جزئیات تجمع اعتراضی طلاب درمورد FATF

7هزار نفر از طلاب و استادان حوزه علمیه در نامه ای به رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم، دبیر و اعضای شورای عالی حوزه‌های علمیه و مدیر حوزه‌های علمیه سراسر کشور خواستار برگزاری تجمع شده اند. البته این گروه روزگذشته در «فیضیه» تظاهراتی علیه تلاش دولت برای پیوستن به FATF برگزار کردند. تجمع کنندگان در حیاط مدرسه فیضیه با سر دادن شعارهایی بر مخالفت خود با تصویب لایحه FATF تاکید و اینگونه از موضع گیری برخی مراجع تقلید در مقابل این لایحه
تشکر کردند.
طلاب همچنین شعارهایی چون «نه سازش نه تسلیم نبرد با آمریکا»، «آمریکا آمریکا مرگ به نیرنگ، تو خون جوانان ما می‌چکد از چنگ تو»، «ای امت مسلمان خدا نگهدار تو بمیرد بمیرد دشمن خونخوار تو»، «مرگ بر منافق»، «مرگ بر نفوذی»، «مرگ بر غارتگر بیت المال»، سر دادند.
طلاب همچنین پلاکاردهایی در دست داشتند که حاوی نوشته‌هایی چون «محافظه کاری قتلگاه انقلاب است»، «ابزار دشمن عبارت است از فساد تبعیض و فاصله طبقاتی که باید با اینها مبارزه کرد»، «هر کس می‌خواهد با آمریکا مبارزه اساسی کند باید به این مردم خدمت کند»، «ما آمریکا را زیر پا می‌گذاریم یعنی فساد، تبعیض و ظلم را زیر پا گذاشتن»، «فقرا و متدینین بی بضاعت گردانندگان و برپاکنندگان واقعی عدالت هستند»،


«بدانیم عدالتخواهی اقدام علیه امنیت ملی نیست»، «این تحریم‌ها با مذاکره برداشته نمی‌شود این را من به شما می‌گویم #او_گفت #نشنیدند» بود. به گزارش شفقنا، در همین رابطه دانشجویان، طلاب و مردم همدان و زنجان نیز روزگذشته با برگزاری گردهمایی مخالفت خود را با تصویب CFT و پالرمو اعلام کردند.لازم به ذکر است که دانشجویان و اقشار مختلف مردم و طلاب گیلان نیز قراراست امروز تجمعی در این راستا برپا کنند.
درهمین راستا «محسن غرویان» مدرس فلسفه اسلامی‌حوزه علمیه قم در گفت وگو با «انتخاب» درباره تبعات چنین تجمعاتی گفت: متاسفانه برخی اصلا توجه ندارند، کشور در چه شرایطی قرار دارد و در حالیکه آمریکا تلاش‌های شبانه‌روزی ای برای تخریب ایران دارد، در داخل با بهانه‌هایی پوچ و زدن حرف‌هایی غیرمنطقی همچون همیشه مشغول ضرررسانی هستند. گروهی در حالی اصرار به رفتارهای ساختارشکنانه نشان می‌دهند که برای هر کسی معلوم است، ما با توجه به مشکلات عدیده ای که داریم، بیشتر از هر زمانی به وحدت و یکپارچگی نیاز داریم. تعجب آور است که در چنین فضایی، عده ای که در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل هستند، چنین نامه ای را بنویسند و انتظار هم داشته باشند که به حرکت‌شان مجوز داده شود. البته جامعه به آگاهیِ لازمی‌رسیده و آنها حتما از سوی مردم طرد خواهند شد.