وزیر صمت: پراید باید 34 میلیون تومان شود

هادی محمدی - وزیر صنعت، معدن و تجارت ضمن وعده برای کاهش قیمت خودرو با افزایش تولید خودروسازان، اعلام کرد: باید طی ماه های آینده به قیمت های محاسباتی خودرو برسیم که به عنوان مثال برای پراید 33 تا 34 میلیون تومان است.
به گزارش خراسان، رضا رحمانی در جمع خبرنگاران حوزه دولت در پاسخ به پرسشی درباره علت افزایش قیمت خودروها گفت: اگر تیراژ تولید خودرو بالاتر رود که الان نسبت به قبل بهتر هم شده، روی قیمت تاثیر می‌گذارد. بعضی ها فکر می‌کنند خودروساز اگر قیمت را بالا نگه دارد به نفع اوست. در حالی که ما یک قیمت محاسباتی داریم که سازمان حمایت از مصرف کننده با ضوابط خود آن را مشخص می‌کند که به عنوان مثال برای پراید قیمت محاسباتی حدود ۳۳ تا ۳۴ میلیون تومان است و بازار هم به علت این که تقاضا بیشتر شده یا به هر دلیل دیگری قیمتش با قیمت محاسباتی متفاوت است و ما گفتیم این ما به التفاوت را باید خودروساز به حساب خزانه بریزد تا خودش ذی‌نفع نباشد که قیمت را بالا نگه دارد. وزیر صنعت، معدن و تجارت گفت: قیمت‌های محاسباتی از طرف سازمان حمایت بر اساس قیمت تمام شده خودرو و در نظر گرفتن ۵ درصد سود محاسبه شده است. قیمت‌هایی که امروز در بازار برای خودرو وجود دارد مطلوب ما نیست.
وی افزود: از دیروز عرضه فوری را بیشتر کردیم و متعهدیم که تعهدات قبلی مان را انجام دهیم و اگر عرضه فوری مورد استفاده قرار گیرد و خودرو تا عید مرتب عرضه شود، قیمت حتما پایین می‌آید و روی قیمت معقولی که همان قیمت محاسباتی باشد می ایستد. وزیر صنعت، معدن و تجارت تاکید کرد: آمار نشان می‌دهد که تولید ایران خودرو و سایپا نسبت به ماه‌های قبل که تا مرز توقف رفته بود، بیشتر شده و ما باید حواسمان باشد که دلالی در بازار خودرو باب نشود و اراده ما هم بر همین است.