بامیلو سوپرمارکت می‌شود

طی سال‌های گذشته همزمان با بیشترشدن دسترسی مردم به اینترنت، کسب‌وکار فروشگاه‌های اینترنتی هم رونق بسیار بالایی گرفت تا جایی که ارزش تجاری بعضی از آنها سر به آسمان می‌زد و شایعه‌هایی هم حول محور صاحبان و سرمایه‌گذاران آنها شنیده می‌شد؛ اما در ماه‌های اخیر گویا شتر نوسانات اقتصادی جلوی در این کسب‌وکارها هم خوابیده و خبرهای خوبی درباره آنها به گوش نمی‌رسد. چند ماه پیش که گفته شد دیجی‌ کالا هم دامنه فعالیتش را محدود کرده و هم نزدیک به یک‌سوم از نیروی‌ کارش را به خانه فرستاده است، دیروز هم خبر رسید که سایت بامیلو رسما در حال پایین‌آمدن است. بعضی‌ها در شبکه‌های اجتماعی خبر از تعطیلی آن دادند و بعضی‌های دیگر از فروشش حرف زدند اما کلیدواژه همه کسانی که از آن می‌گفتند «تاسف» بود. اغلب کسانی که در توییتر با هشتگ بامیلو از آن نوشتند جزو کارکنان سابق آن بودند و همراه با تأیید خبر پایین‌آمدن قریب‌الوقوع بامیلو به وضع بد اقتصادی لعنت می‌فرستادند، البته بعضی‌ها هم به یاد یک‌سری حاشیه‌های یکی دو ‌سال اخیر بامیلو افتادند و تعطیلی آن را خبر خوبی اعلام کردند اما روابط عمومی بامیلو در گفت‌وگو با «شهروند» اعلام کرد که تعطیلی در کار نیست بلکه این کسب‌وکار اینترنتی قرار است کوچک شود و از نظر حوزه کاری هم تغییرات در آن داده خواهد شد. روابط عمومی بامیلو در مورد این تغییرات هم این‌طور توضیح داد که از این به بعد قرار نیست وقتی بامیلو را باز می‌کنیم از شیر مرغ تا جان آدمیزاد در آن پیدا کنیم بلکه بامیلو می‌خواهد وارد فروش اینترنتی کالاهای «زودمصرف» شود. کالای زودمصرف هم احتمالا همان خوراکی‌ها و محصولات سوپرمارکتی است. این خبر روابط عمومی باعث به وجودآمدن این احساس شد که حرف‌وحدیث‌هایی که در مورد فروش بامیلو به مجموعه‌ هایپر استار شنیده می‌شود، صحت دارد اما روابط عمومی بامیلو این خبر را تکذیب کرد و گفت که هنوز خبری از فروش بامیلو نیست و آن‌چه تا این لحظه می‌توان گفت این است که ماجرا کوچک‌شدن مجموعه و تغییر حوزه کاری است.
از آنجا که بعضی از کارکنان بامیلو که حالا دیگر باید به آنها گفت کارکنان «سابق» بامیلو از بیکارشدن آن هم در روزهای منتهی به‌ سال نو اعلام ناراحتی کرده بودند، روابط عمومی بامیلو تأکید کرد که حق و حقوق تمام آنها تا ریال آخر پرداخت خواهد شد و شرکت وقتی به تغییر حوزه فعالیت فکر کرده اعتبارات لازم برای تعدیل نیروها را هم در نظر گرفته است، از طرفی شرکت تلاش می‌کند که تا جای ممکن کارکنان سابق را در شرکت‌هایی که فعالیت مشابه دارند و یا در زیرمجموعه‌های وابسته به کار بگیرد تا حجم بیکاری به حداقل برسد.
روابط عمومی دومین سایت بزرگ فروش اینترنتی سابق در مورد این‌که دلیل تغییر حوزه کاری چه بوده و آیا پای مسائل مالی در میان است، گفت: «به هر حال هیچ بنگاه اقتصادی نمی‌تواند بگوید که از شرایط فعلی تأثیر نپذیرفته اما همه ما داریم تلاش می‌کنیم که این کسب‌وکار را به نحوی نجات بدهیم.»