شادی دلواپسان دوام نداشت

«كسي كه از دوره دبيرستان تا سال‌هاي پاياني دولت دهم در آمريكا زندگي كرده؛ بعد از تحميل توافقنامه‌هاي ننگين از جمله توافق برجام و درحالي كه از تحميل cft  و fatf و پالرمو نااميد شده؛ همزمان با سفر محور مقاومت (بشاراسد) به ايران از سمت خود استعفا داد.اكنون دستگاه قضايي بايد ظريف را ممنوع الخروج و به نقش وي در تحميل تحريم‌هاي جديد و.....رسيدگي كند.» اين توئيت سراسر اهانت آمیز و مجرمانه  آقاي حميدرضا رسايي از نمايندگان قبلي مجلس واز  حاميان سياست‌هاي جبهه پايداري است. از طرف دیگر خبرها حکایت از پخش شیرینی بابت رفتن ظریف از وزارت خارجه توسط یکی از نمایندگان همفکر آقای رسایی دارد.
1-  در اينكه امروز بخش قابل توجه ويا بهتر بگويم اكثريت مردم ايران از وضعيت افسار گسیخته گراني‌ها و افزايش لحظه‌اي قيمت اجناس و ارزاق و كالاها بشدت ناراحت ومتضرر هستند؛ شكي نيست.اما با وجود اين مسئله؛ بدون ترديد خبرغیرمترقبه استعفاي دكتر محمد جواد ظريف وزير با ذکاوت و هوشمند امورخارجه دولت تدبير واميد علاوه بر بازتاب‌هاي وسيع جهاني؛ افكار عمومي داخل كشور را نیز به خود مشغول نمود و حداقل در اين مدت  بحث رفتن ظريف جاي مباحث روزه مره و مهمترین اخبار مربوط به  مشكلات اقتصادي وقيمت‌ها را گرفت وبه بحث داغ و اول روز آحاد مردم مبدل شد و بنوعی یک شوک خبری  را در فضای عمومی در سطح  رسانه‌های داخلی و خارجی براه انداخت .
2- انتشار خبر استعفاي محمد جواد ظريف بسان بمبي خبری بسیار قوي كه طنين صداي آن سراسر كشور را فراگرفت ،مایه بهت و حیرت ناظران سیاسی گردید  .
به تحقیق می‌توان گفت فراتر از اصلاح طلب واصولگرا؛ هركسي كه خواهان عزت ايران وايراني و حامي واقعي جمهوري اسلامي ايران است؛ از زواياي مختلف از شنيدن اين خبر متحير،دل نگران وناراحت  شدند. 


3- نقد و انتقادات سازنده  به مقامات ومسئولين قواي مختلف كشور جاي خود ؛اما برخی از همین مردماني كه روزي به بخش يا بخش‌هايي از مواضع وعملكرد شخصيتي مانند دكتر ظريف انتقاد داشتند؛هرگز تلاش‌های جسورانه و دلسوزی‌های بی شائبه  و دست آوردها واقدامات مثبت او را ناديده نمي‌گيرند.آنچه دراين لحظات در فضاي عمومي و فضاي مجازي را تحت تاثیر خود قرار داده، زبان تقدير از بزرگمردي است كه در عرصه بسیار خطیر سیاست خارجی بسان سرداری نستوه و مجاهدی انقلابی براي پاسداري از منافع ملي ملت ايران و صيانت از ارزش‌هاي جمهوري اسلامي لحظه اي از كوشش و مبارزه برای سرافرازی ایران و ایرانی بازنايستاد.
4- وزيرخارجه‌اي كه 22 ماه تمام قد وبا بکار گیری تمامی داشته‌های علمی و تجربه گرانسنگ خود وبه همراه تیم مذاکره کننده  در برابر شش قدرت بزرگ جهاني و همزمان تلاش‌ها وكارشكني‌هاي برنامه‌ریزی شده و مورد حمايت دلارهاي نفتي شيوخ عرب و سرويس‌هاي جاسوسي هم جهت با محور عبري، غربي وعربي جانانه ایستادگی و مقاومت كرد.سياستمداري  با کیاست كه  با فراست و ظرافت خاص و مهارت مثال زدنی در مذاكرات براي حفظ عزت ،کرامت و  آبروي ايران وايراني  چه بسیارخون دل‌ها  که خورد وچه شب‌ها كه تاصبح نخوابيد، اما براي روحيه بخشيدن به مردمان سرزمينش از يك طرف و خالي كردن دل دشمنان كشورش از طرف ديگر؛ هرگز لبخند مملو از فضای امید و امیدواری از لبانش رخت برنبست.
5- محمدجواد ظريف در آن 22 ماه  سرنوشت ساز و در هنگامه اي كه کارزارو خط مقدم عرصه دیپلماسی وبه نمايندگي از ملت ايران در برابر دشمنان قداره بند جمهوري اسلامي واين مُلك وملت، شجاعانه و قهرمانانه ايستاده بود؛ همزمان در داخل كشور شاهد فرود آمدن خنجر از سوي عده اي قليلی بظاهر دلواپس اما پر طمطراق و پرمُدعانه از پشت بلكه از روبرو بوده و هست.همانانی که ادعای مبارزه با آمریکا ورژیم اشغالگر قدس سر می‌دهند؛ اما در گرماگرم نبرد دیپلماتیک ظریف و همکارانش با شیطان بزرگ زیر پای او وپشت رزمندگان دستگاه دیپلماسی  را خالی و بجای آنکه یاریش کنند؛ بر سر راهش نه خار و سنگ که دیوار بتنی ایجاد می‌نمودند.
6- او که با  تاکتیک‌های دیپلماتیک و  تکنیک‌های حرفه ای در مذاکرات و اقدامات و برنامه‌های خود آنانی که چشم دیدن اقتدار ایران را ندارند؛ سردرگم و پریشان کرده بود. او بواقع ظریف دستگاه دیپلماسی کشور و افتخار آفرین ملت بزرگ ایران  بوده و ان شاءالله خواهد بود .
7- آنچه در صدر اين نوشتار آورده شد؛ مكنونات قلبي عده‌اي قليل دراين كشور است كه حاضرند هرآن كس برخلاف امیال قشری و نگرش صنفی آنها ودوستانشان سخن بگويد وبينديشد واقدام كند، ولو اینکه  عصبانيت آمريكايي‌ها را و به مانند مار زخمي به خود پيچيدن صهيونيست‌ها را  نیز فراهم كرده باشد. ولو با خون دل خوردن منافع ملي ايران را تامين كرده باشد؛ولو .......... از دیدگاه و نظرگاه  این قشریون دلواپس  خائن محسوب وبايد محاكمه گردد. در همان حالی که قسم خورده ترین دشمن انقلاب اسلامی یعنی رژیم صهیونیستی از استعفای دکتر ظریف خوشحال ومسرور شدند؛ در کمال تعجب بخشی از نیروهای داخلی نیز  از استعفای خدوم‌ترین مرد دستگاه دیپلماسی میهن اسلامیمان در پوست خود نمی‌گنجیدند.؟!
8- از روز اول شروع مذاكرات مربوط به برجام؛ سران سياسي ونظامي رژيم صهيونيستي؛ آل سعود و جمهوريخواهان آمريكا با آن به شدت مخالفت ورزيدند. «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا همواره، برنامه جامع اقدام مشترک را توافقی وحشتناک خوانده و خواستار برهم زدن آن بود و سرانجام نيز از آن خارج گرديد .مجموعه گردانندگان رژیم صهیونیستی نیز از ترامپ حمایت و نتانياهو نخست وزير اين رژيم به صراحت گفت: وی آمریکا را متقاعد کرد تا در برابر هجمه همه جهان بایستد و از برجام خارج شود.
8- از اين منظر مخالفان جمهوري اسلامي ايران كه مانايي توافقنامه برجام را تاب نياوردند و براي برهم زدن آن برنامه‌ريزي‌ها وتلاش‌هاي وافري معمول نمودند؛ تيم مذاكره كننده كشورمان و در راس آن محمدجواد ظريف را مسبب توفيق تهران در دستيابي به برجام دانسته و او را آماج حملات خود قرار داده و مي‌دهند.
9- كارشناسان سياسي واقتصادي به هيچ وجه برجام را ناجي كل مسائل كشور نمی‌دانند اما تصويب وپايبندي همه طرف‌ها به آن را بطور حتم مفيد می‌دانستند.فارغ از اين موضوع آنچه جاي سوال جدي و اساسي دارد اين است كه علت همسويي عده اي در داخل كشور(كه ان شاءالله ناخواسته است)با سياست‌هاي رژيم صهيونيستي وآمريكا وآل سعود چيست؟ چرا همان هدف وكاري كه آنها عليه برجام انجام دادند؛ در داخل هم مورد تقاضا ونظر اين عده می‌باشد؟ 10- براستي آيا اگر اصلاح طلبان در موردي  چنين مواضعي  كه همسو با آنچه محور غربي- عبري وعربي می‌خواهند؛ اتخاذ می‌كردند به جرم همراهي با دشمن محاكمه نمی‌شدند؟ 
10- البته از آقاي رسايي بايد تشكر نمود كه به صراحت ديدگاهايش را بيان می‌كند.اما ظاهرا فراموش كرده است كه برجام در مجلس نهم شوراي اسلامي كه اكثريت كرسي‌هاي  آن دراختيارهمفكران ايشان بود؛ به تصويب نمايندگان و سپس اين مصوبه به تاييد شوراي نگهبان قانون اساسي رسيد و در نهايت از تصويب شوراي عالي امنيت ملي نيز گذشت.چرا يك توافقنامه اي كه به تصويب تمامي قواي سه گانه كشور رسيده ومورد اجماع قرار گرفته است؛  ننگين می‌ناميد؟ يعني تمامي مقامات قوه مقننه؛ قضاييه ومجريه كه موافق اين توافقنامه بوده اند تن به پذيرش ننگ داده اند؟! با بكار بردن اين ادبيات به كجا می‌رويد؟  
11- دكتر ظريف ديپلماتي زيرك؛ باهوش؛ متدين؛انقلابي؛ دلسوز؛ امین و مدافع منافع ملي كشور است. چرا اين چنين سرمايه‌هاي ملي مملكت را به مسلخ می‌بريد؟ در همين حالي كه رسايي وهمفكرانش براي استعفاي ظريف در پوست خود نمی‌گنجد و او را به دستگيري ومحاكمه تهديد می‌نمايند؛ بسياري ازمردمي كه در زير آوار گراني‌ها دست به گريبانند؛ او را به خاطر تلاش‌ها ي دلسوزانه و خدمات صادقانه اش مورد تقدير قرار می‌دهند.اين را با گشت وگذاري در كوچه وبازار وفضاي مجازي می‌توان دريافت. 
12- آنهایی که از رفتن محمدجواد ظریف قند در دلشان آب شده بود و در پوست نمی‌گنجیدند و ظریفِ ملت ایران را به محاکمه تهدید و برای رفتنش شیرینی پخش می‌کردند؛ لازم است درباب این موضع گیری نخست وزیر رژیم صهیونیستی تامل داشته و پاسخ دهند که بعد از استعفای وزیر خارجه گفت: از دست ظریف راحت شدیم؟!
خوشبختانه آقاي دكتر روحاني با عدم پذيرش استعفاي اين نيك مرد خدمت در عرصه سياست خارجي؛ اجازه نداد دولت دوازدهم از وجود وي محروم گردد.ظریف خود را به آب و آتش زد وسینه اش را آماج   تیرهای کینه دشمنان این آب وخاک نمود و همزمان در دو جبهه داخلی وخارجی درگیر نبرد بود اما خم به ابرو نیاورد تا خواب راحت را از چشم معاندان ملت ایران برباید.همانانی که اینک در تل آویو غریو شادی برای رفتنش سر می‌دهند.