رئیس مجلس شورای اسلامی: کارآفرینان سهم بالایی در اقتصاد دارند

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: کارآفرینان نقش برجسته‌ای در اقتصاد یک کشور دارند‌ و سهم آنان سهم بیشتری نسبت به سایر صنوف است.
به گزارش ایرنا، علی لاریجانی روز دوشنبه در آیین نکوداشت «سید علاءالدین میرمحمد صادقی»، پیشکسوت کارآفرین بیان کرد: میرمحمد صادقی یک کارآفرین است و از گذشته سبک‌شان این بود که کارهایی را سامان دهد که به توسعه اقتصاد کشور کمک کند‌.
رئیس مجلس در این پیام افزود: میرمحمدصادقی فرد مومنی است. به طور کلی ثروت در تفکر اسلامی اگر با دو خصوصیت همراه باشد امر مطلوبی است. یکی اینکه چطور حاصل می‌شود و یکی اینکه چگونه مصرف می شود. یک فرد با ایمان هر دو وجه را مورد توجه قرار می‌دهد و میرمحمدصادقی این خصلت را دارد.
لاریجانی همچنین تصریح کرد: مال حلال پیدا کردن یک وجه است و چگونه مصرف کردن آن یک وجه دیگر.


رئیس مجلس در این پیام تاکید کرد: میرمحمد صادقی همیشه فرد صبوری است و در اتاق بازرگانی نوع گفت‌وگوی ایشان با متانت و ادب اسلامی همراه است و این خصوصیت ممکن است در افرادی که در حوزه سیاست و اقتصاد فعال هستند، کمتر دیده شود.
لاریجانی در این پیام توضیح داد: نکته دیگر اینکه، ایشان در حوزه اقتصاد فعال بوده و فهم سیاسی دارند و این فهم سیاسی وی از عمق ویژه، ثبات و استقامت خوبی برخوردار است.
رئیس مجلس در این پیام گفت: میرمحمد صادقی قبل، حین و بعد از انقلاب فردی انقلابی بودند و هستند و از این جهت‌ کمتر فعالان اقتصادی به این مسائل علاقه‌مند هستند. انسانی که این وجوه مختلف را داشته باشد، برای اجتماع موثرتر است و برای ملت ایران هم مفیدتر خواهد بود.
تجلیل از کارآفرینان در شرایط فعلی و باتوجه به تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه کشورمان، امری ضروری است که اهتمام نسبت به آن در دستور کار بسیاری از مسئولان و مدیران کشور قرار گرفته است چرا که یکی از اصلی‌ترین راهبردهای برون‌رفت از شرایط فعلی و تقویت اقتصاد ملی در بستر اقتصاد مقاومتی توجه به این ظرفیت‌های داخلی است. امید می‌رود حمایت‌های حاکمیتی از کارآفرینان به این اندازه محدود نشود و اقدامات موثرتری نظیر ارائه تسهیلات، رفع موانع تولید، جلوگیری از بالا رفتن قیمت تمام‌شده، صدور مشوق‌های تولید و... در دستور کار نهادها اجرایی و تقنینی کشور قرار گیرد.
سایر اخبار این روزنامه
«جشنواره موسیقی فجر» چه دستاوردی برای موسیقی نواحی ایران داشته است؟ جشنواره‌ یا «سکوی تکرار»ها! جلال‌خو ‌ش چهره مصلحت در وضع برزخی؟ «ابتکار» از حضور پرسش‌برانگیز یک «اجراخوانی» در جشنواره تئاتر فجر گزارش می‌دهد دامغانی: این شکل از میزانسن، جسارت می‌طلبد دانشمندان از نفوذ مواد موجود در زباله‌های پلاستیکی در تخم‌ پرندگان دریایی خبر می‌دهند گزارش «ابتکار» از تخصیص هزارمیلیارد تومانی دولت به‌منظور استمهال بدهی پدیده شاندیز «ابتکار» از واکنش مثبت نمایندگان به حضور ظریف در کنفرانس مونیخ گزارش می‌دهد خط و نشان‌های ظریفِ ایران در کنفرانس مونیخ «‌ابتکار» تهدید کشورهای اروپایی توسط ترامپ مبنی بر آزاد کردن زندانیان داعشی را بررسی می‌کند رهبر انقلاب اسلامی در دیدار مردم استان آذربایجان شرقی: مسئولان مراقب خدعه اروپایی‌ها باشند حسن روحانی در مراسم بهره‌برداری از مرحله سوم پالایشگاه ستاره خلیج فارس: نمی‌توانیم مایوس شویم رئیس مجلس شورای اسلامی: کارآفرینان سهم بالایی در اقتصاد دارند رئیس قوه قضائیه: تعطیلی کارخانه‌ها و بیکاری کارگران خلاف امنیت ملی و توسعه اقتصادی کشور است