مراسم ختم خواهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد

مراسم ختم همشیره محمد هاشمی رئیس دفتر مرحوم آیت‌الله هاشمی رفسنجانی با حضور شخصیت‌های سیاسی و حزبی دیروز در مسجد نور تهران برگزار شد.
در این مراسم، علاوه بر شخصیت‌های روحانی تعداد دیگری از فعالان سیاسی شرکت کرده بودند.
محسن هاشمی رفسنجانی در صفحه اینستاگرام خود نوشت:«خبر کوتاه و ناراحت‌کننده بود؛ خانم "طیبه هاشمی بهرمانی"،خواهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی به دیدار حق شتافت. درگذشت زنی که آیت‌الله هاشمی او را با اسم "همشیره طیبه" در خاطرات خود مکرراً یاد و به صبر، مناعت طبع، شجاعت، ساده زیستی و شکیبایی وی ادای احترام کرده‌اند.
با اینکه یکی از برادرانش نفر دوم کشور و دیگری برای مدتها رئیس سازمان صداوسیما و معاون رئیس‌جمهور بود زندگی سخت، ساده و سرشار از معنویت خود را در روستای دورافتاده نوق از توابع بهرمان کرمان رها نکرد. مادری که مانند هزاران مادر فداکار این سرزمین، فرزندش را در دوران دفاع مقدس به ایران اسلامی تقدیم کرد. زنی که کار را افتخار می‌دانست وحاضر نشد زندگی دشوار و پرکار روستا را به شهرنشینی و رفاه و امکانات تغییر دهد.


آیت‌الله هاشمی رفسنجانی در خاطرات روزنوشت خود در موارد زیادی به دیدار با همشیره طیبه اشاره نموده‌اند و بمناسبت شهادت فرزند ایشان پیام مشروحی به خواهر و خانواده این شهید داده‌اند.
بجاست که در آستانه روزمادر، یاد و خاطره همه مادران رنج کشیده این سرزمین را گرامی بداریم. امیدواریم این زنان راست قامتِ سخت کوش و سرافراز، الگوی بانوان ایرانی برای رقم زدن آینده بهتر برای فرزندانمان باشند.»
سایر اخبار این روزنامه
با حضور معاون رئیس جمهوری؛ ساخت 12هزار مسکن محرومان سیستان و بلوچستان آغاز شد افشای مذاکرات محرمانه مقامات دولت ترامپ با اروپا برای حفظ برجام در سالروز کشتار مسجد ابراهیمی صورت گرفت؛ آتش زدن تصاویر ترامپ در تظاهرات الخلیل دارالافتای مصر: «اخوان المسلمین» خوارج این زمان است کشف گوربزرگ جمعی با 3500 جسد در الرقه سوریه روایت مقام سابق اف بی‌ای از تمایل دولتمردان آمریکایی به برکناری ترامپ وزیر امور خارجه: تمام تجارت‌های نفتی ما خارج از اروپا انجام می‌شود رئیس کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی در بازدید ازذوب آهن اصفهان: مجلس و دولت برای تامین مواد اولیه ذوب آهن اصفهان به‌زودی تصمیمات موثری می‌گیرند آژانس، برای چهاردهمین بارتعهد ایران به برجام را تایید کرد اولین حضور زیردریایی فاتح و ناوشکن سهند در نخستین روز رزمایش بزرگ دریایی ولایت 97 آیت‌الله مومن دار فانی را وداع گفت پیام تسلیت رهبر انقلاب اسلامی به مناسبت درگذشت آیت‌الله محمد مومن جنگ قدرت را کنار بگذارید مراسم ختم خواهر آیت‌الله هاشمی رفسنجانی برگزار شد شهردار منطقه یک در دیدار با فرمانده پلیس راهور تهران بزرگ: با مسیر جایگزین سواره، پیاده راه میدان قدس- تجریش اجرا می‌شود مشاور عالی سازمان سنجش: مهلت ثبت‌نام کنکور سراسری دوشنبه پایان می‌یابد معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد لزوم گسترش همکاری‌ها در حوزه بهداشت با شورای شهر تهران در حکمی ازسوی دکتر روحانی انجام شد؛ انتصاب دکتر محمدرضا ظفرقندی به عنوان «رئیس کل سازمان نظام پزشکی جمهوری اسلامی ایران»