کاظمی: تصویب FATF بهانه را از دشمن می گیرد

یک عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه تصویب لوایح FATF در جهت منافع ملی است و بهانه را از دشمن می گیرد، بیان کرد: تصویب این لوایح آمریکا را منزوی خواهد کرد.
به گزارش ایسنا، محمد کاظمی با اشاره به فرصتی که اخیرا FATF برای ایران قائل شده است، گفت: رسیدگی‌ها بر این موضوع طبق روال است، با توجه به فرصتی که FATF داده است پیگیری را ادامه می‌دهیم و فکر نکنم خیلی ضرورت داشته باشد با تعجیل و خارج از نوبت قانونی در این خصوص اقدام کنیم. روند در حال پیشرفت است، امیدواریم مجمع تشخیص مصلحت نظام در خصوص پالرمو تصمیم گیری کند و بحث CFT میان ما و شورای نگهبان ان‌شاءالله حل شود.
وی افزود: فرصت کافی در این خصوص برای شورای نگهبان، مجلس، مجمع تشخیص مصلحت نظام، گروه‌های کارشناسی، شورای عالی امنیت و وزارت امور خارجه وجود دارد؛ این بحث، موضوع خیلی پیچیده و مبهمی نیست که ما بخواهیم خیلی برای آن زمان بگذاریم، این موضوع FATF هم در مجلس و هم در کمیسیون تخصصی بحث روشنی است و نیاز نیست که خیلی برای آن زمان بگذاریم، این چنین نیست که بخواهیم بگوییم ما هنوز ابعاد موضوع را نشناختیم و اینگونه نیست که بخواهیم بگوییم ابعاد این موضوع باید برای ما روشن شود. این عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس شورای اسلامی تصریح کرد:این موضوع برای تصمیم گیران، مجمع تشخیص مصلحت نظام، شورای نگهبان و مجلس کاملا روشن و شفاف است، دیگر نباید خیلی سیاسی به این موضوع نگاه کنیم، باید ببینیم تصویب این لوایح منافع ملی ما را تامین می کند یا خیر، باید فارغ از وابستگی‌های سیاسی و جناحی به این موضوع رای دهیم.
کاظمی در پایان تاکید کرد: نظر من این است که تصویب لوایح FATF در جهت منافع ملی است و بهانه را از دشمن می‌گیرد و آمریکا را منزوی خواهد کرد. این‌ها امتیازاتی است که تصویب این لوایح برای ما در پی خواهد داشت.