تلاش ماهواره‌ها در ترويج خيانت زوجين


دادستان تهران به تلاش ماهواره‌ها در ترويج موضوع خيانت زوجين به هم و ترويج سبک زندگي غربي اشاره کردو گفت: آنها بنا دارند نهاد خانواده را بهم بزنند و بايد دستگاه‌هايي مانند بسيج ، مساجد و نهادهاي مردمي‌ظرفيت خود را در اين بخش نشان دهند.

به گزارش ايلنا، عباس جعفري دولت‌آبادي در نشست بررسي راهکارهاي پيشگيري از آسيب‌هاي اجتماعي که با محوريت تحکيم نهاد خانواده برگزار شد پس از بيان شرکت کنندگان در اين نشست افزود: مشاوره بايد ارزان و قابل دسترس باشد و نقش مشاوره‌ها قبل از ازدواج و در طول زندگي بسيار مثبت ارزيابي مي‌شود.

دادستان تهران گفت: در بحث زنداني کردن مردان در موضوع مهريه بايد سياست متعادلي در پيش گرفته شود و مردي که فقير است اگر به دليل نپرداختن مهريه به زندان بيفتد قطعا پس از خروج از زندان، همسرش را طلاق خواهد داد و بايد توجه کنيم که مردي از اين بابت به زندان بيفتد که از توانمندي پرداخت مهريه را داشته باشد اما استنکاف کند.

وي ارتباط ميان آموزش و پرورش و دانشگاه را در بحث خانواده مهم خواند و گفت: نقش صدا و سيما و رسانه‌ها نيز در بحث آموزش خانواده مهم است و برنامه‌هاي صدا و سيما که بسيار هم تنوع دارد بايد از حالت نظري به عملياتي تبديل شود.

وي افزود: در خصوص برخي از جرايم مانند فرار از منزل و ضرب و جرح در خانواده‌ها ، بايد توجه کرد که دعواي خانوادگي با دعواي ميان دو شرور تفاوت دارد و قاضي صبوري بايد موضوع را مديريت کند و بازداشت زوج يا زوجه و نگاه محض قضايي به اين موضوع ما را به جايي نمي‌رساند.

وي بر بهره گيري از تاکيدات قرآني در پيشگيري از طلاق تاکيد کرد و گفت: اگرچه در دو سال اخير با کاهش طلاق روبرو بوده‌ايم اما بايد اسناد بالادستي در خصوص طلاق اجرايي شود.

جعفري دولت آبادي گفت: در جلسه آينده نقش دستگاه‌ها در انجام وظايفشان را در حوزه خانواده مرور خواهيم کرد و تنها راه نجات از آسيب‌ها خانوادگي تقويت و تحکيم نهاد خانواده است.

در اين نشست که به ميزباني دادستاني عمومي‌و انقلاب تهران برگزار شد ، تعدادي از معاونان دادستان تهران و مسئولاني از سازمان‌هاي بهزيستي، آموزش و پرورش، امور زنان و خانواده رياست جمهوري ، پزشکي قانوني و نيروي انتظامي‌حضور داشتند.