت اکنون شرکت‌ها را اداره می‌کند و این مساله با اصل خصوصی سازی همخوانی ندارد و شرایط را هم عملا بدتر کرده است.پورابراهیمی گفت: قبلا اگر وزیر صنعت در مورد خودروسازی‌ها پاسخگو بود، الان دیگر پاسخگو هم نیست، چون مالک نیست، اما در اصل مدیریت را به عهده دارد و این رفتار مطابق با قانون و شرع نیست.
ريیس کمیسیون اقتصادی مجلس با تاکید بر اینکه سهام عدالت باید به مردم منتقل شوند تا خودشان شرکت‌ها را اداره کنند، اصلاح سهام عدالت را لازم دانست و ادامه داد: دولت باید سهام‌ها را به مردم واگذار کند و انتقال مالکیت را باید انجام دهد.
وی اضافه کرد:درحال حاضر ماهانه به اندازه دو نان سنگگ به اسم سود سهام عدالت به مردم می‌دهند که هیچ تاثیری در زندگی آن‌ها ندارد و از طرفی کل شرکت‌ها زیر تسلط تصمیم‌گیری دولت هستند.پورابراهیمی در خصوص تغییرات مدیریتی در خودروسازی‌ها بیان داشت: مدیریت‌هایی که اکنون در ساپیا و ایران خودرو انتخاب می‌شود ۱۰۰ درصد دولتی هستند؛ ساختار اسما به نام بخش غیردولتی است، اما توسط دولت اداره می‌شود و عملا شرایط بدتر شده است.
وی خاطرنشان کرد: هر چه جایگاه بخش خصوصی را در مالکیت شرکت‌های بزرگ تحت تاثیر دهد و اثر آن را کمرنگ کند، از نظر ما مردود است و دو خودروساز بزرگ کشور در ظاهر خصوصی شده‌اند، ولی در باطن تحت مدیریت دولت هستند.
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی برگزار شد
مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی با حضور بیش از 73/86 ‌درصد صاحبان سهام در هتل المپیک تهران برگزار شد.به گزارش اداره روابط عمومی و تبلیغات بانک دی، با برگزاری مجمع عمومی عادی به طور فوق‌العاده بانک دی، صورت‌های مالی منتهی به ۳۰ اسفند ۱۳۹6 بانک به تصویب رسید. در این جلسه که عصر روز یک‌شنبه 30 دی 1397با حضور بیش از 73/86 درصد از سهامداران یا نمایندگان قانونی آن‌ها و نمایندگان سازمان بورس و اوراق بهادار و حسابرس و بازرس قانونی و به ریاست رضا سهم‌دینی، ريیس هیات‌مدیره بانک برگزار شد، سهامداران صورت‌های مالی منتهی به پایان اسفند ۱۳۹6 را تصویب کردند.محمدرضا قربانی ، مدیرعامل بانک دی در این مجمع ضمن ارائه گزارشی از اقدامات صورت گرفته توسط هیات مدیره بانک دی در سال مالی 1396و ترسیم روند رو به رشد بانک به تشریح اقدامات اساسی بانک پرداخت. مدیرعامل بانک دی با اشاره به اینکه  بانک دی ،دارایی های ارزشمندی دارد که ارزش افزوده ایجاد شده در قیمت آن‌ها به دلیل افزایش نرخ ارز  نسبت به زمان واگذاری به بانک، سود قابل توجهی را برای بانک و ذی‌نفعان به ارمغان می آورد،گفت: بانک با فروش دارایی های مازاد به چند هدف مهم از جمله اصلاح ساختار مالی و بهبود وضعیت کفایت سرمایه که از موارد و الزامات بانک مرکزی است،دست خواهد یافت.وی افزود:نیروگاه برق دماوند، بزرگ ترین نیروگاه سیکل ترکیبی خاورمیانه،کوهستان پارک مشهد، برج شایان وپروژه چشم تهران از جمله دارایی های بانک دی هستند که می تواند مبنای مناسب وقابل دفاعی برای پوشش زیان بانک و خروج از مشمولیت ماده 141قانون تجارت باشند. قربانی بازگشایی نماد بانک دی را پس از دو سال در راستای اجرای تکالیف مجمع و صیانت از منافع سهامداران از اقدامات اساسی بانک در سال جاری برشمرد که با پیگیری‌های مستمر هیات مدیره تحقق یافت. وی حمایت از قیمت سهام پس از بازگشایی نماد را که خواسته سهامداران در مجمع پیشین بود، از اقدامات اساسی هیات مدیره بانک برشمرد و گفت: قیمت هر سهم بانک پس از بازگشایی نماد 60 تومان بود که به 150 تومان افزایش یافته و حاکی از رشد 150 درصدی است.
مدیرعامل بانک دی کاهش بهای تمام شده پول را در حالی که به صورت همزمان منابع بانک با افزایش چشمگیری رو به‌رو بوده است از دیگر دستاوردهای بانک عنوان کرد.قربانی در بخش دیگری از گزارش عملکرد مجمع تشکیل کارگروه ویژه، وصول مطالبات را یکی از مهم ترین اقدامات بانک دی در سال جاری دانست و گفت: با تشکیل کارگروه ویژه وصول مطالبات که با تمرکز بر تعیین تکلیف پرونده های معوق و مشکوک الوصول و در راستای افزایش سرمایه و سودآوری انجام شد، بخش قابل توجهی از مطالباتی که در سال‌هاي پیش ایجاد شده بود، وصول شد.وی افزود: طی یک سال گذشته 75 جلسه کارگروه ویژه وصول مطالبات  تشکیل شده که  172 پرونده مطالباتی غیرجاری  بالغ بر 49000 میلیارد ریال تعیین تکلیف و مبلغ  7,230 میلیارد ریال از مطالبات غیرجاری به صورت نقدی وصول شده است.همچنین ضمن اصلاح عملکرد شرکت های گروه مالی دی باتمرکز بر برنامه و بودجه و پایش مستمر، از ظرفیت آن‌ها در راستای وصول مطالبات غیرجاری استفاده شد و با پیگیری های مستمر این کارگروه، 12000 میلیارد ریال مطالبات بانک از نیروگاه برق دماند وصول شد و به طور کلی 4700میلیارد ریال مطالبات از بانک‌ها احیا شده است.