متــن پیــام وزیر فرهنگ


سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برای انتشار هفت هزارمین شماره روزنامه «ایران» و تغییر مدیریت این مؤسسه مطبوعاتی پیامی صادر کرد . متن این پیام بدین شرح است : «در دوران تحول و یا دگردیسی رسانه، نقش و جایگاه اصحاب رسانه بیش از پیش اهمیت می‌یابد، آنان از یک‌ سو باید رویدادها را در قالب خبر آگاهی‌بخش مخابره کنند و از سویی فراتر از خبر باید تفاسیر را در بستری واقع‌بینانه در اختیار مخاطب قرار دهند. علاوه بر آن، باید متعهدانه به پیامدهای پیام‌ها و نظرهای خود نیز بیندیشند.
یکی از فرازهای مهم بیانیه «گام دوم انقلاب» که رهبر معظم انقلاب خطاب به ملت ایران صادر کردند، توجه به همین سیاست تبلیغی و رسانه‌ای دشمن با هدف مأیوس‌سازی مردم و حتی مسئولان و مدیران ما از آینده است. چنانکه ایشان خبرهای دروغ، تحلیل‌های مغرضانه، وارونه نشان دادن واقعیت‌ها، پنهان کردن جلوه‌های امیدبخش، بزرگ کردن عیوب کوچک و کوچک نشان دادن یا انکار محسنات بزرگ را جزو برنامه همیشگی هزاران رسانه صوتی و تصویری و اینترنتی دشمنان ملت ایران عنوان کرده‌اند که رسالت و مأموریت اصحاب قلم را در این نبرد همه‌جانبه با هسته‌های ضد اعتمادساز و آینده‌سوز بیشتر تبیین می‌کند.» «اصحاب رسانه فقط راویان بی‌نظیر نیستند که ناظران بانظر هستند که در‌مقابل رسانه‌های شبه‌سلاح خارجی، همچون سامانه حفظ صلاح داخلی عمل می‌کنند. آینده‌سازی می‌کنند تا خبرپردازی، دیده‌سازی می‌کنند تا دیده‌بانی، قلم در دست اصحاب رسانه همچون سلاح دفاع از مرزهای دینی، اخلاقی، فکری، فرهنگی و ملی عمل می‌کند که بذر نگاه به آینده را در فضای عمومی می‌کارد.»
«گرچه دشواری ایام و دشمنی اغیار، اهل رسانه را نیز از تیغ گزند خود مصون نداشته و آنان را در این مصاف سخت، علاوه بر آنکه باید زورق خود را از تلاطم بادهای ناهموار نا‌امیدی القایی نگاه دارند، باید نگاهبان زورقی باشند که با انواع طوفان‌های اقتصادی نه فقط معیشت که ماهیت آن را نیز تهدید می‌کند. از تأمین کاغذ تا تسهیل توزیع روزنامه‌ها و از تضمین معیشت تا تأمین حداقل‌های رفاهی اهالی قلم جزو سخت‌ترین مسئولیت‌های مدیران رسانه‌هاست که بویژه در این تلاطم‌های اخیر رخ نموده است.» «در چنین دوره حساسی، انتشار هفت هزارمین شماره و تداوم اثربخشی و استمرار جریان‌سازی یک روزنامه، خود یک اتفاق میمون و مبارک است. روزنامه ایران در آغاز بیست و پنجمین سال حیات خود همچنان روزنامه ملی ماست. «ایران» روزنامه نظام و انقلاب اسلامی و همه مردم ایران است، صدای همه آنان که دل در گرو ایران دارند.


استمرار ربع قرن اثربخشی رسانه‌ای، بدون شک مرهون تلاش‌های روزنامه‌نگارانی است که متعهدانه و مبتکرانه «ایران» را دوست داشتند و باید از اهتمام دلسوزانه بنیانگذاران و مدیران این سالیان تقدیر کرد و اینک اتفاق مبارکی است که در هفت هزارمین شماره روزنامه، از مدیری تجلیل می‌شود که در پنج سال اخیر از هیچ تلاشی برای ارتقای «ایران» فروگذار نکرد و از مدیری استقبال می‌شود که «ایران» را در ادامه حیات حرفه‌ای خود با نیروی جوان و فکر پویا همراهی کند که بدون شک همیاری کلیه روزنامه‌نگاران «ایران» صاحبان اصلی این روزنامه را می‌طلبد. به مهندس محمدتقی روغنی‌ها دست‌مریزاد گفته و برای مهندس مهدی شفیعی آرزوی توفیق می‌کنم، با تبریک انتشار هفت هزارمین شماره «ایران» و آرزوی فرداهایی بهتر برای «ایران» و «ایرانیان.»