صعود پرسپولیس با حذف پدیده

آرمان: روز گذشته تیم‌های پرسپولیس و پدیده در رقابت‌های جام‌حذفی به مصاف هم رفتند. از طرف دیگر امروز دو نماینده ایران در رقابت‌های حذفی فصل جدید لیگ قهرمانان آسیا مقابل حریفان خود قرار می‌گیرند.
‌‌ برد پرسپولیس
تیم های پرسپولیس و پدیده روز گذشته در رقابت های جام حذفی به میدان رفتند. در دقایق ابتدایی پرسپولیسی‌ها توپ و میدان را در اختیار داشتند، اما پدیده دقیقه ۳ موقعیت خوبی را بدست آورد که بیرانوند دفع کرد. در دقیقه ۱۲ پدیده با گلزنی مهدی مهدیخانی یک بر صفر پیش افتاد. بازیکن گلزن امید پدیده در ۳ هفته گذشته دومین گل خود را به ثمر رساند. پس از به ثمر رسیدن گل اول پدیده هواداران پرسپولیس با تشویق‌های خود این تیم را رو به جلو فراخوانده و خواستار به ثمر رسیدن گل تساوی شدند. علیرضا بیرانوند پس از ۱۰۳ دقیقه گل خورد. دقیقه ۲۰ شایان مصلح روی ارسال کرنر گل تساوی بخش تیمش را به ثمر رساند. این گل سبب شادی هواداران شد. این دیدار در دقایق قانونی و وقت های اضافی با تساوی یک بر یک به پایان رسید. شاگردان برانکو در ضیافت پنالتی ها به برتری 3 بر یک رسیده و در مرحله بعد باید به مصاف سپاهان و امیرقلعه نویی بروند.
‌‌ جدال شاگردان منصوریان و یاران طارمی


تیم‌های فوتبال الغرافه قطر و ذوب‌آهن ایران درحالی در چارچوب مرحله پلی آف لیگ‌قهرمانان آسیا ۲۰۱۹ در دوحه به مصاف هم می‌روند که پیروز این دیدار در گروه A با تیم‌های الوصل امارات، الزورا عراق و پلی‌آف دوم که احتمالا تیم صعودکننده از آن النصر عربستان باشد، مواجه خواهند شد. شاگردان منصوریان در نخستین دیدار مرحله پلی آف به مصاف برنده دیدار تیم‌های(الوحدات اردن- الکویت کویت) رفتند و با پیروزی یک بر صفر مقابل نماینده کویت، اکنون باید رو در روی یاران مهدی طارمی در الغرافه قرار بگیرند. تیم فوتبال ذوب‌آهن که در لیگ برتر شرایط خوبی ندارد و در رده چهاردهم جدول قرار گرفته، امیدوار است با هدایت علیرضا منصوریان به روز‌های خوب خود بازگردد و نه تنها در رقابت‌های داخلی موفق شود، بلکه در لیگ قهرمانان آسیا نیز با پیروزی در دیدار پلی‌آف به مرحله گروهی برسد. علیرضا منصوریان در نشست خبری پیش از دیدار تیمش مقابل الغرافه در مرحله پلی‌آف لیگ قهرمانان آسیا اظهار کرد: بازی سختی مقابل الکویت پشت‌سرگذاشتیم و با عملکرد خوب بازیکنان و حمایت هواداران توانستیم مقابل این تیم به پیروزی برسیم؛ تمام بازیکنان و کادرفنی به این مساله آگاه هستیم که در این بازی باید برای بردن به میدان برویم و برای این هدف تمام تلاش خود را می‌کنیم و می‌دانیم که مردم ایران هوادار ما هستند و امیدواریم که با پیروزی بر الغرافه هفتمین حضور خود در لیگ قهرمانان آسیا را تجربه کنیم. منصوریان ادامه داد: آنالیز خوبی از تیم الغرافه داشتیم و نقاط ضعف و قوت این تیم را به‌خوبی می‌دانیم؛ این تیم بازیکنان ارزشمندی دارد و یکی از این بازیکنان مهدی طارمی است که کیفیت او را همه می‌شناسیم. وی با اشاره به مصدومیت خلعتبری تصریح کرد: روی کمک این بازیکن به ذوب‌آهن در لیگ قهرمانان آسیا حساب کرده بودیم اما متاسفانه او مصدوم است اما سایر بازیکنان در فرم خوبی هستند و آماده دیدار با الغرافه هستیم.
‌‌ تلاش علی دایی برای صعود
تیم فوتبال سایپا در دور سوم مرحله پلی آف لیگ قهرمانان آسیا باید به مصاف الریان قطر برود. برنده این بازی به مرحله گروهی مسابقات صعود می‌کند و در گروه دوم آن مرحله با تیم‌های الوحده امارات، الاتحاد عربستان و لوکوموتیو ازبکستان همگروه خواهد شد.علی دایی، سرمربی تیم سایپا در نشست خبری قبل بازی تیمش برابر الریان قطر در پلی آف لیگ قهرمانان آسیا گفت: بازی سختی برابر الریان داریم. ما بازی‌های الریان را آنالیز کردیم. الریان تیم خوبی است. در مدت جام‌ملت‌های آسیا تیم خودشان را تقویت کردند. او ادامه داد: با این حال ما آمدیم تا بازی را با پیروزی پشت‌سر بگذاریم. ما با اطلاعات خوبی بازی را آغاز می‌کنیم و امیدوارم که این اطلاعات به پیروزی تیم ما ختم شود. دایی ادامه داد: ما در این بازی سعی کردیم تا کارهای تاکتیکی تیم را آنالیز کنیم. مطمئنا خط جلوی الریان بهتر از خط دفاع‌شان است. تلاش ما بر این است تا جلوی نقطه قوت آنها را بگیریم و از نقاط ضعف‌شان استفاده کنیم. او در پاسخ به این سوال که تیم جوانی دارد که تجربه لازم را ندارد، گفت: ما بازیکنان جوانی داریم و آنها تجربه کافی در بازی‌های آسیایی را ندارند و این مساله کار را برای ما سخت می‌کنند. شعور فوتبالی بازیکنان ما بالا است و باهوش بازی می‌کنند و این باعث می‌شود انگیزه بازیکنان برای بازی افزایش پیدا کند. سرمربی سایپا درباره شکسته رکوردش در جام‌ملت‌های آسیا توسط المعز علی، مهاجم تیم‌ملی قطر گفت: به او تبریک می‌گویم. باید دانست که رکوردهای فوتبالی همواره در حال شکسته‌شدن است. در پایان صحبت‌هایم باید از باشگاه السد قطر تشکر کنم. من دوران خوبی در این باشگاه داشتم و به من خیلی کمک کردند. السد در این مدت پیشرفت خوبی داشته است و این نشان دهنده تلاش مسئولان باشگاه است.