پشت پرده امضا علیه وزیر

شهروند| بعد از خوابیدن التهاب سیاسی ناشی از استعفای محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه، برخی هجمه‌ها و حاشیه‌سازی‌ها حالا حول محور جهرمی، وزیر ارتباطات سازماندهی شده است. ماجرا به جمع‌آوری طومار علیه وزیر ارتباطات در اهواز برمی‌گردد که روز گذشته در اکثر خبرگزاری‌ها بازتاب داشت. جماران می‌نویسد شخصی که کار جمع‌آوری این امضاها را بر عهده گرفته و نمایندگی کرده، «روح‌الله مومن‌نسب» است؛ فردی که در یکی دو ماه اخیر به ایده‌پردازی در مورد «باردارشدن دختر ۱۲ ساله به‌واسطه ۲ گیگ اینترنت رایگان» شهره شد. این سخن او با واکنش رسانه‌ای گسترده‌ای در رسانه‌ها و شبکه‌های اجتماعی مواجه شد. مومن‌نسب که عنوان «کارشناس فضای مجازی» را نیز دارد، این اظهارنظر عجیب و اغواکننده را در گیرودار انتشار اخباری درباره فیلترینگ شبکه اجتماعی چون اینستاگرام بیان کرد. او در مقطعی به‌عنوان کارشناس در دادستانی کل کشور و در دبیرخانه کارگروه تعیین مصادیق هم مشغول به کار بود.
ماموریت ممکن، اعزامی از تهران
چند روز اخیر در خبرها آمده بود که 2هزار نفر از مردم اهواز از وزیر ارتباطات شکایت کرده‌اند. برخی منابع ازجمله سایت «جماران» روز گذشته این جریان را منتسب به روح‌الله مومن‌نسب دانسته‌اند و آورده‌اند حدود 3 ماه قبل، تیمی سه نفره، شامل آقایان مومن‌نسب، کهوند و فروهر از تهران عازم اهواز شده‌اند. آنها با همراهی برخی معتمدین محلی، به بیش از 300 مسجد و پایگاه بسیج مراجعه و طوماری علیه وزیر تهیه کرده‌اند که حدود 600 تا 700نفر آن را امضا کرده‌اند. در این طومار، ظاهرا ادعا شده که کم‌کاری وزارت ارتباطات در مسدودسازی تلگرام، عامل بروز جنایت داعش در اهواز و شهادت جمعی از نیروهای مسلح در رژه است. این ادعا ابهامات زیادی در اذهان عمومی به وجود آورد که ازجمله آن این بود که «امکان کشف جنایات قبل از وقوع فراهم است؟»
مومن‌نسب تکذیب کرد
اما روح‌الله مومن‌نسب ماجرای حضورش در اهواز برای جمع‌آوری طومار علیه وزیر ارتباطات را تکذیب کرده و گفته: «مردم اهواز رأسا برای جمع‌آوری امضا اقدام کردند.» دبیرکل جبهه‌ انقلاب اسلامی در فضای مجازی، در گفت‌وگو با سیتنا پیرامون خبر سایت جماران مبنی بر حضور او و دو نفر دیگر در اهواز برای جمع‌آوری طومار و امضا جهت محاکمه‌ وزیر ارتباطات در بخش دیگری از گفته‌هایش ادعا کرده: «جمع‌آوری امضا در اهواز را تکذیب می‌کنم، چراکه مردم اهواز خودشان این کار را انجام داده‌اند. امام‌جمعه‌های اهواز صراحتا اعلام کردند که از خون جوانان‌مان نمی‌گذریم و مردم اهواز نیز نسبت به این قضیه اعتراض دارند.» او در ادامه مدعی شده: «مردم اهواز به دنبال برنامه 20:30 که نشان می‌داد افرادی از اهواز گرفتار حادثه تروریستی شدند و اتفاقی که 31 شهریور رخ داد، معتقدند تلگرام باعث این اتفاق شده است. آقایی چهار پسر داشت، یکی از آن پسرها توسط داعش به قتل می‌رسد و به‌عنوان شهید مدافع حرم اعلام می‌شود. باقی پسرها به خونخواهی برادرشان برمی‌خیزند که به دام داعش می‌افتند، شست‌وشوی مغزی می‌شوند و در پی آن حدود 25 نفر از مردم اهواز را می‌کشند و خودشان هم کشته می‌شوند. این افراد از طریق تلگرام وهابی شده و شست‌وشوی مغزی و تروریست می‌شوند که هم خودشان کشته می‌شوند و هم همشهری‌های خود را می‌کشند.»