«پاتوسی» استقلال را به کورس قهرمانی برگرداند

آیاندا پاتوسی نشان داد ارزش آن همه جنجال، درگیری،حاشیه و پیگیری همه جانبه مدیران باشگاه استقلال برای ثبت قرارداد را دارد. این فوتبالیست آفریقایی 26 ساله با عملکرد درخشانی که در بازی شب گذشته مقابل پارس جنوبی جم داشت مشخص کرد یکی از بهترین بازکنان خارجی است که در سال‌های اخیر به فوتبال ایران آمده و قطعا در آینده هم اگر همین روند را ادامه بدهد کارهای بزرگی برای استقلال انجام خواهد داد.
استقلال برد دلچسب خود مقابل پارس را مدیون بازی بسیار خوب پاتوسی بود. او در صحنه گل اول از روی نقطه کرنر توپ را به شکلی به روی دروازه ارسال کرد که رحمان احمدی و مدافعان پارس برای دفع توپ ناهماهنگ عمل کردند و در نهایت عماد میرجوان به اشتباه دروازه تیم خود را باز کرد. دقایقی بعد در صحنه گل دوم هم این پاتوسی بود که باز هم فاصله بین دروازه بان و مدافعان را هنگام ارسال توپ به دروازه هدف قرار داد و این بار توپ به صورت مستقیم وارد دروازه شد. پاتوسی در این مسابقه چند بار هم گادوین منشا و دیگر بازیکنان استقلال را در موقعیت گلزنی قرار داد تا حال هوادران استقلال بعد از مدت ها عصبانیت با جذب این بازیکن خوب شود و نسبت به آینده امیدوار باشند.
حاشیه جالب توجه دیگر این مسابقه حمایت همه جانبه هواداران استقلال از وریا غفوری بود که هم قبل از مسابقه و هم در دقیقه 21 مسابقه اقدام به تشویق او کردند. البته وریا غفوری یک بار هم این شانس را داشت که از روی نقطه پنالتی برای استقلال گلزنی کند اما واکنس حیرت انگیز رحمان احمدی در مهار ضربه پنالتی این فرصت را از او گرفت.
با اینکه پارس جنوبی جم روز گذشته بازی را به استقلال باخت اما این حقیقت را نباید فراموش کرد که رحمان احمدی با وجود دریافت دو گل بعد از پاتوسی بهترین بازیکن زمین بود و چندین بار موقعیت‌های مسلم گلزنی استقلالی ها را با سوپرسیوهای خود مهار کرد و اجازه نداد که استقلال با تفاضل گل بیشتری این برد خانگی را جشن بگیرد.