معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دادگستری بدون وکیل مستقل کارکرد درستی نخواهد داشت

معاون حقوقی رئیس‌جمهوری گفت: صلاح دولت و ملت در این است که کانون های مدنی مانند کانون وکلا استقلال داشته باشند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.
به گزارش ایسنا، لعیا جنیدی در شصت و ششمین سالروز استقلال کانون وکلا و مقام وکیل اظهار کرد: خوشبختم که در چنین روزی در خدمت وکلا هستم و می‌دانم وکلا نهایت ایمان خود را به کار می‌گیرند تا رسالت خود را کامل کنند .
وی ادامه داد: کانون وکلای اصفهان از اهمیت والایی برخوردار است و اگر به زمان ایجاد آن بنگریم از قدیمی‌ترین کانون‌های وکلا در کشور به شمار می‌رود که از هر بعد جمعیت وسیعی را داراست و مناطق گوناگونی را پوشش می‌دهد و در تبیین مفاهیم وکالت کار ارزشمندی انجام داده و تشخص دارد که این تشخص را از وکلا می‌گیرد و اینکه این کانون توسط یک خانم اداره می‌شود افتخار بزرگی‌
است.


معاون حقوقی رئیس‌جمهوری درخصوص اینکه چرا استقلال کانون وکلا اهمیت فراوانی دارد؟ گفت: در هفت اسفند ماه این روز را با همه تهدیدها جشن می‌گیریم تا همگان بدانند این میراث بسیار با اهمیت است و وکالت یکی از مفاهیم بلندی بود که مردم از روزگاران دور به دنبال آن بودند و این امر بالاخره در سال ۱۳۳۳ خود را نشان داد.
جنیدی تصریح کرد: قدم، قدم بزرگی است و وکلا نباید از این آرمان بلند بگذرند چرا که یک سرمایه ملی است و باید در آن پایمردی کرد و کانون های مدنی مانند کانون وکلا استقلال داشته باشند تا بتوانند وظایف خود را به درستی انجام دهند.
وی با بیان اینکه استقلال به دادخواهی کمک می‌کند، گفت: وکلا می‌توانند به مظلوم کمک کنند و حق دادخواهی مردم را تضمین کنند، این استقلال یکی از ابزارهای حاکمیت قانون است و اگر قرن گذشته کشفی داشته باشد آن حاکمیت قانون است، حاکمیت به طور کلی کارکردش ساماندهی و تضمین قدرت است و قدرت گریزناپذیر است و اگر ساماندهی نشود موجب ضرر می‌شود.
وی با اشاره به جایگاه مهم حقوقدان‌ها گفت: جامعه حقوقدان‌ها و فقها می‌توانند نقش اساسی داشته باشند و با توجه به اقتضای زمانه مجلس باید بر براساس مصلحت و عدالت قدمی بردارند.
معاون حقوقی ریاست‌جمهوری درخصوص وظیفه اصلی وکلا خاطرنشان کرد: وکلا در ابتدا ماموریت حفظ نظم و اصرار بر اجرای درست قانون را داشته و خواهند داشت و ماموریت دوم آنها عادلانه کردن قانون با تفسیر آن و در نظر گرفتن اصول استنباط است‌، در بخش بعدی برای اصلاح ساختار و خود انتقادی سطح خود را ارتقاء دهند که این‌ها نیز بخشی از این شغل شریف است.
سایر اخبار این روزنامه
رئیس‌جمهوری با استعفای وزیر امور خارجه مخالفت کرد،ظریف به سر کار خود برگشت استعفای ظریفانه ، بازگشت حکیمانه فاطمه ذوالقدر ماه‌های اخیر روزگار اقتصادی و معیشتی مردم دربرابر هزینه‌های گران نوروزی چه می‌کنند؟ جیب‌های خالی در بازار شب عید رشد ناگهانی فروش یک حراج هنری، چه پیامدهایی برای بازار هنر خواهد داشت؟ هنر، بازار مطمئن در شرایط مبهم آیا مهاجرت بهایی است که مردم شهر بادگیرها آن را پرداخت‌ خواهند کرد؟ یزد در جدال با بحران خاموش خشکسالی جنگ هوایی میان هند و پاکستان شدیدترین درگیری 50 سال گذشته را در کشمیر رقم زد شبه‌قاره در التهاب جنگ دونالد ترامپ و کیم جونگ اون برای دومین بار با یکدیگر دیدار کردند رویای یک صلح اتمی رهبر انقلاب اسلامی در دیدار نخست وزیر ارمنستان: بر خلاف میل آمریکا باید روابط مستحکم و دوستانه داشته باشیم عابر بانک فوتبالی متهم دادگاه اخلال در نظام اقتصادی کشور: کارگر، بچه مسلمان و بچه جنگ هستم! گران‌فروشی با استقبال مردم افزایش می‌یابد رئیس‌جمهوری در نشست مشترک هیئت‌های عالی ارمنستان: ایران همواره خواهان توسعه روابط و همکاری ها با ارمنستان است معاون حقوقی رئیس‌جمهوری: دادگستری بدون وکیل مستقل کارکرد درستی نخواهد داشت