احمدی‌نژاد: دایره و گستره برخوردها بیشتر شده است

رسانه‌های اصولگرا در سال‌های اخیر رئیس سابق دولت را بایکوت کرده بودند و هیچ خبری له یا علیه او منتشر نمی‌کردند؛ حتی نزدیکانش نیز شامل چنین قاعده‌ای شده بودند. فروردین 96 نیز که محمود احمدی‌نژاد نشستی خبری برای حمید بقایی ترتیب داده بود، در واقع به نشست خبری خودش بدل شد چراکه هیچ‌کدام از رسانه‌های اصولگرا در آن حضور نداشتند و درواقع در اقدامی هماهنگ از پوشش نشست خبری محمود احمدی‌نژاد در رسانه‌های خود خودداری کرده بودند. در فقدان رسانه‌های اصولگرا، 90 درصد پرسش‌ رسانه‌های داخلی و خارجی به انتقاد و پرسش از عملکرد گذشته احمدی‌نژاد گذشت اما در ماه‌های اخیر که موج گفت‌وگو با احمدی‌نژاد آغاز شده و رسانه‌ها یکی پس از دیگری سراغش رفته‌اند، فارس اصولگرا نیز به صرافت گفت‌وگو با او افتاده است که در ادامه بخشی از آن را می‌خوانید.
محمود احمدی‌نژاد، رئیس‌جمهوری پیشین کشور در پاسخ به این سوال که «وضعیت مهم‌ترین شاخص‌های انقلاب اسلامی نسبت به دوران طاغوت چطور است؟ و به طور مشخص در آزادی و عدالت وضعیت چگونه است؟»، گفته است: «وضعیت آزادی نسبت به قبل انقلاب را باید در دو وجه بررسی کرد. بخش اول شدت برخورد با آزادی مردمی است و بخش دوم گستره برخورد با آزادی. معتقدم در بخش اول وضعیت ما بهتر شده است. یعنی شدت عمل حکومت علیه مخالفان تخفیف یافته اما گستره برخورد حکومت با آزادی مردم بدتر شده است. یعنی در مقایسه با قبل، وضع آزادی بدتر شده است.» وی توضیح داد: «این حرف یعنی الان مانند زمان طاغوت برخوردها با زندانیان سیاسی آنطور خشن نیست، اما دایره و گستره برخوردها بیشتر شده است.» برای این ادعای خود مثال‌هایی هم از زندان‌های یکی دو شهر بزرگ آورد که طبق ادعای او صدها نفر در آن‌ها به خاطر آزادی و انتقاد از وضع موجود حضور دارند.
درباره اقتصاد نیز اشاره داشتند که زمان قبل انقلاب و در دوره طاغوت اقتصاد کشور مردمی‌تر بود و با انقلاب «بنیادها» به بهانه برخورد با سرمایه‌داری اموال مردم را از آنها گرفتند و همه چیز در اختیار دولت و نهادها و سازمان‌ها قرار گرفت. او با بیان اینکه وضعیت آزادی بیان هر روز بدتر می‌شود، گفته: دستگاه قضایی اجازه کمترین نقدی را نمی‌دهد و اگر علیه علی لاریجانی حرف بزنیم صادق لاریجانی برخورد می‌کند و اگر علیه رئیس دستگاه قضا نقد کنیم دادستان برخورد می‌کند و این «وضعیت ظالمانه» نشان دهنده این است که نه تنها نمی‌شود به این ساختار اعتماد کرد بلکه با روند موجود امیدی به اصلاح هم نمی‌توان داشت.
سایر اخبار این روزنامه
گفت‌وگو با پیتر فارِلّی، کارگردان فیلم «کتاب سبز» که برنده اسکار بهترین فیلم ۲۰۱۹ شد ژوبین صفاری تضاد منافع، سد بزرگ اصلاح اقتصادی اولین نشست خبری پیروز حناچی به عنوان شهردار پایتخت برگزار شد شعر و شهردار و منابع ته کشیده امکان برداشت ارز از خودپردازها فراهم شد خودپردازها در لباس صرافی‌ «ابتکار» جایگزینی ریما بنت بندر به جای خالد بن سلمان در سفارت عربستان در آمریکا را بررسی می‌کند «ابتکار» از لایحه جایگزین طرح اصلاح قانون انتخابات گزارش می‌دهد لایحه جامع انتخابات در انتظار ورود به صحن «ابتکار» از تاثیر روانی خشکسالی بر مردم ایران گزارش می‌دهد غم ِ«آب» رهبر انقلاب اسلامی: مسئولان بی‌حوصلگی و ناامیدی را از خود دور کنند روحانی در دفاع از وزیر ارتباطات: هر چه می‌خواهند شکایت کنند معاون رئیس جمهوری در امور زنان و خانواده: انتخاب روز ولادت حضرت زهرا(س) به عنوان روز زن یکی از افتخارات ایران است احمدی‌نژاد: دایره و گستره برخوردها بیشتر شده است